Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131535 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #360 : 06.Iun.2019, 10:16:56 p.m. »
Citat
Cu piese cu tot, şi cu maşina, am cheltuit 13.000 de euro. Nu pun la socoteală manopera, adică munca de doi ani. Toate bateriile sunt din China şi America. Sunt baterii făcute pentru aviaţie şi se pot folosi pentru orice. Se întâmplă să meargă foarte bine pe maşina electrică. Eu am 30 de baterii pe maşină. Am ales un sistem care merge cu 100 de volţi. Fiecare baterie costă aproximativ 200 de euro, adică 6.000 de euro pentru tot setul.

Adica acumulatorii sunt aproape jumatate din pretul masinii.
Când vine momentul sa-i schimbi, atunci îi dai tu singur foc.  :-))
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #361 : 06.Iun.2019, 10:40:30 p.m. »
   Prezentarea trunchiata a informatie provoaca o impresie falsa :
"Bateriile pe care le am eu acum se schimbă după 3.000 de cicluri de încărcare, adică peste 10 ani. Însă acest lucru urmează să-l dovedesc şi practic, în timp. Şi dacă după 8 ani schimb bateriile şi dau alţi 6.000 de euro, tot mai merg încă 8 -10 ani gratis, fără să încarc la pompă”, spune convingător francezul, conform sursei citate."
  Cred ca este inutil sa fac un calcul cu reviziile/intretinerea, consumul de combustibil s.a. la masinile noastre in cei 10 ani.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #362 : 06.Iun.2019, 11:46:29 p.m. »
Ai dreptate, am trunchiat pentru ca vroiam sa subliniez esentialul - faptul ca pretul masinii reprezinta jumatate din costurile totale ale modificarilor.
Intre noi fie vorba masina aia ori e varianta de baza - o coaja ordinara cu clima manuala si doar 2 airbaguri, ori un second luat la jumatate pretul (deci are ceva ani si km).
Altfel ce sa zic, îi doresc temerarului sa-l mai tina improvizatia aia 18-20 de ani asa cum îsi doreste el.  :-?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #363 : 07.Iun.2019, 12:20:55 a.m. »
.... faptul ca pretul masinii reprezinta jumatate din costurile totale ale modificarilor.
... masina aia ori e varianta de baza - o coaja ordinara cu clima manuala si doar 2 airbaguri, ori un second luat la jumatate pretul (deci are ceva ani si km).
    Adica masina noua e 7000 si pe el l-a costat 13.
 Nu stiu cata relevanta are asta sau ca e o varianta simpla cu 2 airbag, sau cu ce te deranjeaza situatia in sine !
  E clar ca a luat un logan second si la modificat, dar cred ca omul a vrut sa arate ca se poate si cu bani putini, si ca nu-i asa mare branza o electrica, adica in opinia mea a dat o palma grea marilor concerne auto care cer zeci de mii pe o cutie de chibrituri din plastic cu motor electric si produsa in serie, nicidecum unicat !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #364 : 07.Iun.2019, 12:52:44 a.m. »
Scuza-ma, dar chiar nu vreau sa polemizez cu tine.
Dar.....13k de euro nu e tocmai o suma mica pentru a-ti satisface niste fantezii.
Eu nu-mi permit mofturi de astea DIY si cred ca daca ar fi sa risti banii aia nici tu nu te-ai baga.
Da, omul e pasionat si a vrut sa aiba un unicat, a demonstrat ca se poate si cu bani putini.
Nu zice nimic de omologarile de la RAR cât l-au costat, probabil ca aia de acolo entuziasmati de creatia lui l-au "ajutat" sa iasa cât mai lesne.
Nu mai vorbim nici de garantie - ca n-are garantie pe nimic, daca crapa ceva mai baga iar mâna în buzunar.

Crede-ma ca daca gaseam Vitara electrica la 18-20k de euro mai faceam un efort si din aia îmi luam.
Sa schimb peste 4-5 ani un banc de accu cu 3-4k de euro nu era un efort financiar imens în conditiile în care nu intram deloc în peco toti anii aia.

PS: si ca sa vezi câte variabile exista în tot proiectul asta, vezi daca datele optimiste din link-ul tau mai corespund cu ce zice dincoace.
http://ecoprofit.ro/marc-areny-francez-romania-logan-electric-low-cost/
Aici o lasa mai moale cu ciclurile de reîncarcare si cu durata de utilizare a acumulatorilor, 2000 de cicluri în loc de 3000 si 6 ani de utilizare în loc de 8.
Si tot aici aflam ca de fapt masina a costat 1600 de euro nu 6000, si a fost un SH cu 160k km - deci forjata ca lumea.
Deja s-au cam schimbat toate datele problemei, nu?   :-?
Iar prognoza cu autonomia de 80 de km spre finalul vietii accu e hilara, o sa poata folosi masina doar în mediul urban, ceea ce presupune ca-i mai trebuie una pentru afara - daca nu se deplaseaza cu alt mijloc de transport.
In rest, ca pasionat de DIY toata stima pentru oameni ca el, au un hobby care la un moment dat poate genera idei utile progresului în domeniul auto.
Cu dintr-astia care s-au riscat sa faca experimente pe banii lor s-au îmbogatit altii care le-au copiat ideile, dar asta e alta poveste. 
« Ultima Modificare: 07.Iun.2019, 01:21:11 a.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #365 : 07.Iun.2019, 01:30:14 a.m. »
Analizând mai în detaliu articolul mi-a sarit în ochi fraza asta: "deci bateriile+încărcarea ar însemna circa 1.200 de euro pe an, jumătate față de cât costă ar costa utilizarea și întreținerea unui Logan în aceleași condiții."
Acuma astept sa vad persoana particulara posesoare de Logan care cheltuie 2400 de euro/an, aprox. 1000 de lei pe luna.
Nu mai vorbim de afirmatia asta "să ne gândim ce se întâmplă peste 6 ani, când capacitatea bateriilor scade sub 80%".
Sub 80% ?!?! Adica poate fi 79% nu?  :-))
Ma oblig sa manânc acumulatorul care dupa 6 ani de utilizare mai are peste 40% capacitate.

PS: uite un articol documentat https://playtech.ro/2019/masini-electrice-baterie-pret/

« Ultima Modificare: 07.Iun.2019, 01:43:00 a.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #366 : 07.Iun.2019, 03:26:49 a.m. »
Ma oblig sa manânc acumulatorul care dupa 6 ani de utilizare mai are peste 40% capacitate.

Ai grija ce-ti doresti, colegu'.
Sper sa te tii de cuvant cand iti aduc aparatul meu foto (produs JDM), din 2007. Aparatul si bateria in stare "A1" si inca neuzate moral. Aparatul ti-l las cadou, daca te descurci cu meniul in japoneza. Tu doar sa ai pofta cu bateria  :yeah:.

Daca nu-ti pica rau la stomac, atunci iti mai aduc si altele, ca mai am cateva aparate foto, vreo 2 camere video, mp3 playere, etc. => toate produse JDM.
« Ultima Modificare: 07.Iun.2019, 03:40:41 a.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline smiley

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #367 : 07.Iun.2019, 08:20:58 a.m. »
Sunt multe Tesla Model S cu 450 000 MILE care nu au cine stie ce degradare a bateriei.

Si vad ca toti calculati ca vai ce scumpe sunt bateriile. Normal ca sunt scumpe ca pana acum nu au prea fost folosite in domeniul automotive si avem cerere uriasa cu oferta cam mica.

Cand au aparut TV-urile cu plasma erau peste 10 000 euro, acum dupa ce tehnologia a evoluat in domeniul asta gasesti LCD-uri pe toate gardurile, eu cred ca la fel o sa se intample si cu bateriile, or sa fie mult mai ieftine si mult mai dense ca energie deci battery packurile or sa fie mai mici.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #368 : 07.Iun.2019, 08:55:32 a.m. »
Ma oblig sa manânc acumulatorul care dupa 6 ani de utilizare mai are peste 40% capacitate.

Ai grija ce-ti doresti, colegu'.
Sper sa te tii de cuvant cand iti aduc aparatul meu foto (produs JDM), din 2007. Aparatul si bateria in stare "A1" si inca neuzate moral. Aparatul ti-l las cadou, daca te descurci cu meniul in japoneza. Tu doar sa ai pofta cu bateria  :yeah:.

Daca nu-ti pica rau la stomac, atunci iti mai aduc si altele, ca mai am cateva aparate foto, vreo 2 camere video, mp3 playere, etc. => toate produse JDM.

Da, mersi frumos, vorbesti de un aparat pe care l-ai folosit zilnic de acasa la servici si ai facut macar 20-30 de km cu el?  :fluier:
A, stai, noi vorbeam de mere si tu zici acuma de pere.
Ce sa-ti povestesc, faci comparatie fortata între un aparat foto si o masina care sta în soare, ploaie, frig sau canicula - de multe ori în marje de temperatura de pâna la 40 de grade.
Aparatul ala banuiesc ca-l tii pe dulap cum fac si eu cu al meu.
Si-l folosesti din când în când cam de 5 ori pe an.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #369 : 07.Iun.2019, 09:07:07 a.m. »
Sunt multe Tesla Model S cu 450 000 MILE care nu au cine stie ce degradare a bateriei.

Si vad ca toti calculati ca vai ce scumpe sunt bateriile. Normal ca sunt scumpe ca pana acum nu au prea fost folosite in domeniul automotive si avem cerere uriasa cu oferta cam mica.

Cand au aparut TV-urile cu plasma erau peste 10 000 euro, acum dupa ce tehnologia a evoluat in domeniul asta gasesti LCD-uri pe toate gardurile, eu cred ca la fel o sa se intample si cu bateriile, or sa fie mult mai ieftine si mult mai dense ca energie deci battery packurile or sa fie mai mici.

Ai pus punctul pe i.
As vrea sa vad documentat ca lumea un grafic de costuri al fiecarui producator care fabrica masini electrice.
Sa-mi arate ce am eu de câstigat la o utilizare medie de 6 ani a unei masini, daca-i cumpar varianta electrica.
Comparatie între modelele hibride, clasice si electrice.
Ar putea sa puna si costuri aproximative, dar ei nu spun nimic deoarece dupa aia 6 ani de utilizare tare ma tem ca sunt comparabile ca valoare.
Nu mai vorbim ca autonomia e aia care e - de exemplu ma duc în concediu 1200 de km, o sa-i fac în câte zile?
Ma obliga sa iau doua masini sau las jucaria acasa si ma duc cu trenul?
Ori pentru urban decât o masina de douaj' de mii de euro prefer sa-mi iau o trotineta electrica (maxim 500), pe aia o pot urca în balcon.  :-))
Si aia are autonomie de 25-30 de km si la viteza urbana medie de 30km la ora ma încadrez perfect.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού