0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Motivul real al suspendarii nu are legatura cu anuntul oficial. Este numai un pretext! (Altfel s-ar fi suspendat numai local si nu la nivel de tara!) In fapt , „fenomenul” e scapat de sub control. Retelele de distributie nu sunt pregatite pentru a prelua orice cantitate de energie produsa de prosumatori. Multi s-au gandit sa „faca bani” din aceasta afacere. Acest lucru da batai de cap firmelor de distributie care trebuie sa mareasca sectiunile conductoarelor , sa inlocuiasca transformatoarele existente etc. etc in timpul sezoanelor favorabile si invers , sa le repuna pe cele inlocuite anterior , in perioadele cu insolatie redusa. Toate acestea necesita imprtante resurse financiare (adica , bani!) care nu prea sunt.Ar fi multe de spus pe aceasta tema. (In Ungaria , de pilda , nu se mai pot monta panouri fotovoltaice in zonele cu retele , acestea fiind deja „suprasaturate”!) Prin modul de aplicare al legii s-au creat discriminari intre zonele tarii , intre solicitatori/potentialii beneficiari si evident intre asa-zisii instalatori de panouri fotovoltaice. In mod sigur se vor aduce modificari in legislatie care sa indrepte greselile facute de reglementator(ANRE). Dupa parerea mea , in viitorul apropiat , se vor putea monta panouri solare pentru uz casnic la prosumatori , numai in jurul puterii maxime absorbite , ca medie lunara sau anuala. Adica in jur de 2-3 Kw , pentru „omul de rand”, altfel spus nu vei mai putea face multi bani dar iti vei micsora factura la curent. Cred ca va disparea sau se va modifica substantial si articolul din lege care permitea prosumatorilor sa preia energie din retelele distribuitorilor timp de 24 luni in contul celei livrate in sezonul cu insolatie puternica. Evident (pentru cine intelege) , nu era echitabil ca distribuitorii sa faca acest mod de schimb comercial total dezavantajos. Exceptiile (ca intotdeauna) se vor rezolva prin diverse artificii care inseamna tot coruptie…
Pai nu e pregatite.... .... dar asta nu zice nici unul dintre cei care fac marketing agresiv ascutitorilor pe baterii.
În prima poză este un taximetrist neamț, Hansjörg von Gemmingen-Hornbergcare, care și-a luat Tesla în urmă cu nouă ani, a parcurs cu ea un milion și opt sute de mii de kilometri și a schimbat șase baterii și opt motoare. Plus curent de 90,000 megawați, adică, retrovertit în combustibili fosili, cam 50 de tone de benzină. A se calcula amprenta. În a doua poză este un norvegian, Magnus Sæle, care a parcurs în douăzeci și opt de ani, trei milioane și patru sute de mii de kilometri cu un Mercedes W 124 cu motor diesel de 2,2 litri și un consum mediu de șapte litri la suta de kilometri, cu același motor și cutie de viteze (automată), arzând, în total, 40 de tone de motorină. A se calcula amprenta. Sau, și mai bine, a se arunca mașinile electrice la gunoi, cu globalismul, climatopatia și cu iubirea de chinezi cu tot.