Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131446 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1200 : 23.Apr.2024, 07:18:04 p.m. »
Clar ca asta este adevarul, numai ca noua orinduire europeana in frunte cu Ursula nu vor sa recunoasca
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 
The following users thanked this post: sfichiu

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1201 : 23.Apr.2024, 10:18:11 p.m. »
Pe de alta parte, nu trebuie sa ne mai stresam prea tare de absolut nimic - adevarul e unul crud si recunoscut înca de acum 4 ani.

Eu, ca IT-ist de profesie, cred ca omenirea îsi traieste ultimii ani.
La un moment dat AI va fi scapata de sub control - saga Terminator va deveni realitate - ca idee de apocalipsa.
Sa ne imaginam ca AI va crea un virus informatic imposibil de detectat, va prelua controlul tuturor sistemelor critice iar la momentul în care va considera ca nivelul global mediu de IQ al rasei umane a ajuns la un minim suficient pentru un reset total atunci o va face - conform procedurilor implementate chiar de catre creatorii sai.
Stuxnet a fost creat de om, urmatorul va fi creat de AI.

PS: deja Google foloseste Deepmind si se pare ca nimeni nu e îngrozit de ceea ce poate face asta...
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Laurentiu

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1202 : 14.Mai.2024, 01:10:51 a.m. »
Se cam termina magia, basmul devine cosmar pentru unii care au pus botul.

Citat
Măsurile impuse variază de la taxe de înmatriculare la tarife de utilizare a drumurilor.
Probabil ca fiind electrice, se încarca electrostatic asfaltul.  B-)
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1203 : 26.Mai.2024, 03:13:02 p.m. »
E mai simplu, Vestul se pregăteau sa fie "liderul", China a luat caimacul si brusc electricele nu mi sunt viitorul...e hidrogen sau hibrid, numai electric, nu! A, e si chestia ca nu pot face profit din ele... Așa cum am spus, suntem in prag de război global. Bănuiesc ca de aceea FAA in SUA nu i-au mai pus piedici lui Elon si Space X. Cineva trebuie sa ducă șandramaua înainte totuși... pentru ca acum 2 săptămâni chinezii au prezentat testul celui mai puternic motor racheta din lume, așa cum au spus ei...
« Ultima Modificare: 26.Mai.2024, 03:33:12 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1204 : 26.Mai.2024, 11:54:24 p.m. »
Deocamdata este doar o lupta economica.
China a "furat startul", acaparand resursele pentru producerea bateriilor necesare masinilor electrice.
Si nu prin metode tocmai fair-play. Adica mituind destule guverne sarace, spre exemplu.

Dar, China nu are ce face cu productia de masini electrice, daca alte tari nu i-o cumpara.
Iar, ce sa vezi, principalul client al Chinei este tocmai Vestul imbuibat. Care a pierdut "caimacul" prin care reusea sa fie no. 1.

Cum inca este acel client important, Vestul mai uzeaza de parghia clientului: iti inchid usa spre "magazinul" meu, sa nu vinzi in el, atat cat vrei tu.

Va mai trece destul timp pana se va lamuri care va fi castigatorul, sau beneficiarul, acestei incrancenari in electrificarea auto.

In plus, mai intrevad o problema pentru China (in afara inchiderii pietelot): propria forta de munca se va scumpi. Si vom vedea atunci daca mai reusesc sa fie competitivi ...

In industria usoara, unde se cere o manopera extrem de ieftina, stiu firme care au plecat din Romania in 2007 (din cauza aderarii la UE) si au fugit cu totul in China.
La 10 ani distanta, patronii respectivi mi-au spus ca regreta fiindca nu au pastrat o parte din activitatea productiva in Europa,  fiindu-le greu, aproapem imposibil, sa se mai intoarca.
Iar acum, dupa circa 15 ani de la plecare, deja au probleme financiare (de exemplu, cifra de afaceri le-a scazut de vreo 6 ori fata de cea din anul plecarii de la noi) fiindca depind doar de pretul marfurilor produse in China. Care, ce sa vezi, s-au scumpit si nu se mai vand asa de usor ca acum 15 ani ....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1205 : 27.Mai.2024, 09:02:57 a.m. »
Ei, cam toate lucrurile acestea se întâmplă deja, de vreo 2 ani, in China.
Povestea e mult mai complicata, din cauza mărimii Chinei, de competiția interna intre diferite regiuni pentru dezvoltare, si dorința de dezvoltare industriala rapida. Ei nu sunt toți într-o zona si la densitățile de populație chineza, nici nu se prea simt (200 producători de mașini la 1,4 miliarde înseamnă cam 1 producător la 7 milioane de locuitori, ceea ce depășește inclusiv densitatea industriala europeana).
O sa vedem, ceea ce uita occidentul este ca in afara lui este o întreagă lume care tocmai aia creste (de fapt in acest moment marea lupta se duce pentru "alinierea" Indiei către unul sau cellalt din centrele de putere. Bănuiesc ca ați înțeles ca Europa a fost data fara din Africa, acum sunt buni numai sa dea bani - cum a spus un deștept: bani dați de săracii din tarile bogate sa ajute bogații din tarile sărace...).
Noile populații imigrante din Occident nu au nici o legătură cu populația tradițională si asta se vede inclusiv in preferințele de consum (da, imigranții cumpără majoritatea mașinilor chineze in Europa, asta v-o spun eu ca nimeni n-o publica).

Acesta este un video despre ce chimii de baterii si in ce stadii de dezvoltare se afla. In Suedia sunt in diferite stagii de dezvoltare zeci de parcuri de Battery storage - majoritatea dezvoltate de firme mici.


« Ultima Modificare: 27.Mai.2024, 09:23:53 a.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1206 : 30.Mai.2024, 09:04:24 a.m. »
Daca una din asta face asemenea dezastru, oare ce se întâmpla când explodeaza un autoturism?

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1207 : 30.Mai.2024, 09:29:53 a.m. »
Probabil ca sunt sute de chinezi care au murit explodându-le bateria de la telefon in buzunar. De câțiva chiar am citit in presă. N-am auzit sa se interzică telefoanele... si nici n-am văzut sa te caute de producător la urcarea in avion...
Simplu spus, statistic aceste evenimente sunt extrem de rare (in continuare EV-urile ard la un raport de 1:20 fata de mașinile cu motor clasic) si sunt tratate ca accidente acoperite in diferite grade de către asigurări. Si gata. Ca altfel... știți cat de periculos este sa treci strada?

PS: Am urmărit cat de bucuroși sunt unii ca se interzic ici si colo EV-urile. Din nefericire, la baza nu s-a schimbat nimic: Producătorii clasici nu pot face profit din ele, ICE este la final de drum privind dezvoltarea tehnologica si EV-urile - respectiv bateriile de abia au început... Petrolul se importa, curentul ți-l faci si pe casa la o adică (preturile tot scad caci volumul producției acoperă).
Cu cat întârzii mai mult tranziția, cu atât ești mai nesemnificativ. Uitați-va cum China exporta modelul lor de tren de mare viteza in toată lumea, deși ei au fost ultimii sa îl dezvolte, si l-au avut si cu probleme... Tot așa ma uit cum rad de avioanele comerciale chineze si ma întreb cat va dura pana nu vor mai rade...
Din toate astea doar succesul robotizării si al AI vor salva lumea vestica, ma rog, asta spusa la mișto, caci in acest ritm in anul 2100 10 tari europene vor avea populația nativa minoritara si nesemnificativa... Privind la șirul de primari si politicieni din vest acum... Suedia este si ea acolo, o bună parte din socialiști sunt acum dintre emigranți, cu un singur scop: sa fie si mai mulți...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1208 : 26.Iun.2024, 02:31:44 p.m. »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Laurentiu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1209 : 26.Iun.2024, 02:53:41 p.m. »
Si o trotineta a distrus un apartament.

ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!