Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131465 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1080 : 07.Iun.2023, 02:32:26 p.m. »
O sa transporte curentul cu galeata, asftel încât sarcina exercitata asupra cablului va fi infima.  :fluier:

Si ajungem la problema sociala: cine va mai munci sa care galetile?  :-))
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1081 : 07.Iun.2023, 05:49:38 p.m. »
Sunt câteva SF-uri din ultima vreme in care lifturile spatiale sunt parte a acțiunii. Culmea , țintă a teroriștilor.
Dar, daca va uitați cu atenție, o sa vedeți ce înseamnă de fapt aceste lifturi spatiale (in nici un caz un cablu care vine "de sus").
Nu intru in polemici, ca inginer știu ca problema e omul (avem tehnologia necesara construirii lor astăzi, ce trebuie este...voința si banii). Smecherii lumii, aia 5000 care iau toate deciziile, sunt încă prea divizați pentru un astfel de proiect planetar.
PS: Se pare ca China a ridicat mânușa aruncata de SpaceX, au un program pentru rachete reutilizabile. Singurii de altfel in afara SpaceX...
PSS: un balon cubic cu heliu cu latura de 250m poate ridica in stratosfera secțiuni de 15000 tone... Super-heavy a SpaceX duce pe orbita 2-300 t... Dar problema e volumul, nu masa.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1082 : 08.Iun.2023, 09:17:54 a.m. »
Problema e volumul.
Si corpurile ce vor sta atarnate prin atmosfera.
Eu ma gandesc ca nu vom renunta prea rapid la deplasarea prin zbor cu aparate.
Asa ca avem sanse sa vedem si ciocniri de vehicule spatiale cu corpuri atarnate de baloane de heliu ...


Nu vad o solutie buna in transportul prin conductori fizici, de la sateliti spre pamant.
Sau daca lifturile spatiale sunt doar niste vehicule ce cara "galeti" de curent, atunci vom avea nevoie de foarte multe lifturi.
Tot wireless e ceva mai fezabil, dpmdv.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1083 : 08.Iun.2023, 09:25:06 a.m. »
Cel mai simplu e sa producem energia pe pamânt, astea de domeniul SF mi se par justificari care mascheaza risipirea unor fonduri investite aiurea.

Solutii ieftine exista, iar planeta e 70% acoperita de apa.

Iar vapoarele si submarinele sunt infinit mai putine decât vehiculele aeriene/spatiale.


  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1084 : 08.Iun.2023, 10:17:01 a.m. »
Energia eoliana este printre cele mai ieftine de produs.
Dar are dezavantajul lipsei constantei in productie.
Probabil ca un numar suficient de parcuri eoliene, distribuite astfel incat sa atenueze suficient variatia de productie la nivel total, ar fi o solutie convenabila/sustenabila.

Si cum vom face cu incarcarea masinilor?
Le vom lega direct la cate o eoliana?
Sau vom pune cate o microeoliana pe capota fiecarei masini?
  :)
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1085 : 11.Iun.2023, 09:16:45 a.m. »
Exista un start up care a demonstrat un tip de baterie care are o densitate de 400w/kg si se încarcă in 5 minute... Volvo EX30 are dimensiunile Vitarei si va costa 38.000 euro. Si tot așa. Aveți grija, întrebările puse greșit va fac sa priviți in direcții greșite...
Nu exista absolut nici o îndoială despre direcție. Viteza de adopție tine de ...a fi om....
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1086 : 11.Iun.2023, 11:35:33 p.m. »
Exista un start up care a demonstrat un tip de baterie care are o densitate de 400w/kg si se încarcă in 5 minute... Volvo EX30 are dimensiunile Vitarei si va costa 38.000 euro. Si tot așa. Aveți grija, întrebările puse greșit va fac sa priviți in direcții greșite...
Nu exista absolut nici o îndoială despre direcție. Viteza de adopție tine de ...a fi om....

Insuficient daca avem milioane de masini cu baterii de densitate foarte mare, ce se incarca in cateva minute, daca vom avea aceeasi retea de distributie a energiei electrice.
Fara investitii in acest domeniu, al retelelor electrice, sau o inovare sepctaculoasa, care sa permita transportul rapid a unor cantitati de energie mari, in mult puncte deodata (la fiecare masina pusa la incarcat), este utopie sa crezi ca e viabila solutia electrica la nivel global.

Dar pot aparea dezvoltari noi in domeniul asta, deci am inca rabdare si speranta pentru succesul masinilor electrice.
Chiar daca acum nu le consider o solutie de inlocuire completa.

Cat despre uitatul in directii gresite, eu spun ca trebuie sa te uiti in toate directiile.
Cine pluseaza aiurea pe masina electrica fara sa considere si logistica necesara utilizarii ei, atunci respectiva persoana se uita doar spre o masina, pierzand din vedere alte probleme evidente, ce apar in consecinta.
« Ultima Modificare: 11.Iun.2023, 11:50:52 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1087 : 12.Iun.2023, 09:11:58 a.m. »
In realitate ce au descoperit aia care folosesc pana acum rețelele este ca de fapt avem de-a face un mare fas, ca actuala rețea susține electrificarea totala, cu condiția ca consumul de energie sa se distribuie. De exemplu când a fost criza energetica, Elveția a cerut limitarea sau interzicerea încărcării mașinilor electrice, ceea ce a fost anunțat triumfalist ca moartea mașinilor electrice in Elveția. In realitate tot ce avem nevoie este sa instalam cat mai multe baterii care sa echilibreze dinamica consumului. Pentru ca consumul mediu si cel de vârf sunt chestii absolut diferite si realitatea asta a demonstrat. De aceea in acest moment Tesla si BYD produc si vând megapack-uri la greu construind noi uzine, iar in hora a intrat....Shell, GM si inca cateva nume grele...
Adică, daca vrei poți. Daca nu, nici mama soluțiilor nu poate ajuta. Un alt exemplu care se aplica aici este timpul de încărcare. Unii îl folosesc ca sa refuze tehnologia. Alții spun ca e minunat sa fii obligat sa faci pauze... Funcție de ce vrei, alegi varianta care îți convine... si descoperi ca n-are nimic de-a face cu tehnologia, ci cu ...psihologia...

PS: Eu consum in jur de 320kWh lunar (nu am gaz , absolut totul este acționat electric, cuptorul din bucătărie are 7kW putere pe trifazat). Instalația mea este limitata la 3,5 kW pe iluminat si 7,2 kW pe prize consum instantaneu. Teoretic pe acesta instalație eu pot consuma maxim 3,8 MWh pe luna...
« Ultima Modificare: 12.Iun.2023, 09:22:37 a.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1088 : 12.Iun.2023, 12:01:41 p.m. »
Eu am o putere instalata de vreo 70 kW in toata casa. Si am om putere disponibila (contractata) de 22 kW.
Consumul mediu este de 1200 kW pw luna de vara, si vreo 22000 pe luna de iarna.
Totul fiind electric la mine.

Daca ar consuma toti maximum de putere instalata, ar sari cablurile din pereti.

Si daca vrem sa punem baterii tampon, ca rezerva de putere instantanee, cat va costa aceasta retea de distributie?

Un calcul simplu, privind necesarul d eputere pentru incarcarea masinilor intr-un viitor 100% electric, arata cam asa:
 - O statie de incarcare rapida are nevoie de (sa zicem) 20 kW.
- In masura in care in Romania avem peste 20.000.000 masini, si toate ar fi electrice, putem presupune ca ar fi posibila incarcarea simultana a circa `10% dintre masini (worst case scenario)

Deci, 2 mil masini incarcate simultan la prize de 20 kW, ar insemna sa avem o putere disponibila pe retea de 40.000 MW. Ori asta depaseste cu mult si capacitatea de productie, dar si capacitatea de transport a retelei nationale.

Nu stiu care este situatia in alte tari, dar nu cred ca ele au supradimensionat retelele nationale de distributie cu gandul ca in viitorul apropiat sau mai indepartat, vor trece la electrificarea totala a transportului.

Ceea ce este evident, aceasta electrificare va fi un proces de durata.
Si pana se va realiza, este foarte probabil sa trecem la alte surse de energie pentru transport.
Deci masinile electrice nu sunt chiar asa, solutia unica si milenara...

E frumos cand sustii cu atat inversunare ce viitor electric vom avea, dar trebuie mentionat ca nu poate fi doar singura solutie de energie ce se va folosi, la un moment dat.
E doar o moda, o solutie de moment in istoria omenirii, dpmdv. Ca toate celelate.

Singura metoda de deplasare ce as vrea sa ne ramana cat o fi umanitatea, as vrea sa fie mersul pe jos!  :)
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1089 : 12.Iun.2023, 01:16:15 p.m. »
Sunt estimate cam 1,44 miliarde de mașini in total in lume. Europa, Asia si Nord America au 80%, poate chiar mai mult. Cu o producție de 80 milioane mașini pe an schimbi aceste mașini in electrice in ...15 ani? In acest timp rețelele se dezvolta in paralel, bănuiesc ca investițiile in sursele de energie regenerabila nu intra in vederi dar ele sunt exponențiale. Am lucrat cu Hitachi, poate mai am ocazia. Construiesc linia care transporta energia eoliana offshore din nord  pana in sudul Germaniei. Au câștigat vreo alte 6 proiecte mari in toată Europa, 2 miliarde de euro. Știți ce tehnologie? HVDC. Visul lui Edison, High Voltage Dual Current... 600,800,1100 kV curent continuu, mii de km in toată Europa.

Se știe ce e de făcut, cum am spus acum ceva ani, Suedia va investi 5 miliarde euro in dezvoltarea rețelei in următorii 10 ani. Doar ea. Nu trageți concluzii bazate pe informații incomplete.
Daca era așa de periculos, credeți ca nu stopau producția si vânzarea de EV in Europa? Pentru ca treapta superioara câștigă doar când roata se învârte pentru aia inferioara. O știu ei, o știm si noi, de aceea roata se tine mereu in mișcare...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008