SUA a blocat investiția anunțată de către GM împreună cu CATL - o mega uzina de baterii (din cauza legăturilor CATL cu PCC). In același timp GM a anulat contractul exclusiv cu LG Chem si renunță si la bateriile pouch (plate) pe care le-au tot lăudat anul trecut in pachetul numit "Ultium"... din cele 4 uzine anunțate rămân doar cu cea deja construita si se discuta daca celelalte 3 vor trece la bateriile cilindrice sau...care baterii cilindrice vor fi bateriile 4680, promovate de Tesla... care sunt acum soluția aleasa pentru baterii si de către BMW.
LG Chem a rămas fara o bună parte din clienți așa ca se pare a ca aranjat deja o soluție devenind producător de baterii 4680 si pentru Tesla... Care Tesla are planuri sa depășească 8-10 milioane de automobile produse si vândute in 2030... In timpul asta Toyota încearcă să recupereze, a aruncat la cos tot ce are acum si sub conducerea noului COE dezvolta o nouă linie de EV-uri. Prognoza lor este radical diferita de a celorlalți, ei spun ca in 2030 vor vinde peste 5 milioane de mașini cu motor ICE si cam 3,5 milioane EV-uri.
PS: Panourile solare au intrat într-o noua zodie a reducerilor, prețul de fabricație a scăzut cu peste 30 % si asta se va reflecta in prețul de vânzare cu 20-23% reducere... si acesta este un ciclu ce se repeta la fiecare dublare a capacităților de producție.
PSS: Cat despre problema de mai sus, remarcata de colegul
@ntire2000 , ea exista in momentul in care te duci zilnic la Cluj. Caci daca te duci doar o dată la ceva timp, exista alternative. Cea mai simplă este planificarea, încarci mașina in timp ce îți vizitezi prietenul, nu după... Oricum nu trebuie sa va deranjați prea mult, mașinile cu motor ICE vor merge cu noi încă multi ani, așa cum si astăzi găsești o groaza de căruțe trase de cai si mult mai rar boi pe strada... Dongfeng-ul botezat Spring de către Renault înlocuiește mașina de dus la serviciu in oraș, cu trafic zilnic de 50 km, nu este GT sa traversezi continentul. Eu unul nici nu as ieși pe autostrada cu el...