Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131447 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1180 : 18.Feb.2024, 07:25:28 p.m. »
Da, suna foarte bine o baterie cu durata de viata de 50 de ani.

Dar nimeni nu spune ce energie este disponibila de la o astfel de baterie.
Ca au putere de 0,0001 W, ori ca vor sa atinga o putere de 1W pana in 2025 e ceva.
Dar nu sufiecient ca sa ne lamurim cat de utile pot fi, deocamdata.
Plus ca nu se discuta inca nimic despre costuri, dar se mainteste despre iozotopi de Ni si ceva cristale de diamant.
Adica numai "delicatese" scumpe, deocamdata ...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline kellogs

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1181 : 19.Feb.2024, 02:54:57 a.m. »
Chiar ieri am auzit de ele; se pare ca este vorba de o tehnologie foarte veche readusa in lumina; detalii, inclusiv cum sa iti faci una acasa:

Erau prin anii '60 bagate prin peacemakere: http://large.stanford.edu/courses/2015/ph241/degraw2/
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1182 : 19.Feb.2024, 06:14:33 p.m. »
Ati citit zilele-astea stirile despre bateriile atomice anuntate de compania chinezeasca Betavolt?

Desi sunt din princpiu impotriva energiei nucleare (de fisiune si de puteri mari), suna totusi interesante aplicatiile in domeniul puterilor mici, gen telefonie/computere, drone si robotica, senzori/telemetrie/telecomanda, dispozitive medicale, proteze de tot felul, s.a.nm.d.

Daca cele pretinse de cei de la Betavolt se dovedesc reale, atunci as zice ca suna bine.

Voyager I si II au baterii atomice in ele, de aceea suntem in legătură cu ele după 50 de ani. Au descoperit Chinezii apa calda… cea ce vedem pare sa fie un episod din noul triumfalism chinezesc, caci de  altfel economia lor are probleme...

Guvernul Chinez împreună cu universitățile de top chinezești si cele mai mari companii producătoare de baterii - BYD, CATL si alții - au înființat un grup special de cercetare cu buget foarte larg care sa studieze bateriile cu electrolit solid-se estimează ca cine le are controlează piața viitoare iar China nu își permite să piardă avansul actual. Este bine de știut ca poziția lor cvasi-dominanta actuală se datorează monopolului pe bateriile LiFe care a expirat anul trecut. Nici o companie chineza nu vinde absolut nici un component de baterii, numai celule complet asamblate. Nici Tesla nu a obținut ajutor cu chimicalele de catod.
« Ultima Modificare: 19.Feb.2024, 06:30:11 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 


Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1184 : 21.Feb.2024, 07:21:32 p.m. »
Mda... "Combustibili ecologici"... Ce v-am spus ca au creat o criza crezând ca astfel își mențin puterea si acum, după ce China le-a luat fata, reinventează "criza"? Am senzația ca in maxim 30 de ani cei din Ungaria va avea un nivel de trai superior "germanilor"... pentru ca ceea ce au "importat" unii si alții sunt complet diferit ca genetica si apucături... Dar, așa cum am mai spus, povestea devenita realitate cu AI si roboti poate schimba complet paradigma...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1186 : 03.Apr.2024, 12:32:11 p.m. »
Ma îndoiesc sincer ca au dat lovitura, mai ales ca dau in gard cu ea. Si mai mult, Nio si Xpeng după 10 ani încă pierd miliarde de dolari anual, singurii dintre chinezi care cică fac profit sunt BYD (dar care vând la greu si ICE+ Hibride) iar global singurii care fac profit din EV-uri sunt Tesla.
Ce vedeți este încercarea Chinei de a prelua piața globala EV - chiar daca merg in pierdere acum, estimează ca in 10 ani vor câștiga sute de miliarde anual. Pe care le pierd... Europa + USA... Firmele chineze investesc masiv in piețele emergente si de mica anvergura, ca sa testeze si sa-si facă un nume. Nu numai Europa este in ținta lor, e piața globala.
Xiaomy SU7 este copycat Porsche Taycan. Ma îndoiesc ca va ieși din China, pentru ca designul este furat. La prețul asta cred ca pierd cam 10000 dolari la mașină.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline kellogs

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1188 : 03.Apr.2024, 08:48:34 p.m. »
Ce?? $29k ?

Auzeam parca $14k sau ceva sub 20k. Cu precizarea ca probabil pierd ca 10k la fiecare telefon cu roti vandut.

De ce fac asta ?

Pentru ca sunt cu piciorul in groapa. Ori opresc fabrica (fabricile) ori dau la pret de dumping doar doar de nu s'o opri productia. Valabile pentru mai toate sectoarele nu doar auto.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1189 : 08.Apr.2024, 12:25:16 a.m. »
Pentru ca sunt cu piciorul in groapa.

Motivul e unul mult mai simplu, produse la pret supraevaluat.
Marketingul agresiv nu mai tine la cumparatori bine informati.

Si asta e motivul pentru care preturile vor începe sa scada.

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού