Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131517 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #340 : 06.Iun.2019, 09:45:26 a.m. »
...mosii sunt in masinsa, cate unul pe fiecare 2 tone de metal si plastic carata de colo colo, 2 ore pe zi, ocupand 6-7 m de banda de sosea permanent.

Când spui asta te gândesti la ... garsoniera?  :-))

Nu chiar,  Volvo XC60 are 2,4 tone si e foarte populara...

Cota de carbune in productia de electricitate...Ei, n-am verificat,  mutumesc de corectie. Probabil cifra mi-a ramas in cap de prin alte zari.  Tot e prea mult...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #341 : 06.Iun.2019, 09:47:33 a.m. »
Articolul se refera strict la Romania lui 2019 un 80% din curentul electric vine din carbune (nu exista politicieni si vointa politica  pentru a ajunge la nivelul Danemarcei sau Norvegiei de exemplu in domeniul productiei de curent electric , pentru ca intrebarea mereu este "da' mie ce-mi iese?", va las pe voi sa ghiciti cine o pune si cui).

Nu chiar... de ani buni avem in jur de 25% productie din carbune. Sursele regenerabile sunt intre 35%-45% in functie de diversi factori (in special in anii cu debit mare de apa se ajunge la valori mari din hidro).
Am anexat graficul pentru anul 2017 luat din raportul ANRE. Le gasesti aici: https://www.anre.ro/ro/despre-anre/rapoarte-anuale

Legat de productia energiei electrice din carbune, chiar astazi am citit un articol pe tema asta: Situație dezastruoasă la Complexul Energetic Oltenia: Pierdere-peste un miliard de lei, continuarea activității- incertă, Guvernul a închis ochii

E delicat din punct de vedere social dar si strategic:
Citat
Oprirea activității ar avea consecințe negative uriașe. Pe lângă faptul că ar fi puse în pericol locurile de muncă a peste 13.000 angajați, plus a încă multe mii din firme gorjene, dependente de această companie, ar apărea mari probleme și în privința securității energetice. Compania asigură circa 25% din consumul național de energie. Nicio guvernare nu a luat vreo măsură pentru dezvoltarea unor noi capacități de producție, bazate pe alte surse, în afara celor pe cărbune.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline f.cristi

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #342 : 06.Iun.2019, 10:25:28 a.m. »
Corecta observatia, nu am ignorat-o am calculat-o global
Dar da, muti gunoiul la marginea satului si nu mai pute la tine, e corect
Sa presupunem ca emisiile de noxe pe toata durata de viata (de la productie la casare) ale unei electrice si ale unei termice sunt echivalente (ca si cantitate, efecte, evident nu ca si compozitie). Sa zicem ca sunt egale. Insa e evident ca ''mutand gunoiul la marginea satului'', in sistem centralizat (cum e cazul productiei si casarii electricelor), teoretic si practic ar trebui sa se faca un management al deseurilor si al noxelor mult mai bun decat al tuturor pufaitoarelor de pe strazi, indiferent cu cate DPF-uri si GPF-uri le-ai dota. Deci, din punctul asta de vedere eu vad un avantaj major al electricelor.

In alta ordine de idei eu zic ca electricele (sau alta tehnologie) vor putea inlocui total termicele atunci cand vom scapa de ''stressul de baterie'', adica atunci cand daca ramai undeva in varful muntelui se va putea ca sa vina cineva sa-ti aduca ''o galeata de curent''. Dar pt. orase sau distante previzibile sunt ok. Pretul insa e o mare problema la ora actuala. M-am dezumflat de tot cand am vazut ca o e-Corsa pleaca de la 30k in Germania.
« Ultima Modificare: 06.Iun.2019, 10:36:11 a.m. de f.cristi »
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #343 : 06.Iun.2019, 10:53:54 a.m. »
In Suedia Volksvagen a inceput sa isi faca reclama la TV pentru o familie de electrice ID cu 4 membri de toate marimile, full electric, care ar trebui sa vina de anul viitor dar primesc comenzi de acum.
Supercapacitoarele rezolva problema de incarcare rapida, exact "galeata de curent" - incarcare in 10-20 de secunde la full. Sunt sigur ca daca tehnologia supercapacitoarelor confirma, sistemul dual - acumulator+supercapacitor va fi pe toate masinile electrice. Supercapacitoare nu pot inlocui perfect acumulatoarele din cauza ratei de autodescarcare 15-20% zilnic. Toti cei ce conduc numai 50 km zilnic nu au nevoie de acumulatori.

Incarcarea rapida la telefoane - acum 3 ani a aparut la 5W, anul asta deja anunta 45 W (incarcare 80% a unei baterii de 4000mAh in 30 minute)...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline kellogs

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #344 : 06.Iun.2019, 12:59:03 p.m. »

Viitorul cu adevarat nepoluant este pe surse bazate pe hidrogen sau thoriu.


Viitorul acela nepoluant a fost ingorpat prin secolul trecut, cand ultima companie producatoare de autovehicule propulsate cu aer comprimat a fost cumparata si falimentata de... nici nu se mai stie cine si cand si cum. Din timp in timp cate  un inventator aleator mai readuce subiectul in discutie, evident, fara ca vreo mare afacere sa porneasca: http://www.aircaraccess.com/history.htm
Cam la fel s'a intamplat si cu bateriile Fe-Ni, cam la fel si cu cele din vremurile noastre. Voi avea motiv serios de panica daca elitele se gandesc sa le dea drumul acestor noi tehnologii de tip aer comprimat / hidrogen / thoriu pe piata libera. Un alt aspect, referitor la thorium, este implicarea lui in proiecte mai exotice din secolul trecut, motiv pentru care nu ma mira cum autorul articolului se grabeste sa concluzioneze:

Citat
So it is clear that the Thorium Car concept from Charles Stevens, his company Laser Power Systems using a small sample of the radioactive element to run a car for 100 years is a fabricated hoax story developed from an old art project
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #345 : 06.Iun.2019, 01:24:57 p.m. »
Da, panica e perfect justificata de faptul ca majoritatea vor fi "Made in China". =))
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #346 : 06.Iun.2019, 01:29:13 p.m. »
Statii de alimentare cu hidrogen, firme si oameni dedicati activitatii sunt in continuare:

http://www.vatgas.se/tanka/

Problema este ca hidrogenul nu rezolva decat problema poluarii , si aia la mana a doua (ce iese din motor, nu cum se produce hidrogenul). restul problemelor, alea mecanice , sunt toate acolo.
Propulsia electrica schimba definitiv paradigma caci motoarele electrice sunt cu totul altfel si nu au nevoie de costurile de intretinere asociate motoarelor termice. Asa cum astazi nu mai folosim caii pentru transportul bunurilor, asa si motorul cu ardere interna va fi trimis la muzeu si folosit doar demonstrativ. Evolutia nu lasa cale de intoarcere...
La un moment dat cineva imi spunea de densitatea de putere . I-am raspuns ca in naval , unde sunt cele mai puternice motoare, se folosesc turbine cu gaz - rusii au inventat conceptul - care acum alimenteaza generatoare ce trimit curentul la motoare electrice outbord ce sunt exact inaintea elicei in nacela. Iar despre uscat...e doar vorba de sistemul de stocare. Nu uitati ca Maus-ul, proiectat de Porche, cel mai cel tanc din WWII - nefolosit din fericire, avea sistem de tractiune cu motoare electrice, asa cum au locomotivele diesel-electrice. Pentru ca la puteri mari motoarele electrice sunt mult mai mici si flexibile ca sistemele mecanice de conversie a puterii...Si va mai dau un exemplu pe care poate nu l-ati trait cum trait eu : trecerea de la CRT la cristale lichide in afisajele televizoarelor si monitoarelor, 2002-2006, in 2007 nu cred ca mai gaseai monitoare CRT...ce de discutii pro si contra...sa-i fi vazut/citit pe samuraii-internauti gata sa moara de gat cu CRT...Ia uitati-va la un film SF mai vechi si urmariti-va reactia cand vedeti ecranele CRT...asa vor gandi si viitorii despre tot ce sustinem noi azi...

PS: Aerul comnprimat nu este o solutie economica. Este folosit in continuare la aplicatii specifice care spun totul despre limitari: propulseaza torpile de exemplu...Iar thoriul produce energie multa in cantitati infime pe timp foarte lung...Ce n-a reusit nimeni este sa sporeasca densitatea de energie livrata...si asta pentru ca nu a ingaduit FIZICA, nu ca n-a vrut Costica...
La fiecare "manipulant" pe care il puteti gasi sunt 10 care abia asteapta sa-i dea in cap, nu va inchipuiti ca firmele alea fac totul , nu a existat tehnolgie cu adevarat revolutionara care sa nu fie aplicata. Amititi-va de Christie si suspensia lui- armata americana n-a bagat-o in seama si au cumparat-o rusii ca sa creeze cele mai bune tancuri cu care au castigat razboiul... sa  nu credeti ca nimeni nu invata nimic din istorie... mai ales cand cercetarile militare inghit asa de multi bani si resurse...
« Ultima Modificare: 06.Iun.2019, 01:42:01 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline shpeedy

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #347 : 06.Iun.2019, 01:42:13 p.m. »
Ce mi se pare trist e ca a trebuit sa treaca mai bine de un secol pentru a ajunge (aproape) in acelasi punct in acest razboi combustibili fosili <> electricitate in domeniul automobilelor. Oare unde am fi fost azi daca vehiculele electrice aveau parte, la sfarsit de secol XIX, de acelasi suport ca cele pe benzina?!

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #348 : 06.Iun.2019, 01:44:13 p.m. »
La sfarsitul secolului XIX nici macar tabelul lui Mendeleev nu era cunoscut decat jumatate...petrolul era mult si ieftin (5 centi litrul,barilul chiar), nu comparati ce stiti voi azi cu ce stiau ei atunci...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline solymir

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #349 : 06.Iun.2019, 01:45:20 p.m. »
@Costique sa nu uitam ca portavioanele si jucariile cu adevarat avansate din armata folosesc mini centrale nucleare care propulseasa nava... yep, electric. A fost de-a dreptul jenant sa vezi maretul si mandrul portavion rusesc scotand gogolase de fum ca un cocalar cu filtrele diesel scoase fata de orice alta nava moderna - rece, silentioasa, mortala. Cam asa e orice comparatie intre electric si ardere interna :)
@shpeedy nu chiar. Din ce am citit, pe la inceputul secolului, inainte de Ford model T, erau in voga masinile electrice in special pentru doamne, pentru ca nu aveai nevoie de forta pentru manivela, erau mai curate, mai simple si mai ieftine. Abia dupa ce Ford a dat drumul automobilului ieftin pentru mase automobilul electric a fost dat uitarii.
  • S-Cross Luxus Mineral Grey. Pentru ca Spirit AT nu exista...
 
The following users thanked this post: toma, Costique