Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131518 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #350 : 06.Iun.2019, 02:29:36 p.m. »
@Costique, @solymir : la sfarsit sec. XIX - inceput sec. XX ambele tehnologii erau - in mod relativ egal - suficient/insuficient cunoscute publicului larg, depinde de arealul/mediul adus in discutie. Dupa care a venit lobby-ul petrolistilor...

Cat priveste progresul tehnologic, in urma cu cateva saptamani am vazut un episod din WheelerDealers America despre un Maserati Biturbo din anii '80, din California, transformat in EV la mijlocul anilor' 90 cu tehnologia disponibila atunci (motor de cositoare de gradina si baterii auto). L-au adus la zi cu tehnologia actuala in domeniul EV si saltul tehnologic e destul de mare in doar doua decenii...



Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
« Ultima Modificare: 06.Iun.2019, 02:40:38 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #351 : 06.Iun.2019, 03:15:52 p.m. »
.....sa nu uitam ca portavioanele si jucariile cu adevarat avansate din armata folosesc mini centrale nucleare care propulseasa nava... yep, electric.

Exact asta ar fi viitorul la scara mica.
Doar ca nu prea poti sa dai posibilitatea lui nea' Gicu - care a crescut cu Dacia 1300, o masina cu astfel de propulsie miniaturizata pentru ca prima data când i se pare lui ceva suspect la motor ridica capota si se apuca sa-i regleze jiglerul .... si cine stie ce iese....  :-))
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #352 : 06.Iun.2019, 04:07:49 p.m. »
Remarc cateva argumente impotriva masinilor electrice care trebuie demontate; pentru ca se pare ca nu se iau in calcul cateva aspecte...

1) Exista temerea ca bateriile in sine polueaza prin faptul ca devin deseuri chimice. Asta era de domeniul prezentului pana acum putin timp in urma. Acum incepe sa devina de domeniul trecutului. E adevarat ca bateriile cu litiu in special nu erau reciclabile. Acum sunt. Tehnologia e la inceput, insa va creste corespunzator pe masura ce nevoia de reciclare creste. Unul din startup-urile in domeniu e chiar in Australia. Daca vreti un business de success in viitor, apucati-va de o "fabrica" de reciclare in Romania. In mod ironic, din gunoiul de toate felurile s-au facut intotdeuna munti de... bani. La fel va fi si cu bateriile daca masinariile electrice se impun. Altfel, chiar daca nu s-ar recicla, e mult mai usor sa depozitezi intr-un spatiu bine protejat un numar de baterii, fie el si foarte mare, in comparatie cu emisiile datorate petrolului, care se propaga fara limite peste tot: aer, apa, sol etc.

2) O masina electrica necesita mult mai putine piese in comparatie cu una "mecanica", fie ea cu combustie, aer comprimat, etc. O intreaga industrie prelucratoare (energofaga si bazata pe petrochimie) dispare din peisaj. Efectul devine un offset serios in favoarea masinilor electrice d.p.d.v. al energiei/emisiilor cheltuite.

3) "Morcovul" din pustiu e la fel de plin de vitamina A si pentru masinile cu petrol si pentru cele electrice. Pentru cele cu petrol sunt 100+ de ani in care s-au construit statii de alimentare. Noi am aparut mai tarziu in peisaj si nu constientizam; luam statiile ca atare si zicem ca ne simtim in siguranta cu masina cu petrol. In realitate d.p.d.v. conceptual problema e aceeasi; ba chiar e tot in favoarea electricelor. Cu electrica tot mai scoti un panou PV din portbagaj si pana la urma te misti; asa mai incet, dar nu purezesti acolo. Dar cu petrolul, daca n-ai statie de alimentare chiar n-ai ce face. In plus, retelele electrice sunt in general destul de raspandite si se pot extinde mult mai usor decat statiile de petrol. Iar odata extinse vine curentul tot timpul si nu ai nevoie decat de o priza atasata la fir. Ca se incarca rapid sau nu, nu conteaza, cat e curent pe fir e bine. Statiile de petrol din pacate nu se alimenteaza pe fir. Logistica construirii si alimentarii lor inseamna materiale de constructii, tancuri petroliere, etansari, fundatii, s.a.m.d. Mai inseamna si vehicule in plus pe sosele, trafic greu + toata industria conexa care le sustine, la randul ei energofaga si poluatoare. In mod sigur infrastructura pentru alimentarea electricelor va creste intr-un timp mult mai scurt si cu investitii/energie/emisii mult mai mici decat in cazul petrolului. Daca au trecut zeci de ani pana sa nu mai simtim morcovul la petrol, cu electricele va fi mult mai rapid.

4) Varietatea de tehnologii pentru stocarea energiei electrice este atat de mare, incat e material de studiu si potential de inovare pentru cel putin cateva secole. In mod sigur vor apare tehnologii mai putin poluante decat actualele baterii chimice. Grafenul, supercapacitorii, flow batteries si cate si mai cate, aspeapta la cotitura si fiecare la randul ei va putea fi implementata fara modificari conceptuale, pentru ca e tot elergie electrica. Aceeasi retea de alimentare va fi acolo si pentru ele. Nu va fi nevoie de nimic nou. Ca o paranteza... pana si banalele volante pot face lucruri greu de crezut la prima vedere.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: smiley

Offline Leutz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #353 : 06.Iun.2019, 04:15:10 p.m. »
In mod absolut inexplicabil, la paragraful 3 din postarea anterioara nu se afiseaza ultima parte a paragrafului, desi in codul sura al postarii ea exista  :-t. Zona crepusculara. Petrolistii ne cenzureaza forumul  :-)).

Logistica construirii si alimentarii lor inseamna materiale de constructii, tancuri petroliere, etansari, fundatii, s.a.m.d. Mai inseamna si vehicule in plus pe sosele, trafic greu + toata industria conexa care le sustine, la randul ei energofaga si poluatoare. In mod sigur infrastructura pentru alimentarea electricelor va creste intr-un timp mult mai scurt si cu investitii/energie/emisii mult mai mici decat in cazul petrolului. Daca au trecut zeci de ani pana sa nu mai simtim morcovul la petrol, cu electricele va fi mult mai rapid.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline smiley

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #354 : 06.Iun.2019, 04:56:04 p.m. »
O mare nenorocire vad eu ca ar fi si cu laptopurile ...

Sigur bateriile din ele polueaza maxim sa nu mai vb de autonomie scazuta in unele cazuri s.a.m.d.

De ce nu au pus un Motor cum au automodelele, ar fi mers frumos cu nitro si scapam de o gramada de probleme....

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #355 : 06.Iun.2019, 05:04:56 p.m. »
 :D :D :D :D :D :D :D
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #356 : 06.Iun.2019, 05:48:37 p.m. »
Trebuie sa fie si un gica contra pe forum, imi asum rolul
Un alt aspect negativ ar fi faptul ca atunci cand iau foc nu le stingi cu nimic, pana cand nu se epuizeaza complet reactia chimica.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #357 : 06.Iun.2019, 07:21:20 p.m. »
Eu vad asta ca aspect pozitiv, economia de consum, nu ? Macar esti sigur ca nu iti dau inapoi una reparata...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Utilizator_Anonim

  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #359 : 06.Iun.2019, 09:51:47 p.m. »
  Si asta ia foc ? :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip