Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131500 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #220 : 07.Mar.2018, 06:53:06 p.m. »
Toyota Mirai...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline JMu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #221 : 07.Mar.2018, 07:04:46 p.m. »
Da, știu că sunt mașini cu pilă de hidrogen... Eu ziceam că e greu (ineficient) sa produci hidrogenul. Oricum, am înțeles greșit - tu ziceai că poate e generator de curent folosind H, eu am înțeles că zici că ar fi generator de hidrogen (de unde și umplutul lui cu 15l de apă).
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #222 : 07.Mar.2018, 08:16:43 p.m. »
Kaufland suporta in continuare incarcarea gratuita a mașinilor electrice pentru clientii sai, printr-un sistem de carduri.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline sfichiu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #223 : 09.Mar.2018, 09:06:17 a.m. »
Un desen semnificativ........zic eu..
  • VITARA S ,Matiz
 

Offline jupanul1

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #224 : 09.Mar.2018, 10:15:56 a.m. »
Desenul este tendențios. Cel puțin la nivel național, conform ăstora de aici, cam un sfert din EE produsă are ca sursă arderea de cărbune și vreo 16% arderea de hidrocarburi, îmi imaginez că asta poluează cel mai mult. La toată această poluare se adaugă și cea produsă de autovehicule. Dacă cea din urmă scade, prima nu va crește proporțional (sper).
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #225 : 09.Mar.2018, 10:36:17 a.m. »
Centralele termoelectrice moderne au echipamente de desprafuire a gazelor de ardere (electrofiltre), instalații de desulfurare (SO2) si denoxare (NOx). Rămâne CO2, inerent la toate procesele industriale in care apare combustia.
Desenul este tendentios si pentru că turnurile de răcire nu polueaza.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline rexkrokiDAU

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #226 : 09.Mar.2018, 10:42:44 a.m. »
E doar un desen ce doreste să susțină o anumită parte din discutie.

Dar oare există calcule care sa arate cât la sută din poluarea totală generată de producția de energie electrică în general se reflectă în parcurgerea a 100 km cu o mașină?  Asta pentru a putea compara poluarea actuală și cea viitoare pe fiecare km parcurs. :)

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #227 : 09.Mar.2018, 11:05:29 a.m. »
Firește că da. Orice student de la facultatea de Energetică poate calcula aceste ponderi.
Problema este la filierele de producere a electricitatii: respectiv in ciclul cu abur cu combustibili fosili sau nucleari, în ciclul mixt gaze-abur sau din surse regenerabile. In plus trebuie judecata poluarea produsă de masina electrica pe ciclul de viata al produsului, respectiv de la fabricarea componentelor si pana la distrugerea lor dupa utilizare. Asta este mai greu de calculat.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline nirolf

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #228 : 09.Mar.2018, 04:15:48 p.m. »
Există studii făcute în Norvegia, țară care migrează masiv spre electric (subvenții de la stat):

Citat
So where are we left when considering the environmental impact of EVs? Can they still be a solution to the growing demand for transportation and the increasing threats of pollution and global warming? While the 2012 Norwegian study did find that the residual effects of EV production are much worse for the environment than traditional cars, it also found that running EVs on the current electricity mix in Europe (which includes much more renewable energy than on average in the US) offers a 10%–24% reduction in Global Warming Potential (GWP) relative to traditional cars over a lifetime of 150,000km, or even up to 30% for a 200,000km lifetime.

http://www.senseandsustainability.net/2013/09/25/are-electric-vehicles-really-green/



 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #229 : 09.Mar.2018, 04:48:39 p.m. »
Norvegia are 2 % din electricitate produsă din combustibil fosil si 98 % din surse regenerabile. E tara cea mai indicată pentru utilizarea mașinilor electrice.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice