Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131507 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline smiley

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #280 : 25.Sep.2018, 04:17:53 p.m. »
@hippo

Sa stii ca in Norvegia si probabil si alte tari 1 din 2 masini noi vandute este electrica.
La noi in tara in anumite conditii adica stai la bloc si intr-un oras fara nici o statie de incarcare da, nu se merita electrica dar in rest pana si la noi te descuri fara probleme.

Majoritatea oamenilor se mai opresc sa manace spre exemplu si in jumatatea aia de ora ai peste 80% incarcare. Deci cu o pauza ajungi fara probleme Bucuresti - Timisoara.

Sa nu mai spun ca daca stai la casa, accesezi si fonduri de la stat pentru panouri fotovoltaice MOCA, iti incarci masinuta gratis si mergi gratis , chiar nu mi-ar placea ...  :-))

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #281 : 25.Sep.2018, 04:19:37 p.m. »
Pai zi si mie unde o incarc daca fac o tura ca acu 2 ani, direct pana aproape de Atena? Pierd 1/3 din timp cu incarcarea
Sau bucuresti cluj dintr-o bucata
De oras, sincer ma uitam si eu la smart, dar de concedii cu exceptia Tesla nu ai ce sa iei cu autonomie mare
Oricum mi se pare un rahat de marketing faza cu masinile electrice, parca electricitatea se produce cu 0 emisii
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline smiley

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #282 : 25.Sep.2018, 04:24:19 p.m. »
@hippo in situatiile unui tur foarte lung e intradevar mai complicat.

Dar un astfel de roadtrip, cum ai spus si tu, se intampla rar si deci poti apela la alte solutii cum ar fi.... inchiriezi un S-class pentru ca ai bani economisiti de la masina electrica pe care acum poti sa o incarci moca in unele locuri publice chiar si voila.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #283 : 25.Sep.2018, 04:25:26 p.m. »
Daca faci un calcul nu economisesti nimic
Un set de baterii dupa ce iese din garantie e 8000€
Iar de 10000€ diferenta la achizitie pui muulta benzina
Iar drumuri lungi fac in toate concediile si in mai multe wk-enduri
Cu o autonomie reala de sub 200km nu ajung nici la constanta
Sa nu ma intelegi gresit, de oras ma tenteaza
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline smiley

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #284 : 25.Sep.2018, 04:33:10 p.m. »
@hippo

Or sa apara metode sa schimbi doar celulele/module afectate in cazul in care ti-a crapat de tot bateria.
Ca si la un prius de 2 bani care doream eu sa-l cumpar o baterie amarata de 1.5 kwh NiMH sau cata are costa 2-3000 euro noua . Dar daca schimbi doar celula stricata e 150 lei. Dar nu putem sa comparam antichitatea de prius cu acea chimie veche si de 2 bani fara un BMS corect etc cum au electricele .
Sa nu uitam de dezmembrari, unde or sa fie si acolo posibilitati sa gasesti replacement.

Dar e fapt dovedit deja ca bateriile or sa tina mult si bine peste acesti 8 ani, tesla Roadster fiind din 2008 si nu am vazut articole sa zica "toate roadsterele au nevoie de baterii noi."

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #285 : 25.Sep.2018, 04:34:02 p.m. »
Tesla e in alta liga, e o masina senzationala, ceilalti sunt la ani lumina in spate
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline smiley

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #286 : 25.Sep.2018, 04:39:36 p.m. »
Tesla si toti altii folosesc aceeasi(poate nu identica chiar) chimie doar "ambalajul " difera .

Tesla avea mii de celule 18650 pe cand altii folosesc celule mult mai mari.

La tesla pot sa crape 100 de celule probabil nu se simte la altii daca crapa probabil 10 deja ai probleme.

+ racirea si altele.


Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #287 : 25.Sep.2018, 04:43:28 p.m. »
Aveti amandoi dreptate:

- cu electrica nu poluezi acolo unde mergi. Daca toate masinile in oras ar fi electrice ar fi mult mai bun aerul mutand poluarea catre locul in care se produce "curentul". In RO stam din ce in ce mai bine in privinta modului de productie a curentului electric trecand de la preponderent carbune (mai poluator ca motoarele cu ardere interna) la surse eco.

- ce economisesti pe combustibil dai pe baterii atunci cand vine vremea sa fie schimbate. Chiar daca nu castigi bani, castigi prin faptul ca nu poluezi orasul lucru care se traduce tot intr-un castig (personal si pentru copii)

- Tesla sunt deocamdata singurii care ofera o autonomie decenta masinilor full electrice dar vine cu un cost prohibitiv pentru majoritatea romanilor care isi castiga painea in mod cinstit.

- Pentru oras, ca a doua masina, (daca as fi stat la casa si nu la bloc) as fi cumparat un Smart full electric care ajunge la un pret foarte bun daca iei in considerare prima de la stat pentru achizitionarea unei masini electrice.

- Infrastructura de incarcare pentru masinile electrice este aproape inexistenta in Romania, nici nu vad o preocupare reala in aceasta privinta. Din pacate aici chiar trebuie intai sa apara solutiile pentru a atrage populatia sa cumpere masini electrice.

- Hibridele... mi-ar face placere o Vitara pe care sa o pot baga in priza la birou si sa se incarce suficient astfel incat sa pot face drumul serviciu-casa seara si casa-serviciu dimineata utilizand doar motorul electric cu linistea oferita de siguranta ca daca se termina bateria mergi mai departe cu motorul termic. Eu consider ca in partea asta a noastra de lume asa ar fi optim pe termen scurt si mediu: mergi in oras preponderent sau 100% electric si la drum lung mergi cu motorul termic.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: gabineg, Utilizator_Anonim

Offline Utilizator_Anonim

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #288 : 25.Sep.2018, 04:46:32 p.m. »
Eu stau la casa, de aceea ziceam ca m-am uitat un pic la preturi
Smart e cel mai accesibil insa suplimentar te mai costa peste 1000€ o statie de incarcare rezidentiala (daca nu vrei sa stai cu prelungitorul 12 ore)
N-am facut insa un calcul cu cat mi-ar creste factura la 15 de incarcari pe luna
Autonomia reala la smart cu ac sau incalzirea porite e de 70 km fata de 160 declarati
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline smiley

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #289 : 25.Sep.2018, 04:51:05 p.m. »
@hippo  un quick google search ar zice ca bateria smartului e de 17,5 kwh. Sa spunem ca o incarcare full cu tot cu pierderi ar fi de 18 kwh si acum na in functie de contractul tau cu furnizorul de energie calculezi cat te ajunge un plin. Daca ai consum de noapte si zi poti avea si cu 10 bani pe kwh (cred) deci un plin ar fi aproximat la 2 lei

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP