Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131488 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #200 : 06.Mar.2018, 10:52:08 a.m. »
Și la Mega Image pare să fie (încă) gratuit.
https://www.mega-image.ro/sustenabilitate/serviciul-incarca-ti-masina
   ....Doar sa gasesti locul liber ! De cate ori ajung la acel Mega cu statie de incarcare, locul este ocupat de un "destept", in conditiile in care mai sunt cel putin 10-15 locuri libere, dar nu sunt atat de aproape de usa magazinului.
    Iar statul iti subventioneaza pretul masinii.... prea asteptam totul de la stat. Asa cum a aparut gpl in statiile clasice, probabil se vor face si puncte de incarcare electrica.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline JMu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #201 : 06.Mar.2018, 11:07:28 a.m. »
La MI zice să anunți personalul magazinului dacă e vreunul parcat acolo care nu e electric. :)
Iar cu punctele de încărcare în stațiile clasice, precum GPL, e momentan imposibil - o încărcare durează minim 30 de minute. Să vezi atunci cozi, mai rău ca înainte de '89 la benzină.

In tari mai nordice 80% in masinile electrice nu stau in garaj, dar in marea lor majoritate in curte
Asta era ideea, bineînțeles, nu neapărat efectiv garaj, ci să nu fie pe stradă.
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline rexkrokiDAU

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #202 : 06.Mar.2018, 12:39:53 p.m. »
Fără a adapta și rețelele de transport la noile cerințe nu faci mare lucru. Nu au fost gândite pentru acest consum suplimentar. Să ne imaginam ca doar un sfert din parcul auto devine electric și se conectează la rețea peste noapte.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #203 : 06.Mar.2018, 01:03:44 p.m. »
Sa stii ca pentru sistemul electroenergetic este parfum sa aiba consumatori noaptea, cand apare golul de noapte. Problema este (asa cum foarte bine ai subliniat) la retelele de distributie de 20 si 6 kV, respectiv 220 V din care se alimenteaza redresoarele care produc curentul continuu pentru alimentarea bateriilor sunt subdimensionate pentru sarcini concomitente mari. 
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #204 : 06.Mar.2018, 06:06:17 p.m. »
Noi nu avem inca infrastructura necesară pentru masinile electrice, daca vrei sa traversezi Bucurestiul la o ora de virf sigur trebuie sa o reîncarci pe la jumatatea distantei.
Tot in tarile nordice exista banda speciala pentru autobuze, masini electrice si taxiuri, dar pe acea banda nu vezi decit masinile enumerate, nimeni nu își permite luxul sa foloseasca acea banda de circulatie abuziv.
La noi pe linga infrastructura(cel putin in Bucuresti) mai lipsesc si alte lucruri esentiale, cei 7 ani de acasa, educatia, bunul simt....etc.
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline Catalln

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #205 : 06.Mar.2018, 06:25:06 p.m. »
Sa stii ca pentru sistemul electroenergetic este parfum sa aiba consumatori noaptea, cand apare golul de noapte. Problema este (asa cum foarte bine ai subliniat) la retelele de distributie de 20 si 6 kV, respectiv 220 V din care se alimenteaza redresoarele care produc curentul continuu pentru alimentarea bateriilor sunt subdimensionate pentru sarcini concomitente mari.
Probleme pe partea de distribuție de MT (medie tensiune, 6,3-35 kV) nu sunt decat acolo unde la infrastructura veche s-au racordat consumatori mari fara o întărire corespunzatoare a rețelei.
In schimb pe partea de JT (joasa tensiune, 0,4kV) sunt toate șansele să te trezești ca ti se ia "lumina" chiar dacă s-au făcut lucrări de reabilitare / INT (îmbunătățire nivel de tensiune), asta datorita dezvoltări/construirii haotice de la noi in comparatie cu ce se intampla pe alte meleaguri, aici e o discuție mult mai delicată.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #206 : 06.Mar.2018, 09:18:56 p.m. »
Iar statul a decis ca nu poti sa cumperi decat o masina electrica pe an cu bonus. Pentru combaterea speculei. :-))
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #207 : 06.Mar.2018, 10:09:32 p.m. »
Eu cred ca este suficient o masina de persoana pe an ce ai putea face cu doua....doar asa de fițe  :good: :good: :good:
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline JMu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #208 : 06.Mar.2018, 10:30:14 p.m. »
Adevărul este că era o problemă mare asta cu samsarii de electrice... clar trebuia legiferată. Chestii minore precum înmatriculările pe Bulgaria le mai putem amâna.

Mai e o problemă cu electricele, în afară de rețeaua de distribuție - cât de mult va scădea poluarea chiar dacă absolut tot parcul auto ar fi electric în condițiile în care 80% (parcă) din energia electrică este obținută tot din combustibili fosili? Iar atunci mai ai și pierderi datorita dublei transformări.

Și cu avioanele și transportul de marfă (maritim și nu numai) ce facem? Că alea poluează mai mult decât transportul personal în momentul ăsta. Dar nu vad vreo inițiativa de a construi aeronave electrice.

Până la urmă se reduce la cât de mulți bani se pot stoarce pe taxe și cam atât. Ca și noua modă de a înjura dieselul.
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #209 : 06.Mar.2018, 10:42:25 p.m. »
Am primit pe email următorul text, care, din punctul meu de vedere are un suport tehnic si stiintific. Nu l-aș fi postat, pentru ca nu pot verifica sursa, dar constat ca si alti colegi gandesc ca si mine.

Mașina electrică o înșelătorie, dacă nu o nebunie furioasă, sau mai degrabă ambele simultan?


Nu eu sunt cel care spune asta, dar îl citez pe Carlos Tavares (șeful Peugeot):
„Lumea este nebună. Faptul că autoritățile ne ordonă să mergem într-o direcție tehnologică, aceea a vehiculului electric, este un punct de cotitură mare.
Nu aș vrea ca, peste 30 de ani, să descoperim ceva care nu este la fel de bun ca aerul în ce privește reciclarea bateriilor, utilizarea de materiale rare de pe planetă, emisiile electromagnetice ale bateriei în situația de reîncărcare?
Cum vom produce mai multă energie electrică curată?
Cum să facem ca emisia de carbon la fabricarea bateriei unui vehicul electric să nu fie un dezastru ecologic?
Cum vom asigura că reciclarea unei baterii nu este un dezastru ecologic?
Cum vom găsi suficiente materii prime rare pentru a face celulele și chimicalele bateriilor pe termen lung?
Cine rezolvă problema mobilității curate în ansamblu?
Cine este capabil astăzi să pună problema într-un mod suficient de larg din punct de vedere al societății pentru a lua în considerare toți acești parametri?
Îmi fac griji ca cetățean, pentru că nu sunt ascultat ca producător de mașini.
Toată această agitație, tot acest haos, se va întoarce împotriva noastră, pentru că vom lua decizii rele în contexte emoționale.”
 
STÉPHANE LHOMME   (Directorul Observatorului nuclear)
Ciclul de viață al unui vehicul electric îl face la fel de poluant ca un vehicul termic.
A subvenționa acest lucru nu are sens, explică directorul Observatorului Nuclear, Stéphane Lhomme.
Fabricarea de baterii este la fel de emițătoare de CO2 ca și cum ai parcurge între 50 000 și 100 000 km în mașina electrică, pentru a începe să produci mai puțin CO2 decât un motor termic. Aceasta înseamnă 15-30 km pe zi, 365 de zile pe an, timp de 10 ani!
 
DANIEL ROLAND, Agenția France Presse
Spre deosebire de ceea ce majoritatea oamenilor cred că este subiectul unei propagande continue a politicienilor și industriașilor, mașina electrică nu este mai virtuoasă pentru climat decât mașina termică, cu benzină sau motorină.
Acestea sunt concluziile unui studiu deja vechi al Agenției franceze de mediu și gestionare a energiei (ADEME), ignorat în mod deliberat de guvern (Elaborarea principiilor bilanțului energetic al emisiilor de gaze cu efect de seră și altor efecte asupra mediului induse de toate sectoarele vehiculelor electrice și vehiculelor termice până în 2012 și 2020 (noiembrie 2013).
Știind că aceste mașini sunt folosite în principal pentru călătorii scurte, este probabil că kilometrajul necesar pentru a fi considerată „virtuoasă” nu va fi niciodată atins.
În plus, toate emisiile CO2 de la o mașină electrică sunt trimise în atmosferă chiar înainte de a se deplasa cu un kilometru, în timp ce pe de altă parte se pretinde pretutindeni că mașina electrică nu emite particule fine.
Dar, așa cum semnalează revista Știință și Viață (ianuarie 2015), „anvelopele, frânele și uzura drumurilor emit aproape tot atâtea microparticule ca și motorina”.
Mașina electrică emite cu siguranță mai puține particule decât mașina termică, deoarece nu are eșapament, dar ea are frâne, anvelope și rulează pe asfalt!
În cele din urmă, mașina electrică nu este mai ecologică decât mașina termică.
Banii publici consacrați dezvoltării sale sunt deci total nejustificați.
Dar este vorba de sume astronomice:
- Guvernul a lansat un plan de instalare a 7 milioane de stații de încărcare de aproximativ 10.000 de euro fiecare, adică un cost de aproximativ 70 de miliarde de euro.
De asemenea, va fi de mirare să vedem alegerea comunelor mici, care crezând că fac un gest pentru mediul înconjurător, să spargă cutia de bani comună pentru a-și permite un terminal;
- Bonusul „ecologic” la achiziționarea unui automobil electric depășește 10.000 € pe vehicul, adesea suplimentat de o primă a zonei.
Aproape toți cumpărătorii sunt gospodării bogate, deoarece aceste vehicule sunt foarte scumpe: din nou, banii tuturor sunt oferiți celor mai privilegiați.
În realitate, în țara atomului, toate mijloacele sunt bune pentru a „stimula” consumul de energie electrică, în scădere continuă de ani de zile.
Deoarece mașina electrică din Franța poate fi considerată o „mașină nucleară”, aproape toate stațiile de încărcare instalate sunt conectate la rețeaua electrică obișnuită, 80% nucleară.
Nu trebuie să ne lăsăm păcăliți de certificatele propuse de domnul Bolloré și de al său Autolib (Paris), de Bluecub (Bordeaux) și de Bluely (Lyon), asigurându-ne că acestea sunt reîncărcate cu energii regenerabile: este doar o chestiune de jocuri de cuvinte; energia electrică utilizată este aceeași ca pretutindeni.
Nu facem aici promovarea mașinii termice, ea însăși o calamitate ecologică.
Dar, exact nimeni nu va avea ideea de a da 10 000 de euro la achiziționarea unei mașini diesel, de a-și rezerva loc de parcare și de a-și umple rezervorul la un preț ...
Este o analiză foarte bună să arătăm că politicienii noștri (și verzii) ne fac spectacol:
Paranoia motorinei nu privește decât pe șoferi!
Camioanele, autocarele, navele sunt excluse!
Doar pentru a identifica gradul de paranoia a celor mai virulenți detractori ai vehiculului diesel, trebuie să le dezvăluim datele industriei maritime care au demonstrat că, având în vedere dimensiunea motorului și calitatea combustibilului utilizat, cele mai mari 40 de nave-cargo ale lumii poluează la fel ca toate cele 760 de milioane de mașini de pe planetă.
Știți, că aceste nave port-container care ne alimentează cu produse pe care le-am făcut în fabricile noastre relocalizate, astăzi ard fiecare 10.000 de tone de combustibil pentru o cursă între Asia și Europa.
Aceste nenorocite 40 de nave fac parte dintr-o flotilă de 3.500, la care trebuie adăugate cele 17.500 de petroliere, care alcătuiesc ansamblul celor 100.000 de nave care navighează pe mare.
Pentru a nu părăsi domeniul maritim, să amintim că flota franceză de agrement este de aproximativ 500.000 de unități, din care 5.000 de iahturi de peste 60 de metri, iar cel mai mijlociu dintre ele arde aproximativ 900 de litri de combustibil într-o singură oră, în timp ce 24% din casele francezilor care se încălzesc cu ulei au probleme cu umplerea rezervoarelor lor pentru iarnă.
Pentru a continua pe calea schizofreniei paranoide, să luăm în considerare întreaga flotă de pescuit și 4,7 milioane de camioane în tranzit în Franța și miile de avioane care străbat cerul.
Pentru a completa această mică poveste, să nu uităm indispensabilul domeniu agricol în care consumul mediu de energie este de 101 litri de combustibil pe hectar.
 
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: gelum