Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131519 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #330 : 06.Iun.2019, 08:41:28 a.m. »
@hippo, ai evitat totusi argumentul lui @Leutz: folosirea masinilor electrice scade poluarea in oras. Vei polua mai mult acolo unde produci "curentul" dar depinde mult de sursa din care il produci. Il faci din carbune... nasol.

Discutia despre cat de mult poluezi sa produci si reciclezi baterii este intr-adevar interesanta. Dar nici petrolul nu e lipsit de accidente: de la sonde care ard la marile deversari petroliere: Ixtoc 1, Deepwater Horizon, Exxon Valdez, deversarea intentionata facuta de irakieni in Golful Persic in timpul razboiului (si lista poate continua ca e lunga).

Din punct de vedere al costurilor sa folosesti o electrica 8-9 ani presupune cam aceleasi costuri cu una cu motor termic: ce economisesti la carburant pierzi la inlocuirea bateriilor. Dar le oferi copiilor tai sansa de a respira un aer mai curat iar asta e un argument foarte valid in marile orase.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #331 : 06.Iun.2019, 08:45:29 a.m. »
Corecta observatia, nu am ignorat-o am calculat-o global
Dar da, muti gunoiul la marginea satului si nu mai pute la tine, e corect
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #332 : 06.Iun.2019, 08:55:59 a.m. »
Ambele tehnologii sunt extrem de poluante, atât cea clasica de acum cât si cea bazata pe acumulatori.
Prevad ca peste 50 de ani daca se continua trendul actual o sa putem construi strazi cu acumulatori uzati folositi pe post de piatra cubica.
Tehnologia de producere a lor este si ea poluanta (cu compusi de mare risc, nu fineturi care se descompun un-doi), dar nimeni n-are acum interesul sa zica asta pentru ca marketingul de a vinde electrice este pe cele mai înalte culmi si guvernele de imbecili (da, si altii au imbecilii lor) fac lobby pentru asa ceva ca doar au primit bani în campanii.
Viitorul cu adevarat nepoluant este pe surse bazate pe hidrogen sau thoriu.
Dar vor mai trece decenii pâna tehnologiile respective vor fi 100% puse la punct si la îndemâna producatorilor.
Si cel mai probabil e mai sigura disparitia noastra (ca dinozaurii) cu schimbarile climatice care ne asteapta decât aparitia lor ca un banal fapt cotidian.


PS: https://www.mediafax.ro/life-inedit/masini-cu-hidrogen-care-consuma-de-50-de-euro-la-500-km-si-elimina-apa-potabila-expuse-la-timisoara-foto-17231517
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #333 : 06.Iun.2019, 09:08:48 a.m. »
Viitorul cu adevarat nepoluant este pe surse bazate pe hidrogen sau thoriu.
Dar vor mai trece decenii pâna tehnologiile respective vor fi 100% puse la punct si la îndemâna producatorilor.
Si cel mai probabil e mai sigura disparitia noastra (ca dinozaurii) cu schimbarile climatice care ne asteapta decât aparitia lor ca un banal fapt cotidian.

Rasa umana a aratat pana acum o capacitate extraordinara de a iesi din situatii de criza autoprovocate. Suntem geniali la distrugere dar si la supravietuire. Vom vedea daca viitorul se indreapta spre Star Trek sau spre Terminator/ Mad Max... ambele variante mi se par plauzibile in acest moment.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline smiley

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #334 : 06.Iun.2019, 09:14:39 a.m. »
@ntire2000
Inainte sa spui ca or sa se construiasca autostrazi din acumulatori care si acum sunt reciclabili mai mult de 80% si ca electricele sunt mai mult marketing decat o bucatica din viitor ar trebui sa te informezi mai bine si poate sa te gandesti mai bine.

Referitor la cat de poluante sunt bateriile poti citi si aici :
http://www.powersourcesconference.com/Power%20Sources%202018%20Digest/docs/3-1.pdf

Ai sa vezi ca va fi eliminat unul sau mai multe din materialele foarte toxice si poluante din baterii, cat si un pas in - la productie deci vor fi mai ieftine.

Pana la hidrogen sau thoriu parerea mea e ca o electrica e un pas mare inainte, daca tie ti se pare ca pipili de dinozaur si uleiurile care le tot schimbam e mai bun decat o electrica cu care poti merge teoretic si moca daca ai aruncate niste panouri solare pe casa, na ce sa zic, suntem in Ro in 50 de ani ne dam seama

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #335 : 06.Iun.2019, 09:29:01 a.m. »
Eu cred ca sunt nuante puternice in mai multe privinte referitor la implementarea energiei electrice la automobile. Articolul se refera strict la Romania lui 2019 un 80% din curentul electric vine din carbune (nu exista politicieni si vointa politica  pentru a ajunge la nivelul Danemarcei sau Norvegiei de exemplu in domeniul productiei de curent electric , pentru ca intrebarea mereu este "da' mie ce-mi iese?", va las pe voi sa ghiciti cine o pune si cui). Suedia are mult mai multe masini electrice ca Romania dar totusi sunt  departe de 5% din parc . De ce? Pai ...infrastructura!  Suedia e una din tarile care se aseamana Romaniei, peste 60% din suedezi sunt propietarii locuintei lor. Dar sa iti instalezi un post de alimentare iti dubleaza pretul masinii, reteaua electrica nu a fost gandita sa acopere incarcarea rapida a masinilor in parcare...trebuie sa faci una noua...
Si totusi nu exista alta cale pentru Europa. 85% din materiile prime sunt importate. De unde UE era exportator net , acum este importator. Nivelul de trai era mentinut pe baza tehnologiei dar in momentul de fata nu mai exista in Europa nici o companie varf tehnologic, toate recicleaza ideile care sunt in piata demult. Asta e moartea business-ului pentru ca au venit chinezii si fac totul mai ieftin. Iar cine vinde, are puterea. Si UE a devenit incet incet nesemnificativea cam peste tot. De aia au inceput sa vorbeasca de "exit", caci se vede din avion ca civilizatia occidentala e pe duca iar unul din motive este stagnarea tehnologica. Asa cum Israel investeste masiv in electric pentru a-si reduce dependenta de extern , asa si UE. E o chestie politica. Arabia Saudita si statele golfului au facut cel mai mult rau economiei SUA in anii de dupa razboi. Ei  pe langa SUA a intrat si Europa, doar ca aici  political correctness a cam luat piuitul tuturor, ori spui ce vor ei ori te distrug mediatic.
Avem o campanie unde sunt demonizate anumite aspecte si infrumusetate altele? Bine ati venit in politica.
Personal consider ca tehnologic si strategic UE nu are alta solutie decat sa implementeze electric.
Si apoi...voi uitati schimbarea de generatii. Generatiile de dupa 2000 - digitalii, millenialii etc nu mai sunt ca cele "analogice", deja "sharing" e un trend si analistii spun ca e posibil ca varful de vanzari de masini deja sa fi trecut. Caci e mai economic sa imparti o masina decat sa o posezi. Iar banii economisiti ...te duci in vacanta. Cand viteza media in centrul marilor orase este mai mica decat a carutei cu cal de acum 100 de ani...mosii sunt in masinsa, cate unul pe fiecare 2 tone de metal si plastic carata de colo colo, 2 ore pe zi, ocupand 6-7 m de banda de sosea permanent. Analistii spun ca tinerii nu mai au dorinta parintilor de a poseda lucruri. Si cand trendul se va accentua...asta, dragilor,  schimba totul...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: ntire2000, Utilizator_Anonim

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #336 : 06.Iun.2019, 09:37:06 a.m. »
...mosii sunt in masinsa, cate unul pe fiecare 2 tone de metal si plastic carata de colo colo, 2 ore pe zi, ocupand 6-7 m de banda de sosea permanent.

Când spui asta te gândesti la ... garsoniera?  :-))
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline ...

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #337 : 06.Iun.2019, 09:38:01 a.m. »
Analistii spun ca tinerii nu mai au dorinta parintilor de a poseda lucruri.
Asa opinez si eu, prefera ca altii (de regula parintii) sa le posede pe hartie si ei doar sa profite de ele gratis. Telefoane, masini, abonamente, asigurari. Pentru ride-sharing sigur se va gasi un fraier "coercitionat" in gasca de prieteni care sa faca pe soferul si caruia sa-i suporte parintii intretinerea masinii.
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline Utilizator_Anonim

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #338 : 06.Iun.2019, 09:38:20 a.m. »
Ce mai e bine la electrice exact ce ai spus tu, scapi de intretinerea uzuala (uleiuri etc)
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline smiley

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #339 : 06.Iun.2019, 09:45:16 a.m. »
@Costique  de unde ai scos 80% productie din carbune?

Vezi putin in real time aici productia de energie a Romaniei :
http://www.transelectrica.ro/web/tel/home

In momentul asta cand postez productia EE din carbune e de 19.36%.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP