Autor Subiect: energii alternative in domeniul auto  (Citit de 131484 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Online NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1000 : 27.Ian.2023, 02:54:28 p.m. »
Balanta "eolian+solar" a Romaniei in prezent.

[...]


Ma surprinde slaba capacitate de productie eoliana din Banat.
Acolo se intalnesc vanturile cele mai intense. Su destul de prezente.

Iar in zona  Transilvaniei, exista un parc eolian de 11,5 MW in functiune inca din 2016.
Ma intreb cat de actuala este harta.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1001 : 27.Ian.2023, 03:19:50 p.m. »
Articolul cu harta are 3 zile de la publicare.

Nu stiu de unde au ei sursa. :dknw:

Update: ai dreptate, este un parc eolian in judetul Sibiu de 69 MW instalați.

De-ale presei...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Online NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1002 : 27.Ian.2023, 08:40:31 p.m. »
E clar ca pot aparea intarzieri in procesul de informare al presei.

Ma bucur fiindca se vede ca avem ceva initiative in domeniul energiei regenerabile.
Se poate si mai mult, e adevarat. Mai ales pe partea de hidro. Aici avem o lipsa de investitii majore, in ultima perioada.

Nu mai stiu care este actualul pret per MW instalat, de investit.
Din cate cred, parcurile fotosolare par a fi cele mai convenabile. Cu un pret ce tinde sa scada spre 500 kEUR/MW.
La microhidrocentrale nu stiu daca a coborat sub 1.000 kEUR/MW.
Eolienele sunt intre cele doua, ca pret.

Din pacate, randamentul in eolian si solar este la circa 20-25% (MWh produs din maxim teoretic).
Asa ca ar fi corect sa inmultim pretul investitiei de vreo 4 ori, cand facem un calcul de rentabilitate.

Si iar ajungem la concluzia ca mai bine foram dupa petrol ...
Masinile cu motoare MAI au juns la randamente de 40%....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1003 : 27.Ian.2023, 09:00:35 p.m. »
Problema producției de electricitate din combustibili fosili este taxa pe emisia de CO2 pe care producătorii trebuie s-o plătească și care îi împovărează financiar.
Singurul avantaj este funcționarea în cogenerare, caz în care randamentul global este între 75-85٪.
În ceea ce privește factorul de capacitate al instalatiilor eoliene, el se cifrează între 30-35٪, pe când al celor fotovoltaice între 15-20٪.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Online NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1004 : 27.Ian.2023, 09:18:37 p.m. »
Da, este mai redus la solare decat la eoliene.
Eu lucrez cu 20% pentru solare si cam 25% pentru eolian.

Jenbacher (actual INNIO) se lauda cu randamente totale de peste 90% in cogenerare. Pe electric ating valori si de peste 45%. Si au astfel de randamente, facand calcule pe date de productie ...
Doar ca vara stau in rezerva de sistem ...

Iar taxa pe CO2 o vad ca o taxa, nu un cost. Nu o consider un cost real (direct).
Taxa ce a fost impusa pentru a echilibra efortul investitional si pe sisteme de productie cu resurse regenerabile.
Asa cum actioneaza si certificatele verzi, de asemenea.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1005 : 27.Ian.2023, 09:32:51 p.m. »
Mai este un aspect: solarul, eolianul, nuclearul și cogenerarea au prioritate în achiziția producției de către sistem, pe când centralele pe combustibili fosili și cele hidroelectrice nu o au.

Cu alte cuvinte, când bate vântul și strălucește soarele, se opresc sau se descarca grupurile pe carbune si pe gaz natural precum si cele hidro, care produc doar electricitate. Acest regim up/down dăunează și tehnic dar mai ales economic.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline hugbear

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1006 : 27.Ian.2023, 10:42:29 p.m. »
Se poate si mai mult, e adevarat. Mai ales pe partea de hidro. Aici avem o lipsa de investitii majore, in ultima perioada.
Aici e o lipsă „și mai majoră” (ca să mă exprim academic): cea a viziunii strategice. Pumped hydro ar trebui să aibe prioritate maximă pentru că ar rezolva problema volatilității resurselor regenerabile, iar relief propice avem căcălău.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: gabineg

Online NicNic

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1007 : 27.Ian.2023, 10:50:35 p.m. »
Da, ar fi multe de spus cat pierdem si cat castigam.

Si eu vad dintre toate resursele regenerabile, ca hidro fiind cea mai putin daunatoare naturii, sa zicem cea mai putin invaziva in natura.
Chiar daca se schimba aspectul geografic, totusi impactul daunator este minim asupra naturii. Nu de putine ori, e chiar benefic.

Sa speram ca odata cu electrificarea parcului auto se vor adopta si masuri de "alimentare" a parcului cat mai ecofriendly.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: hugbear

Offline enicky

Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1008 : 27.Ian.2023, 11:07:17 p.m. »
Aici e o lipsă „și mai majoră” (ca să mă exprim academic): cea a viziunii strategice.
   O fi lipsa, sau au deteriorat natura ? https://ziare.com/criza-energetica/hidrocentrale-nefolosite-criza-energetica-1770779

Pe de alta parte, de ce as fi eu fan masina electrica?!!!!!!!!! Acum fac un plin de benzina in 15 min. cu drum cu tot, cu incarcarea electrica cum fac?!
Curte nu am, panouri foto nici d-atat, asa ca unde las masina 3-10 ore la incarcat ? Daca mi se poate monta la locul de parcare o statie de incarcare, da, altfel.... vise taică, vise !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: energii alternative in domeniul auto
« Răspuns #1009 : 28.Ian.2023, 07:55:34 a.m. »
Aici e o lipsă „și mai majoră” (ca să mă exprim academic): cea a viziunii strategice. Pumped hydro ar trebui să aibe prioritate maximă pentru că ar rezolva problema volatilității resurselor regenerabile, iar relief propice avem căcălău.

Odată cu apariția grupurilor 3 și 4 de la Cernavoda este chiar obligatoriu.

Proiectul tot apare și dispare incă din anii '80 în strategiile energetice de-a lungul timpului, ba chiar s-a înființat și o Companie de Proiect pentru implementarea lui.

Se caută finanțare,  cifra de 1 miliard din link fiind, se pare, optimistă.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: hugbear, sfichiu