Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131460 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1140 : 03.Oct.2023, 11:17:02 a.m. »
Nu e neaparat necesar asta.
Incet, incet, se fac si autostrazi, drumuri semnalizate.
Pentru ca se apropie momentul in care nu vom mai cumpara maini, ci vom merge cu cele inchiriate, autonome.

Si se vor face masini autonome si dpdv energetic. Sau aproape autonome... sa necesite reincaracrea full odata pe luna, probabil.

In 25 de ani se preconizeaza ca productia auto modiala se va reduce la 35% din ce este acum.
Pentru ca sistemul de masini inchiriate va reduce mult numarul masinilor personale, deci cel majoritar acum.

Dar unii dintre noi peste 25 de ani, probabil ca o sa facem deplasari pe scaune manual-autonome ..  :D
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1141 : 04.Oct.2023, 12:09:26 a.m. »
Nu se va face nimic peste noapte. Va mai dura zeci de ani tranziția. Așa cum am mai spus, si cu 80 milioane EV pe an tot durează 25 de ani pana schimbi 2 miliarde. Si avem abia 8. Si cu solarul , vântul si restul tot așa. Încă Germania a anunțat ca este cea mai avansată global in domeniul fuziunii. Dar nu e cale de întoarcere.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1142 : 04.Oct.2023, 02:01:08 a.m. »
Nu se va face nimic peste noapte. Va mai dura zeci de ani tranziția. Așa cum am mai spus, si cu 80 milioane EV pe an tot durează 25 de ani pana schimbi 2 miliarde. Si avem abia 8. Si cu solarul , vântul si restul tot așa. Încă Germania a anunțat ca este cea mai avansată global in domeniul fuziunii. Dar nu e cale de întoarcere.

Si atunci de ce preaslavesti realizarile Chinei in domeniul electromobilelor?
Pana se va finaliza tranzitia la masinile electrice, foarte probabil ca nu China sa fie principala producatoare de masini electrice.

Astept sa ne anunti cand iti vei cumpara si tu masina viitorului. Adica una electrica ...  :)

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1143 : 04.Oct.2023, 06:47:11 p.m. »
Preamăresc... ma rog, depinde de unghiul in care se privește chestiunea. Ca susțin politica de electrificare a transportului dusa de China, sunt de acord. Motivele sunt altele, si mereu am avertizat ca China va prelua puterea, doar pentru ca ceilalți dorm in bocanci. Nimeni nu plânge după Kodak sau Nokia, pentru ca cei care le-au luat locul sunt tot "de-ai nostri". Cu electricele e groasa rău, este una din celei mai mari industrii globale si brusc realizează si onor somnambulii ca sunt de vina pentru prăbușirea economiei occidentale... Si sunt tare multe de vorbit, nu am chef, dar măcar putem spune ca fara mașinile chinezești si acum cereau 80000 euro pe o electrică, ca si acum făceau 1000 pe an si se făceau ca lupta  etc. Toyota e cel mai bun exemplu, după ani in care au luptat efectiv împotrivă, acum ne anunță ca le au pe toate si o sa vedem noi ce tari sunt ei din 2025. Inclusiv mașini turnate si făcute pe zone. Fara Tesla vedeați ...NIMIC! Pardon! Nu Tesla i-a speriat pe toți, ci CHINA!
Si da, ma bucur ca China a reușit sa impună schimbarea. Dar va înțeleg, știu cum e sa îți placa fotbalul si sa vezi cum îți dau gol islandezii...parca nu te mai bucuri de fotbal, nu?

In SUA , 49 de state din 50 au trecut de primul prag, 5% din noile mașini vândute sunt EV. A început sa se miște roata si nu exista întoarcere. Si fara China nu exista asta in timpul vieții mele. Partea proasta este ca deja globalizarea a murit si baza următorului război mondial s-a pus. Si a fost unul deștept care acum ceva vreme a spus ca nu știe cu ce arme se va duce al treilea război mondial, dar cu siguranță al patrulea se va duce cu bate si pietre...
Poate nu vedeți ca aripa antirazboi din occident creste (legată de banii bagați fara sfârșit in Ucraina) si ca la un moment dat lumea va fi așa de sătulă ca un atac al Chinei asupra Taiwanului va fi fara răspuns din partea occidentului... Nu știu ce simțiți in tara, dar va spun ca puterea de cumpărare in occident doar scade, si scade de ceva ani, inflația in UE e mai mare ca in USA... iar războiul nu ajuta la moral, după cum arata parca suntem in primul război mondial (nu uitați ca Germania când a capitulat era încă in Franța).

PS: pai e simplu, in 5 ani maxim. O aveam deja luata, dar am băgat banii in alta cheltuiala - aia care e cea mai mare ce o face omul in viata. Abia când îmi mai revin cu aceea pot sa îmi iau electrica... Nu ma rog decât sa fiu sănătos si sa se ieftinească la un nivel rezonabil pana atunci.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1144 : 04.Oct.2023, 10:05:46 p.m. »


Cam asa arde un autocar electric - de la secunda 23 se vede partea din spate mult prea luminata în contradictie cu restul peisajului - de exemplu cladirea luminata de pe fundal....
Deja pe surse - (ca nu se poate momentan striga în gura mare - se duc dracu' vânzarile de electrice) autocarul a luat foc în timp ce mergea.
Instantaneu au cedat toate sistemele - de directie si frânare.

Dumnezeu sa-i odihneasca în pace pe aia de au ars de vii ca soarecii.
Inclusiv 4 români.

Deci asta e viitorul.
Chiar mai luminos decât ala imaginat de Ceausescu.

PS: la astea electrice e obligatoriu sa ai trusa medicala si extinctor?
Intreb pentru un prieten, omul e îngrijorat de autonomia masinii, orice încarcatura inutila cica o afecteaza.... B-)
Mai ales extinctorul.....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: kellogs

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1145 : 05.Oct.2023, 10:58:47 p.m. »
Ma rog, daca chiar te-ai convins ca autobuzele sunt construite "fly-by-wire" si unul electric e făcut ca un incendiu la baterie sa omoare pe toată lumea, ca autobuzul nu se mai poate manevra (sincer bănuiesc ca nu ai remarcat cat de radicala este afirmația si capcana din ea)... intre timp eu merg zilnic cu autobuze electrice. Si așa încă vreo câteva milioane de oameni, in toată lumea... A, BYD nu face automobile in SUA dar are doua fabrici de...autobuze electrice. Si le merge super.

In cazul asta incendiul a fost un efect al prăbușirii. Si nu sunt excepționale aceste cazuri de autobuze căzute de pe înălțimi, nici noi nu am scăpat de intrat in statistica asta... Nu a fost de curând un autobuz cu nemți căzut in Alpii italieni?
Eu nu prea înțeleg de ce sunteți împotriva vehiculelor electrice, dar este timp pentru salvarea sufletului si spălarea păcatelor...


AP:

"
Brugnaro said the crash didn’t give him reason to pause the city’s plan to upgrade city transportation vehicles to less-polluting electric buses, even if it needs to be determined what role the battery might have played in the ensuing blaze.

That the bus drove off an overpass “has nothing to do with the fact that it is electric,” the mayor said.

The bus was made by China-based Yutong Group Co., which describes itself as a large-scale industrial company specializing in buses.

On its website, Yutong shows newer models with multiple electronic safety systems including a lane departure warning, automatic emergency braking, collision warning and collision mitigation control. It wasn’t clear from photographs at the scene which of the company’s models were involved.

The website says the buses have buffer spaces for high-voltage electrical components at the front and rear. It also says the buses have enhanced anti-crash structures.
"
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1146 : 05.Oct.2023, 11:36:42 p.m. »
Intotdeauna progresul s-a faurit si prin moartea unor fraieri.
Eu zic sa-i contorizam si pe astia pe mausoleul dedicat industriei auto electrice.
In fond ..... sunt niste pionieri ai începuturilor acesteia, nu-i asa?

Pe parcurs, dupa ce mai studiaza meseriasii cum sa le faca mai ignifuge si mai sigure o sa fie de-a dreptul o onoare ca sa mori pentru asa ceva.....
Intre timp, e bine ca avem euro 7 pentru astea clasice.

PS:
Citat
Pe site-ul său, Yutong prezintă modele mai noi, cu multiple sisteme electronice de siguranță, inclusiv o avertizare de părăsire a benzii de rulare, frânare automată de urgență, avertizare de coliziune și control de atenuare a coliziunii. Din fotografiile de la fața locului nu a fost clar care dintre modelele companiei au fost implicate.

Site-ul web spune că autobuzele au spații tampon pentru componentele electrice de înaltă tensiune în față și în spate. De asemenea, se spune că autobuzele au structuri îmbunătățite anti-accident.


Cu ce naiba îi ajuta kkturile astea de marketing sforaitoare pe aia care au murit deja sau pe ceilalti care zac pe un pat de spital?!?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1147 : 06.Oct.2023, 11:11:39 a.m. »
Eu spun  ca nu are nicio legătură  accidentul cu faptul ca era un EV, ca e foarte probabil sa fi fost ceva cu șoferul (50m a mers pe balustrada înainte de a cădea). Nu se știe daca au murit din cauza incendiului, ci ca a îngreunat intervenția. Nu vad un motiv sa se interzică EV-urile pornind de aici. Si de aceea acest tip de reacție nu are nici un înțeles pentru mine... este același tip de radicalism irațional pe care l-am întâlnit la persoane radical ideologice...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1148 : 27.Oct.2023, 09:48:03 a.m. »
Super capacitorii păreau la un moment dat soluția, exista câteva mari firme care produc astfel de dispozitive, dar principala lor problema este densitatea de energie mica fata de volum/masa si pierderea sarcinii mult mai rapid ca o baterie. Totuși sunt in continuare cercetării in domeniu si se anunță un nou tip de capacitor care in anumite condiții a arătat o creștere a capacității de stocare de 3000%...
Avantajele lor: timp de încărcare la nivel de zeci de kWh intr-un minut, livrare de putere mult mai rapid decât poate o baterie etc. Deci e foarte probabil ca in curând toate EV-urile sa aibă o combinație de baterie-super capacitor. Iar acest lucru reduce prețul lor...

https://techxplore.com/news/2023-03-ultramicro-supercapacitor-ultrahigh-storage-capability.html
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: gabineg, NicNic

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1149 : 27.Oct.2023, 02:30:42 p.m. »
Asta cu capacitorii ar fi o solutie....
Sa vedem si cum vor asigura o incarcare de cativa zeci de kWh intr-un minut .... Daca inmultim cu 60, ar putea fi sute de kW, poate peste 1MW de putere necesara la o statie de incarcare. Apoi multiplicam cu numarul de masini ce ar fi simultan la incarcare ... Da cu multe zerouri inainte de virgula.


Eu tot astept vehicule cu sisteme de incarcare/energie autonome. Masina solara, de exemplu. Sau masina cu vele ...  :)
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!