Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131457 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1120 : 21.Sep.2023, 08:32:14 p.m. »
Mda, baietii destepti nu accepta sa se ieftineasca energia din care traiesc ei ca samsarii.
Problema lor e ca tavalugul asta pornit cu energia verde o sa-i duca la vale exact ca avalansa.
Si ei n-o sa poata s-o stopeze....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1121 : 21.Sep.2023, 09:59:04 p.m. »
Se împart multe scaltoace acum... parca Greta nu mai e pe toate canalele, nu? A devenit radicala eco-tero-comunista intre timp...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1122 : 27.Sep.2023, 02:01:27 p.m. »

Programul Casa Verde Fotovoltaice a fost suspendat

motivele cred si eu ca sunt altele....
rezonez cu opinia unuia de pe net....

Citat
Motivul real al suspendarii nu are legatura cu anuntul oficial. Este numai un pretext! (Altfel s-ar fi suspendat numai local si nu la nivel de tara!) In fapt , „fenomenul” e scapat de sub control. Retelele de distributie nu sunt pregatite pentru a prelua orice cantitate de energie produsa de prosumatori. Multi s-au gandit sa „faca bani” din aceasta afacere. Acest lucru da batai de cap firmelor de distributie care trebuie sa mareasca sectiunile conductoarelor , sa inlocuiasca transformatoarele existente etc. etc in timpul sezoanelor favorabile si invers , sa le repuna pe cele inlocuite anterior , in perioadele cu insolatie redusa. Toate acestea necesita imprtante resurse financiare (adica , bani!) care nu prea sunt.Ar fi multe de spus pe aceasta tema. (In Ungaria , de pilda , nu se mai pot monta panouri fotovoltaice in zonele cu retele , acestea fiind deja „suprasaturate”!) Prin modul de aplicare al legii s-au creat discriminari intre zonele tarii , intre solicitatori/potentialii beneficiari si evident intre asa-zisii instalatori de panouri fotovoltaice. In mod sigur se vor aduce modificari in legislatie care sa indrepte greselile facute de reglementator(ANRE). Dupa parerea mea , in viitorul apropiat , se vor putea monta panouri solare pentru uz casnic la prosumatori , numai in jurul puterii maxime absorbite , ca medie lunara sau anuala. Adica in jur de 2-3 Kw , pentru „omul de rand”, altfel spus nu vei mai putea face multi bani dar iti vei micsora factura la curent. Cred ca va disparea sau se va modifica substantial si articolul din lege care permitea prosumatorilor sa preia energie din retelele distribuitorilor timp de 24 luni in contul celei livrate in sezonul cu insolatie puternica. Evident (pentru cine intelege) , nu era echitabil ca distribuitorii sa faca acest mod de schimb comercial total dezavantajos. Exceptiile (ca intotdeauna) se vor rezolva prin diverse artificii care inseamna tot coruptie…
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: gabineg, Costique

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1123 : 27.Sep.2023, 02:34:38 p.m. »
Si daca retelele nu sunt pregatite sa absoarba energia produsa la prosumatori, cum vor fi ele pregatite sa alimenteze "jdemii" de masini electrie puse la incarcat la reteaua casei?

O problema ce va trebui rezolvata de China, ca sa isi poata vinde multele sale masini electrice ....  :)
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: vali22

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1124 : 27.Sep.2023, 03:53:19 p.m. »
Pai nu e pregatite....  B-) .... dar asta nu zice nici unul dintre cei care fac marketing agresiv ascutitorilor pe baterii.  :fluier:
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: vali22

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1125 : 27.Sep.2023, 09:47:36 p.m. »
O analiza, zic eu pertinenta, a evoluțiilor așteptate in domeniul bateriilor - chimii si evoluții tehnologice si constructive:

  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline sfichiu

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1126 : 30.Sep.2023, 08:30:31 p.m. »
În prima poză este un taximetrist neamț, Hansjörg von Gemmingen-Hornbergcare, care și-a luat Tesla în urmă cu nouă ani, a parcurs cu ea un milion și opt sute de mii de kilometri și a schimbat șase baterii și opt motoare. Plus curent de 90,000 megawați, adică, retrovertit în combustibili fosili, cam 50 de tone de benzină. A se calcula amprenta. În a doua poză este un norvegian, Magnus Sæle, care a parcurs în douăzeci și opt de ani, trei milioane și patru sute de mii de kilometri cu un Mercedes W 124 cu motor diesel de 2,2 litri și un consum mediu de șapte litri la suta de kilometri, cu același motor și cutie de viteze (automată), arzând, în total, 40 de tone de motorină. A se calcula amprenta. Sau, și mai bine, a se arunca mașinile electrice la gunoi, cu globalismul, climatopatia și cu iubirea de chinezi cu tot.
  • VITARA S ,Matiz
 
The following users thanked this post: ntire2000, kellogs

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1127 : 30.Sep.2023, 08:34:53 p.m. »
 :clap:  :clap:  :clap:

Dar cu o floare nu se face primavara, asa cum zicea colegul costique, Greta e mai nou considerata terorista eco.
Din pacate, pe masura ce populatia globului creste exponential, scade logaritmic numarul celor care gândesc (implicit si IQ-ul)..... daca întelegeti ce vreau sa spun.... B-)
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1128 : 01.Oct.2023, 10:39:20 a.m. »
Pai nu e pregatite....  B-) .... dar asta nu zice nici unul dintre cei care fac marketing agresiv ascutitorilor pe baterii.  :fluier:

Pai amândoi greșiți. Pentru ca daca ați vrea, ați vedea imediat ca din tot ce ați descris lipsește ceva: stocarea. Aha, acum înțeleg eu de ce au introdus toți bateriile de mașini cu dublu sens, sa alimenteze casa daca e nevoie... lăsând stourile la o parte, de aceea Tesla construiește cea mai mare fabrica de Megapack-uri in China si a dublat-o pe cea din Nevada, de ce CATL face la fel, BYD face la fel ...si nici o firma europeana... Pentru ca, din nou, nu se vrea a se înțelege, vroit sau nu, ca nu actuala rețea e problema, ci ca stocarea nu exista si costa, toți prosumatorii plus producătorii tradiționali vor sa o facă ...alții... Deh, un megapack de câțiva MWh e vreo 3 milioane de dolari...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1129 : 01.Oct.2023, 11:21:13 a.m. »
În prima poză este un taximetrist neamț, Hansjörg von Gemmingen-Hornbergcare, care și-a luat Tesla în urmă cu nouă ani, a parcurs cu ea un milion și opt sute de mii de kilometri și a schimbat șase baterii și opt motoare. Plus curent de 90,000 megawați, adică, retrovertit în combustibili fosili, cam 50 de tone de benzină. A se calcula amprenta. În a doua poză este un norvegian, Magnus Sæle, care a parcurs în douăzeci și opt de ani, trei milioane și patru sute de mii de kilometri cu un Mercedes W 124 cu motor diesel de 2,2 litri și un consum mediu de șapte litri la suta de kilometri, cu același motor și cutie de viteze (automată), arzând, în total, 40 de tone de motorină. A se calcula amprenta. Sau, și mai bine, a se arunca mașinile electrice la gunoi, cu globalismul, climatopatia și cu iubirea de chinezi cu tot.

Dragul meu, ca inginer, când am citit analiza ta mi-a sărit in ochi cei 90.000 de MWh care sunt 90GWh si nu știu din ce "opera" i-ai scos.
Socoteala mea e diferita: o mașina electrica merge cam 5 km/kWh deci pentru 1,8 milioane km s-au consumat 360 MWh care înseamnă cam 82,8 TOE (tone petrol echivalent) - 1 MWh = 0,23 toe obtinut din ardere fosili. 1 MWh = 0,086 toe din regenerabile 30,96 TOE in acest caz.
Pe de alta parte 3400000x(7/100)= 238000 litri motorina adică cam 202,3 tone diesel care înseamnă cam 204,32 TOE - 1 t diesel = 1,01 toe
Info aici:  https://sv.wikipedia.org/wiki/Ton_oljeekvivalenter
Bănuiesc ca creșterea (dramatica) a numărului de cancere la persoane sub 50 de ani in ultimii 50 de ani nu lasă nici o urma in constitinta ta. Dar știi ca dieselul este cel mai periculos pentru sănătate pentru ca particulele grele eliminate in atmosfera, SO2 si NOx sunt cele mai reactive chimic cu țesuturile, nu? Bănuiesc ca nu ai adăugat costurile si timpii de întreținere din nebăgare de seama, ca insignifiante nu sunt. Plus ca cursa către regenerabile a ieftinit solarul cu 90% in ultimii 10 ani. Si mai sunt multe altele care arata de ce TREBUIE  sa trecem ca si civilizație  pe transport electric si regenerabil, dar ma opresc aici.

Nu exista cale de întoarcere, fosilii sunt istorie  indiferent daca acum sau in 100 de ani si poziționarea de o parte sau alta e numai...personalitate, nu analiza științifică, așa cum ar vrea să sugereze analiza comparativa initiala. Pentru ca datele sunt false si manipulate prin omisiune (si am observat in ultima vreme o avalanșă de falsuri cam peste tot, legat de orice). Sa neglijezi impactul asupra sănătății umane este sa uiți ca s-au dus lupte grele pentru interzicerea plumbului in benzină (n-ar fi rău sa aflați ce si cum, este absolut fantastic subiectul, de exemplu exista cercetări care spun ca rata criminalității in NewYork a scăzut cu peste 80% dupa interzicerea si scoaterea plumbului in benzina. Plumbul afecteaza direct creierul ), sa uitați ca din ce in ce mai mult istorici recunosc ca schimbarea țevilor apeductelor romane din olane ceramice in țevi de plumb (ușor de făcut si durabile) a dus la seria de conducători din ce in ce mai rupți de realitate care in final a dus al căderea imperiului. Da, știu ca Churchill a fumat trabuc si băut crâncen pana la 90 de ani. Dar știu si ca sunt foarte multe cazuri de cancer pulmonar la copii si persoane care nu au fumat niciodată...
Sa ignori impactul asupra sănătății doar pentru ca personal nu simți nimic, nu te afectează la momentul acesta... este cel puțin periculos. Si IMORAL.
Întotdeauna am considerat circul climatic un circ cu un scop, si asta nu a fost regenerabilele ci  acceptarea de către populație a scumpirii tuturor produselor si serviciilor ce vin la pachet cu energia scumpa. Dar avem nevoie de asta. Ca sa nu mai vorbim de tehnologie (care altfel lasă Europa in ruine, caci toți ceilalți făceau ce face Europa, dar mult mai ieftin. De aceea Europa fara noile tehnologii era deja îngropată economic). Uitați-va numai cum au sărit in aer cei din Europa la invazia chineza de EVuri pe care au anunțat-o atâția de 3-5 ani încoace. Pentru ca tehnologia tine in viata Europa si daca producem scump... așa cum am spus, mai curând vestul ajunge la nivelul României decât invers... Si împreună vom merge către nivelul African...
« Ultima Modificare: 01.Oct.2023, 11:38:23 a.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008