Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131480 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1030 : 21.Apr.2023, 11:08:55 p.m. »
CATL, cel mai mare producător de baterii in lume, care  produce bateriile LFP M3P pentru Tesla, a prezentat bateriile pentru avioane cu o densitate de energie dubla fata de cele actuale... Pentru ca acest lucru este obtinut prin rafinarea componentelor către dimensiuni nanoscopice, acestea vor fi  scumpe așa ca nu le vad pe mașini, ci doar pe avioane si eventual iahturi.

https://www.teslarati.com/electric-plane-battery-catl-unveil/

Avioanele nu se opresc la statia de incarcare, in zbor.
Asa ca avionul electric (in fapt dronele au demult propulsie electrica) sunt mult mai potrivite la tehnologia actuala a bateriilor.

Cand se va realiza o baterie cu incarcare in 5 minute, pentru o autonomie de deplasare de circa 500 km, atunci masinile electrice vor putea inlocui pe cele termice, cu succes.

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: vali22

Online ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1031 : 22.Apr.2023, 02:02:19 a.m. »
Citat
Cand se va realiza o baterie cu incarcare in 5 minute, pentru o autonomie de deplasare de circa 500 km, atunci masinile electrice vor putea inlocui pe cele termice, cu succes.....
Atunci când o zbura porcul.
Si se va intersecta cu avioanele care stau 5 minute la încarcare.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: vali22

Online bisti

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1032 : 22.Apr.2023, 08:11:42 a.m. »
Se pot face statii de baterii, pe modelul celor de la scutere. Bagi bateria veche, goala, îți eliberează una plina.

 

Offline rexkrokiDAU

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1033 : 22.Apr.2023, 08:42:34 a.m. »
Deja există și în Europa.


Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1034 : 22.Apr.2023, 12:51:15 p.m. »
Trebuie sa înțelegeți ca nu numai aia vechi trag sa-si mențină supremația, sunt o groaza de forte noi care vor schimbarea. Așa  am trecut de la feudalism la democrație, sângeros in câteva locuri, nu? O groaza de războaie de clasa nu? Așa si cu tehnologia.
Eu unul sunt sigur ca următoarea mea mașină va fi electrica, undeva in vreo 4-5 ani de acum încolo si ca la acea vreme si voi veți considera alternativa. Așa cum am mai spus, nu Tesla duce trena ci China... Apropo, China a intrat pe piața conducerii complet autonome si are șanse mari sa fure trofeul...
Apropo de zburat porcul, tarile nordice au deja o flota de feriboturi electrice... Exista deja ceva firme care vor sa facă avioane electrice ușoare pentru distanțe de câteva sute de km. Pipistrel Velis Electro a fost autorizat in 2020 , zboara 50 de minute...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1035 : 22.Apr.2023, 11:23:12 p.m. »
Se pot face statii de baterii, pe modelul celor de la scutere. Bagi bateria veche, goala, îți eliberează una plina.


La masini imi pare mai greu de implementat o astfel de solutie.
Pentru ca masinile sunt de dimensiuni mult mai diferite, deci si bateriile pot fi complet diferite.
Plus faptul ca schimbarea nu se poate face de catre sofer, ci trebuie sustinuta de instalatii automate.
Apoi, fiecare producator ar avea propria sa tehnologie de fixare a bateriei, deci e greu sa automatizezi o schimbare, de diferite baterii, care sa dureze doar 5 minute.

@Costique, sunt sigur ca peste un timp evolutia tehnologica va duce spre inlocuirea motoarelor termice cu altele, electrice sau cine stie cum or sa fie.
Iar tehnologia motoarelor termice va parea rudimentara peste ceva ani, poate decade.

Dar la acest moment, eu nu pot accepta o masina electrica, pentru ca nu e mai convenabil/confortabil de folosit decat una termica.
Eu asa vad situatia actuala. Si e de necontestat.
Chiar si tu, promotor infocat al masinilor electrice,  ai tot o masina cu motor termic ...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Online ntire2000

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1036 : 22.Apr.2023, 11:35:24 p.m. »
La masini imi pare mai greu de implementat o astfel de solutie.
Pentru ca masinile sunt de dimensiuni mult mai diferite, deci si bateriile pot fi complet diferite.

Le-au luat 20 de ani ca sa forteze folosirea unui singur tip de conector pentru încarcarea telefoanelor - si asta doar în UE!, deci îti dai seama ce va fi la masini.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1037 : 22.Apr.2023, 11:43:35 p.m. »
La masini imi pare mai greu de implementat o astfel de solutie.
Pentru ca masinile sunt de dimensiuni mult mai diferite, deci si bateriile pot fi complet diferite.

Le-au luat 20 de ani ca sa forteze folosirea unui singur tip de conector pentru încarcarea telefoanelor - si asta doar în UE!, deci îti dai seama ce va fi la masini.

Exact la conectorul type C ma gandeam si eu cand scriam.
Pare ca Apple a decis unificarea sistemul de conectare la devize-urile lor, intr-un final.
Dar asta nu stiu daca nu cumva e valabil doar pe piata europeana...
Si, daca nu cumva pana se va implementa, conectarea fizica va deveni rudimentara, fiind inlocuita cu cea wireless.

Cine stie, poate asa va fi si cu bateriile ...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1038 : 23.Apr.2023, 10:34:08 a.m. »
E ceva mai complicat, problema nu este care tip de propulsie este mai bun pentru ca discuția asta nu exista. Printre primele mașini multe erau electrice, prima masina care a depășit 100 km/h era electrica, Ford a avut patentul Edison al bateriilor NiMh si a vrut sa facă un model electric,  dar totul a picat datorita densității de energie mult mai mica la baterii fata de combustibilii fosili. Ei, după 100 de ani începe sa se echilibreze ecuația si șeful Ford sau șeful Polestar-Volvo-Geely estimează ca in 2 ani prețul mașinilor electrice va fi SUB cel al mașinilor cu motoare cu combustie interna. In plus China plusează all-in pe asta si de aceea vedeți ce vedeți. Așa ca eu sunt aproape sigur ca discuția asta si gândurile de azi nu o sa le mai aveți in 2-3 ani. Nu ma aștept sa scadă prețul așa de repede dar asa cum telefoanele chinezești au scos flagshipuri la jumătate de preț, așa vine si cu mașinile. In Europa va mai dura, pentru ca fondurile de pensii au banii bagați la WV si cei ca ei, așa ca riscul este sistemic. Pur si simplu nu vor lăsa piața in mana chinezilor, ca se prăbușește societatea. Prăbușirea băncilor americane a provocat pierderi de 2 miliarde de dolari pensionarilor suedezi si câțiva din top management in frunte cu șeful lor au plecat pentru asta...
Eu zic sa vedem ce va însemna in realitate  implementare bateriilor cu sodiu (care va înlocui mai mult de jumătate din litiu din baterii, motivul pentru care litiul a scăzut la preț cu peste 40% anul asta)...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1039 : 23.Apr.2023, 05:57:18 p.m. »
Deci, hai sa concluzionam: in 2-3 ani (sau undeva in viitorul apropiat) masinile electrice vor putea deveni mai accesibile si mai usor de folosit decat cele cu motoare termice sau hibride.
Dar deocamdata, este inca mai convenabil sa ai o masina cu motor termic.

Este ceva gresit in cele de mai sus, @Costique ?

Cat despre jocurile economice la nivel global, lupta dintre tari sau piete pentru a-si asigura un viitor mai bun in industria auto, si nu numai, e altceva.
Fiindca toate vor asa ceva. Inclusiv Romania. Ca nu o fi doar China ...

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!