Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131497 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #240 : 12.Mar.2018, 10:29:11 a.m. »
Prin urmare nu stiu daca la nivel planetar electricele ar aduce o scadere a poluarii (poate dimpotriva) insa ar ajuta mult la imbunatatirea calitatii aerului din oras - locul in care eu imi petrec majoritatea timpului.
Nu sunt de aceiasi parere cu tine si cu enicky, pentru ca este similar cu "sa moara si capra vecinului" sau "eu ... dupa mine potopul".

Corect ar fi ca atat pe parte de circulatie in orase sa se mearga spre reducerea poluarii (solutiile sunt destul de diverse dar si aici cu + si -) [...]

Pai nu asta am zis si eu? Sa reducem poluarea in orase: motoarele electrice consider ca sunt cea mai buna solutie... in afara mersului cu bicicleta.

[...]
 cat si pe parte de producere EE cat mai curata, daca majoritatea considera energiile regenerabile "curate" uite ca si aici sunt multe discutii pe fiecare tip in parte de exemplu:
energia hidro, cand faci un baraj, regularizezi cursul unui rau/fluviu intervii brutal asupra ecosistemului etc.
la fel este si in cazul eolienelor sau in cazul celor solare si nu numai.

Asa este. Aici insa intram intr-o discutie mai larga, in afara subiectului acestui topic.  Un singur lucru as spune: ce face omul pentru beneficiul lui este aproape intotdeauna impotriva planetei: cum ne generam energia, cum ne protejam de inundatii, cum ne extidem terenurile agricole, cum ne aglomeram in centre urbane, cum imbunatatim productia agricola, cum ne deplasam, cum ne crestem mancarea, cum ne producem bunurile... totul este impotriva naturii indiferent de solutia aleasa. E drept ca unele poate sunt mai putin daunatoare ca altele dar toate strica ecosistemele si echilibrul natural.
Din punct de vedere al ecologiei suntem probabil cel mai "catastrofic" (daca imi permiteti licenta) eveniment din ultimele milenii in istoria planetei. Si continuam in ritm alert...

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: ariciul

Offline berila_mz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #241 : 13.Mar.2018, 10:26:38 p.m. »
Motor termic/clasic - fabricat din minereuri feroase si aluminiu (noi si reciclate).

Motor electric cu baterii - fabricat din minereuri feroase+aluminiu si metale rare, scumpe si poluante (baterii) care nu se pot recicla.

O masina electrica de la fabricare pana la depozitare a componentelor dupa ce a fost scoasa din uz, inclusiv metoda de producere a energiei electrice ce o alimenteaza polueaza mai mult decat o masina echivalenta pe benzina.

Cati dintre voi folositi acasa panouri solare, de cati ani si ce randament obtineti dupa 5-6 ani. Voi credeti ca vom putea folosi o masina electrica mai mult de 5-6 ani fara a schimba bateriile (deci a polua fabricand baterii noi)?


P.S. eu ca si cetatean RO nu sunt de acord cu tichetul rabla mult mai mare pentru masini electrice!

Trimis de pe al meu MHA-L29 folosind Tapatalk

  • Suzuki Vitara 1.6 AllGrip Spirit
 

Offline AT

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #242 : 13.Mar.2018, 10:57:31 p.m. »
Free energy ;)
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #243 : 13.Mar.2018, 11:34:37 p.m. »
...Motor electric cu baterii - fabricat din minereuri feroase+aluminiu si metale rare, scumpe si poluante (baterii) care nu se pot recicla.

O masina electrica de la fabricare pana la depozitare a componentelor dupa ce a fost scoasa din uz, inclusiv metoda de producere a energiei electrice ce o alimenteaza polueaza mai mult decat o masina echivalenta pe benzina.
       Deci eu inteleg cam asa din ce-ai scris tu :
- un motor electric, compus din OL, Al, Cu, nu se poate recicla !
- bateria al carei component principal ar fi Pb, nu se poate recicla !
- celelalte componente ale masinii, in afara de motor si baterii, nu se pot recicla, sau daca da, s-ar polua mai mult cu acest proces  decat ar polua motorul clasic al masinii !
- bateriile care alimenteaza motorul electric, polueaza mai mult decat motorul cu ardere interna !
   Aceste idei le-am extras eu din explicatia ta, destul de alambicata, de altfel. Daca gresesc, sa ma corectezi.
   In opinia mea, niciuna din cele patru idei de mai sus nu este veridica, sau altfel spus, toate sunt false.
   Din cate stiu eu cuprul, aluminiul, otelul si chiar si plumbul se recicleaza.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline berila_mz

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #244 : 14.Mar.2018, 07:35:29 a.m. »
Un simplu "wikipedia" ne spune ca acea baterie inofensiva de Prius mai contine pe langa cele aproximativ 40kg de nichel, 10-15 kg de lanthanum si 1kg de neodynum.


Trimis de pe al meu MHA-L29 folosind Tapatalk

  • Suzuki Vitara 1.6 AllGrip Spirit
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #245 : 14.Mar.2018, 10:22:50 p.m. »
  Tot "un simplu Wikipedia" ne spune ca aceste metale si altele din familia lor se folosesc si la televizoare color sau la HD calculatoarelor.
  Inca plutim in ambiguitate..., vorbim impreuna si ne-ntelegm separat.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #246 : 14.Mar.2018, 10:48:21 p.m. »
Nicu, treaba e foarte clară: masinile electrice protejează mediul înconjurător din zona lor de exploatare. Pe plan global sunt o pacoste pe ciclul lor de viata, de la leagăn la mormânt. Adică dacă nu-ti pasa de urșii panda din China, de bananele din Equador, de tigrii siberieni sau de agavele din Mexic, toate/toti pe cale de disparitie poti sa empatizezi cu masinile electrice.
Aminteste-ti de troleibuzele 40 sau 41 Gara Constanta-Mamaia sau tramvaiul 101 pe acelasi traseu. Cand dl. PetitPois a constatat că e mai bine pentru buzunarul lui sa importe autobuze, a inlocuit transportul electric cu diesel-e.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline toma

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #247 : 15.Mar.2018, 12:28:43 a.m. »
Deocamdata as vrea sa citesc si eu un studiu serios si documentat care sa confirme ca producerea si reciclarea acumulatorilor pentru masini este cu mult mai poluanta decat rafinarea si arderea produselor petroliere...
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Lerua07

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #248 : 15.Mar.2018, 12:49:08 a.m. »
Eu cred ca viitorul apartine masinilor electrice, dar nu alimentate cu energie electrica de la acumulatori.
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #249 : 15.Mar.2018, 10:03:15 a.m. »
...un studiu serios si documentat care sa confirme ca producerea si reciclarea acumulatorilor pentru masini este cu mult mai poluanta decat rafinarea si arderea produselor petroliere...
       De preferat sa fie un studiu care sa fie intocmit de o entitate neutra !
   Interesele economice sunt imense, dar iata ca anumite companii producatoare de automobile au trecut peste "barierele" "fanilor" motorului cu ardere interna si au realizat prototipuri(care intra in productia de serie) de motoare/automobile electrice chiar performante.
    Evident ca si aici vor fi nai multe tabere....
   Poate acel studiu ne va avertiza daca vom mai avea pescarusi in Bucuresti si ursuleti prin Sinaia cand vor circula si masinile electrice. :)
   
« Ultima Modificare: 15.Mar.2018, 10:13:49 a.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip