Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131452 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1160 : 28.Oct.2023, 09:01:57 p.m. »
Conexiunea electrica in curent continuu pare a fi luat avânt și la noi.

Încărcarea wireless a EV mi se pare futurista.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1161 : 28.Oct.2023, 09:09:53 p.m. »
Da, si nemții construiesc acum doua linii care traversează toată Germania de la nord la sud cu scopul direct sa aducă energia de la eolienele din Marea Nordului către consumatorii din sudul Germaniei - Bavaria.
Cea mai lungă rețea HVDC s-a construit in Asia de Sud Est, cred ca are peste 4000 de km...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1163 : 06.Nov.2023, 03:10:43 p.m. »
Nu toți cred in viitorul luminos al eolienelor

Cam asa e cum se spune in articol.
Deocamdata rentabilitatea energiei "verzi" este sustinuta prin programe si scheme de finantare dezvoltate de autoritati.

Similar cu impunerea masinilor electrice, as mai zice eu.

Fiindca pana la urma, fara sistemul de promovare prin certificate verzi, productia de energie electrica "verde" ar fi fost inca la stadiul de prototip frumos si foarte scump.
Dar prin schema certificatelor, de fapt kW "verde" ajunge sa fie platit mai bine decat cel conventional, facand prototipul sa fie un produs de masa.

Si nu cred in teorii conspirationiste. Pur si simplu cred ca schema certificatelor verzi a fost pusa la punct pentru a debloca trecerea de la energia conventionala la altele neconventionale. Fiindca pare ca vor fi probleme intr-un viitor oarecare si cu energia conventionala. Probabil ca se va scumpi foarte mult sau va deveni produs de "lux"pentru unele tari care nu au resurse naturale de hidrocarburi sau carbuni.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1164 : 06.Nov.2023, 06:31:36 p.m. »
Am spus treaba asta cum ceva ani. Ceea ce nu vede lumea este motivul. Si autorul si multi alții se fac ca nu vad ca singurii care profita sunt cei din Oil and Gas. In același timp restul economiei se prăbușește, lumea a învățat cam tot ce făcea Occidentul si acum face totul mult mai ieftin. Încă din anii 90 piețele de desfacere occidentale se prăbușesc. Ce vedeți este o tentativa crâncenă de menținere a avansului tehnologic prin reguli (așa cum normele Euro au ținut mașinile chinezești ieftine departe de Europa peste 20 de ani). Nu de frica Tesla s-au apucat toți de electrice, ci de frica Chinei, care deja a vândut 8,5 milioane de EV anul acesta. Din 3 mașini una se vinde in China. Nu Europa, nu SUA. China. Si VW făcea acolo 50% din profit la 40% din vânzări. Duse sunt vremurile alea...  De aceea mass media este într-un glas, de aceea o analfabetă autista a devenit erou ecologic mondial etc... țineți-va bine,   nu știu cum va arata lumea viitoare... va place rusa?
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1165 : 16.Nov.2023, 07:14:15 p.m. »
Deci...lucrurile o iau razna din rațiuni politice (care de altfel au stat si la baza circului de pana acum) si tot ce ne-au cantat in ultimii 5-10 ani ...se "schimba"...
- marile companii auto si mass media alocata care credeau ca matura cu Tesla pe jos, au descoperit ca sunt dinozauri si ca sunt incapabili sa producă mașini electrice care sa concureze cu China.
- După câțiva ani in care au pierdut zeci de miliarde încercând sa producă volume acceptabile de EV, absolut toată politica vestica se schimba
Ca urmare:
- Veți auzi din ce in ce mai puțin despre catastrofa climatica, in nici un caz sponsorizările de acum 5 ani. Greta este deja inamic public, toanta deja se credea vreo zeița care arata lumii calea. Are prostii ei...
- Producătorii europeni au renunțat sa mai facă EV-uri in volum mare in Europa. Da, acum sunt participanți minoritari in companii chineze si mașinile electrice chineze vor guverna piața Europeana. A, sub emblema ...ca si restul obiectelor ce le cumpărăm la reducere acum...
- China controlează 75% din piața globala de baterii si 85 % din piața globala de grafit. Cum in vest minele sunt cah, ca poluează,  lucrurile vor merge din ce in ce mai prost, probabil ca in 10 ani in Europa nu se vor fabrica nici jumătate din cate mașini se fac astăzi.
- Tesla va fi un mare producător dar nu cred ca va ajunge vreodată la 5 milioane de mașini pe an vândute. De fapt nu cred ca acțiunile Tesla vor mai ajunge unde au fost daca FSD si Optimus mai durează câțiva ani. Deja sunt sute de alte firme care lucrează la aceleași lucruri.
- De săptămâna trecuta mașinile hibride au devenit brusc "soluția poluării" si ecologice. Cu toții știm ca de fapt cu aste fac bani porducătorii tradiționali, așa ca interesul poarta fesul pentru toată lumea, inclusiv politicienii (sa nu uitam ca politicienii nu produc un sfanț, ei "redistribuie" ce fac alții iar ei o știu prea bine. Un 0 poți sa îl împarți la toți si toți au doar un 0...!)
- "Circul climatic" va dispare din mass media centrala iar "activiștii" vor începe sa guste plata acțiunilor lor, deja am văzut ca politia in mai multe tari  nu ii mai menajează...
- Va fi foarte greu pentru unul ca mine care vrea o mașină electrica sa ocolească mașinile chinezești. In curând toate EV-urile VW, Audi si BMW  se vor face in China. Tesla ...încă e prea scumpa pentru ce vreau eu sa plătesc.
- Electrificarea ia o pauza lunga, de cel puțin un deceniu in Europa de vest. In același timp nivelul de trai va tot cobora, bănuiesc ca in România va mai creste un pic dar cam atât.
ETC
Nimic din toate astea nu pot spune ca ma bucura...dar unele sunt chestii absolut normale de întâmplat după excesele idioate din ultimii ani, in care toți sociopatii au ajus mult lăudați "activiști" de o mass media absolut idioata.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1166 : 15.Dec.2023, 11:04:01 a.m. »
EV încep sa ia avânt si in SUA, au depășit 100000 de mașini electrice vândute pe luna...
ZEEKR, brand propriu al Geely, a anunțat intrarea in producție a unei baterii care rezista la -45 de grade si 1000 grade  (efectiv au băgat un pachet de mașină in nitrogen a -45grade 2 zile si apoi l-au băgat in foc  la 1000 grade, după care au pus-o pe mașină si au plecat cu ea...) care se încarcă la 500kWh (500 km in 15 minute). Acum înțeleg de ce vor sa-si vândă participația la Volvo de ceva vreme (au majoritatea absoluta dar nu absolut toate voturile si drepturile).
Chinezii își măresc avantajul asupra restului industriei, iar guvernul german a depus o plângere asupra avantajelor pe care Tesla le-ar avea daca pachetul de reduceri pentru mașinile de import s-a aplica in India(In acest moment  taxele sunt de 100% pentru mașini de import in India iar Tesla a cerut modificarea lor daca vor ca tesla a sa investească in India).
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Laurentiu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1167 : 18.Ian.2024, 06:28:53 p.m. »
"... in SUA masinile electrice au fost un colaps total pentru ca in conditii de iarna acestea nu se mai incarca"
https://autolatest.ro/stiri/in-ultimele-zile-in-sua-masinile-electrice-au-fost-un-colaps-total-pentru-ca-in-conditii-de-iarna-acestea-nu-se-mai-incarca/
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1168 : 18.Ian.2024, 06:46:22 p.m. »
Eu spun sa nu radeți ca nu știți de ce. Citiți comentariile de la articol... si da, când ai pana prostului, ai pana prostului, nu contează ca e ICE sau EV.
La mașinile termice pana prostului este sa uiți sa pui benzină si sa mergi pana ai terminat-o, nu se mai amorsează pompa chiar daca ii faci plinul si trebuie sa o duci la service pe/la remorca.
La mașinile electrice pana prostului este sa lași mașina fara baterie care sa pre-condiționeze bateria. Si e pana prostului pentru ca toți care au EV știu ce si cum, si  in plus, este stipulata special in manual. Videourile astea sunt făcute special pentru cei care tot cauta motive sa se felicite ca ei sunt deștepți si nu iau EV, pentru click-uri/bani, pentru legacy automakers care vede cum ii fuge pământul de sub picioare cu vânzări scăzute cu 20% in 2 ani etc... Ca doar nu credeți ca vânzările Chinei, care a devenit nr.1 mondial la export de mașini, este doar pe creșterea pietei...
In rest sa auzim de bine... si bat pariu ca anul asta iar cresc vânzările de EV-uri cu 15-20% fata de anul trecut...așa, in ciuda "avertizărilor"...
PS: Cică Renault a scăzut prețul la Dacia Spring la 13000 euro...Originalul, Dongfeng Nano e de la $10000 in China.
« Ultima Modificare: 18.Ian.2024, 07:07:34 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1169 : 18.Ian.2024, 07:22:31 p.m. »
Eu spun sa nu radeți ca nu știți de ce.
PS: Cică Renault a scăzut prețul la Dacia Spring la 13000 euro...Originalul, Dongfeng Nano e de la $10000 in China.

Io zic sa râdem cu gura pâna la urechi.
La ce criza vine, multi n-o sa mai aiba ce baga în gura si se vor gândi cu nostalgie la gramada de bani investita într-o ascutitoare electrica.

Apropo, stiti ce este o Dacia Spring?
Raspuns: o baterie externa de capacitate mai mare..... pentru încarcat mobilul....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού