Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131449 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1190 : 09.Apr.2024, 04:40:36 p.m. »
Nu este nicio îndoială ca Ev-urile sunt viitorul. Ceea ce e problematic este tranziția si economia. Pentru ca Industria auto europeana si american sunt printre puținele care mai tineau la concurenta si acum demonstrează ca sunt absolut incapabile sa faca concurenta producătorilor noi si ieftini.

Exista in același timp doua campanii: una "climatica" care sa tina tehnologiile vechi si "neecologice" in afara ariei de influenta a Vestului, iar mai nou cea a "Hibridele sunt mai bune" după ce au descoperit ca strugurii sunt acri când chiar vrei sa ajungi al ei...

De multa vreme am spus ca introducere Euro-normelor a avut ca scop ascuns tinerea in afara Europei a concurenței. In 2012 in Europa se pregăteau de Euro 5 iar in Dubai cumpărai VW Euro3 maxim. poluarea in Dubai era crâncenă.
Singurii care pot tine in loc expansiunea Chineza sunt consumatorii, dar si aceștia, sărăciți de zecile de ani de experimente pseudo-socialiste ale stângii europene, tind să cumpere doar ieftin. Europa vestica  toată a sărăcit dramatic, cred ca acum sunt cu peste 30% mai săraci ca in 1990.
Iar strategia Chinei s-a schimbat subtil, acum au început asaltul piețelor emergente, cele de volum mic. Vom vedea.
Generația a doua de baterii lama a BYD sunt anunțate cu o eficientă crescuta si capacitate mărită cu 27%. Cam in același registru sunt bateriile CATL. Si Tesla cumpără de la amândouă.

Anul trecut speram ca in 5 ani îmi iau EV. Anul asta sper ca in 6-7...
Sper ca in anii ce vin sa nu ajung sa sper ca voi apuca sa îmi iau EV... deși sunt șanse mari, la cum se înfoaie tărâța in atâția... In anii 30 aveam un Stalin, un Hitler si un Mussolini, acum avem zeci mai micuți dar per total cu aceleași rezultate...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1191 : 13.Apr.2024, 04:39:19 p.m. »
CATL (care construiește o megauzina de baterii in Ungaria) a anunțat ca noile lor baterii LFP vor avea o capacitate de funcționare de peste 4 milioane km cu 0% degradare in primii 5 ani...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1192 : 13.Apr.2024, 10:52:45 p.m. »
Deci le vom pune de pe masina veche pe aia noua.
E stiut faptul ca o caroserie crapa dupa vreo 15 ani - ca se dizolva de rugina si n-avem decât de achizitionat alta noua.

Basme.  :-j
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1193 : 16.Apr.2024, 04:23:45 p.m. »
Nu știu, imensa majoritate a bateriilor Tesla au după 8 ani intre 10 si 20% degradare... Si in mod sigur evoluția... evoluează...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1194 : 16.Apr.2024, 04:51:56 p.m. »
CATL (care construiește o megauzina de baterii in Ungaria) a anunțat ca noile lor baterii LFP vor avea o capacitate de funcționare de peste 4 milioane km cu 0% degradare in primii 5 ani...

Functionare pe masini hibrid?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1195 : 16.Apr.2024, 04:56:21 p.m. »
O sa vedem pe ce, din ce vad eu predicțiile lui Tony Seba nu sunt depășite...
Probabil ca din cauză ca producătorii europeni sunt incapabili sa producă mașini electrice bune si ieftine, acum si cel puțin in viitorul apropiat, ma aștept la o întoarcere de 180 de rade in privința electrificării (cum Germania deja a făcut). Eu unul o consider o greșeală, in acest fel decalajul tehnologic fata de producătorii chinezi doar se adâncește...
PS: Doar urmăriți scăderea vânzărilor VW in domeniul EV...
« Ultima Modificare: 16.Apr.2024, 05:12:26 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1196 : 16.Apr.2024, 07:21:40 p.m. »
Am mai scris pe aici ca sunt constient ca masinile electrice vor fi viitorul, in mod incontestabil.
Dar nu asa cum il croiesc chinezii.
Mie imi plac tare mult cum suna masinile electrice bine construite, sunetul de motor electric, cu mers foarte rotund, silentios, fara vibratii, samd.

Pana nu va apare o masina (electrica, bineinteles) care sa se incarce singura (de la vant, soare, diferente de temperatura, ori orice-ar-fi) nu vad o solutie fezabila in ce avem acum pe piata: sa incarci masinile doar din niste retele amplasate ici si colo. Chiar daca vor face baterii cu incarcare in 3 minute. Pentru ca dezvoltarea retelelor de energie va deveni prea costisitoare, iar peste nu mult timp, in viitorul nu foarte indepartat, tot ce inseamna consumator de energie va trebui sa aibe propria sa forma/dotare de a-si prelua singura energia din mediu. Iar actualele retele de energie vor ajunge ca mastodontii industriei grele.
Cam asa vad eu dezvoltarea masinilor electrice. Si nu doar pentru masini, ci a oricarui alt dispozittiv.
« Ultima Modificare: 16.Apr.2024, 07:46:36 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1197 : 16.Apr.2024, 07:28:47 p.m. »
Eu cred ca lumea la care ne uitam n-o sa mai aibă multe in comun cu cea de peste 10-15 ani... Chiar estimez ca in 10 ani car-sharing-ul va depăși mașinile individuale in Occident.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1198 : 16.Apr.2024, 07:43:49 p.m. »
Posibila chestia cu car-sharing-ul.
Dar asta va fi in Europa, mai ales, fiindca va saraci lumea de aici (nu vom fi saraci amarati, ci saraci cu pretentii). Si cum nu e rentabil sa tii masina proprie, mai bine platesti pentru cat folosesti.
Scapi si de grija intretinerii ei.
Apoi, nici nu prea mai ai unde sa mergi cu masina ta proprie. Si nici loc sa o tii pe langa casa...

O gramada de motive sa se renunte la masinile personale, cele europene.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: Costique

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1199 : 23.Apr.2024, 02:46:52 p.m. »
Cam asa sta treaba cu masinile electrice.

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού