Autor Subiect: O groaza de intrebari  (Citit de 11650 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline valicioaica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 17
  • Gen: Bărbat
O groaza de intrebari
« : 04.Mar.2010, 11:43:28 p.m. »
Salut,

Inca o persoana noua pe aici si cu o groaza de intrebari. Sper sa gasesc si o groaza de raspunsuri. Locuind in zona limitrofa Bucurestiului, mutat proaspat de doi ani, am de-a-face cu drumuri care iarna, toamna, primavara sunt foarte “bune”. Am nevoie de o masina care sa fie condusa de sotie, dar in acelasi timp sa poata fi folosita cu succes si la treburi casnice (cumparaturi, concediu, carat materiale, etc).
Daca pana acum ceva vreme, 4x4 pentru mine reprezenta un moft sau un sport costisitor pentru cei “profesionisti”, mai nou am inceput sa simt nevoia de tractiune integrala, garda la sol mai mare, robustete.
4x4 pentru mine insemna Nissan Patrol, Mitshubishi Pajero, etc. Am gasit totusi pareri extrem de favorabile despre Jimny care m-au facut sa reconsider un pic parerea.
Cu toate acestea mai am ceva nelamuriri si sper sa se gaseasca cineva rabdator sa povesteasca cate ceva.
Sa o luam cu inceputul:

1.   Ce este diferential blocabil ? Jimny are asa ceva ?
2.   Ce este cutie de transfer ?
3.   Am vazut anunturi de vanzare pentru Jimny mentionand incalzire auxiliara. Stie cineva mai multe despre asa ceva ?
4.   Jimny caroserie metalica = Japan, cabrio = Spain…. Adevarat sau fals ?
5.   Inteleg ca nu are pivoti. Pe acest forum, am vazut la un moment dat niste poze cu puntea fata unde se explica cum ca rolul pivotilor este preluat de niste articulatii de tip nuca (sferice). Acestea se uzeaza ? Mai ales ca mi s-au parut a nu avea o protectie si astfel, praful, apa, noroiul fiind abrazive ma gandesc ca le-ar putea uza relativ repede. Cat de repede ?
6.   Inteleg ca nu are caroserie galvanizata. Astfel rugina poate fi o problema?
7.   In ideea achizitionarii la second hand care ar fi punctele slabe de verificat ? Atat din punct de vedere al coroziunii cat si al mecanicii.
8.   Inteleg de asemenea ca distributia la motoarele pe benzina pana intr-un anumit an (care?) este pe lant. La cele cu distributie pe curea, are fiabilitatea ceva de suferit ? Dar nivelul de zgomot al motorului este semnificativ diferit ?
9.   Vorbind despre zgomot si avand in vedere forma patratoasa a caroseriei, la viteze de 80 – 90 km/h (viteza optima dupa parerea celor mai multi) este zgomotoasa din cauza curentului de aer ?
10.   Cauciucurile fata spate au aceleasi dimensiuni ?
11.   Cauciucurile off road pot fi folosite ca si cauciucuri de iarna ? Sau sunt chestiuni total diferite?
12.   Cam cat duce un motor pe benzina in km ?Bineinteles mergand pe premiza unei exploatari normale si cu revizii la timp.
13.   Pentru un automobil achizitionat SH, motor benzina, in ce zona de kilometraj poti spune ca ai facut o achizitie buna ? Pana in 50 000 km ? Pana in 100 000 km ? Cam dupa ce kilometraj motorul da semne de oboseala si nu prea se mai merita investitiile in el ?
14.   Am remarcat ca multa lume posesoare de Jimny nu agreeaza foarte tare servisarea la reprezentanta din cauza de preturi. Servisurile “obisnuite” prezinta incredere pentru a le da pe mana o asemenea masina totusi ?
15.   La un magazin de piese ai sanse sa gasesti piese originale sau facute de te miri cine pe te miri unde ?
16.   Poate parea ciudata intrebarea, dar cel putin o anumita din partea mecanica poate fi reparata/intretinuta “la bordura” ? (a se citi "in curte"  ;)
17.   Alte sfaturi la achizitia SH ?

Astept cu nerabdare cat mai multe raspunsuri ca sa pot porni la lupta cea dreapta si sa achizitionez marele mic: Jimny
Multumesc  :pardon:
4x4 de voie de nevoie
 

Offline >pexic<

Re: O groaza de intrebari
« Răspuns #1 : 05.Mar.2010, 12:09:30 a.m. »
salut si bine ai venit. cateva raspunsuri :


3.   Am vazut anunturi de vanzare pentru Jimny mentionand incalzire auxiliara. Stie cineva mai multe despre asa ceva ? da un link, poate fi vorba si de incalzire in scaune, mai multe detalii te rog.
4.   Jimny caroserie metalica = Japan, cabrio = Spain…. Adevarat sau fals ?din ce stiu eu-adevarat
5.   Inteleg ca nu are pivoti. Pe acest forum, am vazut la un moment dat niste poze cu puntea fata unde se explica cum ca rolul pivotilor este preluat de niste articulatii de tip nuca (sferice). Acestea se uzeaza ? Mai ales ca mi s-au parut a nu avea o protectie si astfel, praful, apa, noroiul fiind abrazive ma gandesc ca le-ar putea uza relativ repede. Cat de repede ?totul se uzeaza pe lumea asta, in cazul de fata nu se uzeaza repede daca intretii masina
6.   Inteleg ca nu are caroserie galvanizata. Astfel rugina poate fi o problema? doar la masinile neingrijite i mai vechi de 12 ani
7.   In ideea achizitionarii la second hand care ar fi punctele slabe de verificat ? Atat din punct de vedere al coroziunii cat si al mecanicii. ca la toate masinile, nimic special, ia un cunoscator in varsta dupa tine
8.   Inteleg de asemenea ca distributia la motoarele pe benzina pana intr-un anumit an (care?) este pe lant. La cele cu distributie pe curea, are fiabilitatea ceva de suferit ? Dar nivelul de zgomot al motorului este semnificativ diferit ?cele pe benzina sunt toate cu lant, cele diesel cu curea
9.   Vorbind despre zgomot si avand in vedere forma patratoasa a caroseriei, la viteze de 80 – 90 km/h (viteza optima dupa parerea celor mai multi) este zgomotoasa din cauza curentului de aer ?intrebare formulata gresit, totdeanuna vei auzi pareri diferite, auzul difera de la om la om, la fel si perceptia zgomotelor.
10.   Cauciucurile fata spate au aceleasi dimensiuni ? tare :) da, sunt la fel
11.   Cauciucurile off road pot fi folosite ca si cauciucuri de iarna ? Sau sunt chestiuni total diferite?sunt diferite dar pot fi folosite in caz de nevoie
12.   Cam cat duce un motor pe benzina in km ?Bineinteles mergand pe premiza unei exploatari normale si cu revizii la timp.exista mai multe tipuri de motoare la jimny, la care te referi ?
13.   Pentru un automobil achizitionat SH, motor benzina, in ce zona de kilometraj poti spune ca ai facut o achizitie buna ? Pana in 50 000 km ? Pana in 100 000 km ? Cam dupa ce kilometraj motorul da semne de oboseala si nu prea se mai merita investitiile in el ? traim in romania, nu te lua dupa ce scrie la bord!!!vezi 7.
14.   Am remarcat ca multa lume posesoare de Jimny nu agreeaza foarte tare servisarea la reprezentanta din cauza de preturi. Servisurile “obisnuite” prezinta incredere pentru a le da pe mana o asemenea masina totusi ? de unde vrei sa stim noi cata incredere prezinta serviceurile obisnuite? sunt mii.
15.   La un magazin de piese ai sanse sa gasesti piese originale sau facute de te miri cine pe te miri unde ?se gasesc, se aduc pe comanda cam in 10 zile.
16.   Poate parea ciudata intrebarea, dar cel putin o anumita din partea mecanica poate fi reparata/intretinuta “la bordura” ? (a se citi "in curte"  da, multe, depinde de sculele, experienta si indemanarea ta, nu e o masina complicata si nici "inghesuita"
17.   Alte sfaturi la achizitia SH ? de cati bani dispui pt. acesta achizitie ?

bafta!
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline valicioaica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 17
  • Gen: Bărbat
Re: O groaza de intrebari
« Răspuns #2 : 05.Mar.2010, 12:45:54 a.m. »
Extraordinar de prompt chiar si "tarziu in noapte"  :D

Clarificam ca sa obtinem raspunsuri:
Nu se specifica altceva decat "incalzire auxiliara". Ma gandeam ca poate fi ceva de tipul "sirocoo", cum se mai afla si pe camioane pentru incalzirea habitaclului in stationare (motor oprit)
Aia cu perceptia zgomotelor mi-a placut. Cu alte cuvinte, daca esti surd, automat devine cea mai silentioasa masina din lume  =))
Cauciucurile mi s-ar parea intr-adevar normal sa fie la fel, dar anunturi cu Jimny de prin zona Tg Mures (parcuri auto SH) aveau poze care cel putin asa lasau impresia: cauciucuri pe fata mai mari (late).
Despre tipul exact de motor nu pot spune nimic. Inca nu sunt posesor, iar anunturile nu prea specifica un tip anume (cel mult cilindree).
Ar fi grozav sa ma incadrez in 5-6000 de euro.
Si mai la obiect: ceva de genul anuntului de mai jos cum pare?

Pret:   An Fabricatie: 2001  Carburant: Benzina 
Rulaj: 87,000 km  Capacitate: 1,328 cmc  Putere: 82 CP 
Dotari: 
EURO 3; CUTIE MANUALA 5+1; GEAMURI ELECTRICE FATA; SERVO-DIRECTIE; 2 AIRBAGURI; INCHIDERE CENTRALIZATA;

din pacate linku-l spre autovit nu functioneaza, dar anuntul are si poze acolo.

Tinem legatura
4x4 de voie de nevoie
 

Offline >pexic<

Re: O groaza de intrebari
« Răspuns #3 : 05.Mar.2010, 01:24:53 a.m. »
atat am si eu 2001 / 87.000km deci par reali la prima vedere.
motorul de 1328cc e made in japan , cel 1298cc made in espana
6000eur iti ajung, dar nu da toti banii pe masina din prima, mai bine cauti la 5000 si de restul o repari. partea proasta e ca sunt rare jimny-urile pe la noi, nu prea ai de unde alege, eu am cautat un an pana am gasit unu japonez , model anterior 2004 si cu A/C , cam astea au fost conditiile de la care nu am vrut sa fac rabat.
am luat din ardeal de la unii care asta fac - aduc masini din DE.
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline iulian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 36
  • Gen: Bărbat
Re: O groaza de intrebari
« Răspuns #4 : 05.Mar.2010, 11:17:35 a.m. »
Salut,

8.   Inteleg de asemenea ca distributia la motoarele pe benzina pana intr-un anumit an (care?) este pe lant. La cele cu distributie pe curea, are fiabilitatea ceva de suferit ? Dar nivelul de zgomot al motorului este semnificativ diferit ? sper sa nu gresesc, dar motoarele de 1298 au distributia pe curea. In offroad, distributia pe lant este de preferat
2.   Ce este cutie de transfer ? cutia de transfer (care inglobeaza si reductorul) preia puterea de la cutia de viteze si o distribuie catre puntea fata (2WD), sau catre ambele punti o data (4WD), prin cardane.
1.   Ce este diferential blocabil ? Jimny are asa ceva ? am mai scris intr-un post, dar ca sa ai totul la indemana:Jimny nu are diferential central, functioneaza pe alt principiu decat cele care au asa ceva din fabrica. Marele avantaj al diferentialului central este ca poti rula 4x4 permanent (gen Lada Niva), datorita faptului ca permite viteze de rotatie diferite ale cardanelor fata/spate, respectiv rotilor de pe cele doua punti (similar cu diferentialul deschis dintr-o punte, care permite viteze diferite ale rotilor). In momentul in care blochezi acest diferential central, el devine identic cu transmisia lui Jimny pe 4H (sau 4L), transmite aceeasi viteza unghiulara ambelor punti. La Jimny este o simpla cutie de transfer (care inglobeaza si reductorul) ce cupleaza si cardanul/puntea fata.
11.   Cauciucurile off road pot fi folosite ca si cauciucuri de iarna ? Sau sunt chestiuni total diferite? Eu am copie BFG MT, respectiv INSA TURBO DAKAR, bune in OFFROAD si pot sa spun ca dupa ce le-am facut siping, s-au comportat exceptional iarna asta (si am avut ceva zapada!)

In rest, a raspuns mai bine decat oricine, colegul nostru de baza: @Pexic.
 

Offline valicioaica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 17
  • Gen: Bărbat
Re: O groaza de intrebari
« Răspuns #5 : 05.Mar.2010, 12:52:36 p.m. »
Sa inteleg deci ca in momentul cuplari 4x4 la Jimny este similar cu tractiune pe diferential blocat (deci cu recomandarile de rigoare:a se circula doar la aderenta redusa).
Masina din anuntul de mai devreme tocmai s-a dat. Deci reiau cautarile. Apropo. Cum de nu exista o sectiune dedicata vanzarilor/cumpararilor ?
Daca mai stiti pe cineva care vinde in zona de pret 5-6000 euro masina buna, as fi recunoscator: dau o bere la "noroi verde"  :D
Am rascolit o groaza de situri pentru SH, dar ori km ff multi, ori neinmatriculate la noi => taxa lu peste prajit destul de mare, urcand pretul total foarte sus. Sub una noua e adevarat, dar destul de aproape. Mai sunt sanse de pret mai mic pe la cele cabrio, dar ma intereseaza exclusiv una cu caroserie metalica completa.
Daca pexic mai are ceva coordonate ale celor de la Cluj care se ocupa cu asa ceva, ar fi grozav. Multumesc oricum de informatii si va tin la curent cu "noutati".
4x4 de voie de nevoie
 

Offline ..::Khaos::..

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5819
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Femeie
  • ..::SX4: love at first sight!::..
Re: O groaza de intrebari
« Răspuns #6 : 05.Mar.2010, 01:01:22 p.m. »
Am nevoie de o masina care sa fie condusa de sotie, dar in acelasi timp sa poata fi folosita cu succes si la treburi casnice (cumparaturi, concediu, carat materiale, etc).
Scuze, nu am citit chiar toata postarea ta pentru ca nu am Jimny si nu-ti pot raspunde la intrebari. Dar :D, judecand dupa fraza de mai sus... ai putea sa arunci un ochi si la SX4 ;) Merge si pe drumuri "de tara", e mai comod ca un Jimny, zic eu, si are si ceva portbagaj mai maricel :)

Apropo. Cum de nu exista o sectiune dedicata vanzarilor/cumpararilor ?
Avem, insa cred ca este disponibila numai de la un numar de postari in sus (sper sa nu ma insel :-/)
SX4 1.6 GS 4WD Sunlight Copper named YOSHI :x

 

Offline >pexic<

Re: O groaza de intrebari
« Răspuns #7 : 05.Mar.2010, 01:39:17 p.m. »
din pacate nu mai am nr celui de la care am luat masina, tipul era din Orastie. bafta la cautari!
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline valicioaica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 17
  • Gen: Bărbat
Re: O groaza de intrebari
« Răspuns #8 : 05.Mar.2010, 02:07:06 p.m. »
Nu am vazut Jimny de vanzare.
In schimb de pe autovit

Pret: 4,600 EURO  Prima Inmatriculare: 02/2002  Carburant: Benzina  
Rulaj: 88,000 km  Capacitate: 1,299 cmc  Putere: 90 CP  
Locatie:HARGHITA  Inmatriculabila  
Dotari:  
EURO 3; CUTIE MANUALA 5+1; GEAMURI ELECTRICE FATA; OGLINZI ELECTRICE INCALZITE; 2 AIRBAGURI;
4X4,STARE F BUNA
Pret CIP(fara taxa vamala si fara TVA)
Taxa de mediu:479 E considerand norma de poluare EURO 3, emisie CO2 150g/km, prima inmatriculare 2/2002.  

Ma gandesc ca totusi pe la Harghita le cam muncesc oamenii si apoi treaba cu taxa de mediu...nu se potriveste socoteala de pe site cu aia de la RAR....

pexic :  1298cc = decapotata.



Post Merge: 05.Mar.2010, 02:51:14 p.m.
pexic :  1298cc = decapotata.

pai atunci ceva nu se potriveste
in poze apare clar caroserie completa (!?)

pexic : a gresit omu' anuntul...
« Ultima Modificare: 07.Mar.2010, 01:17:41 p.m. de pexic »
4x4 de voie de nevoie
 

Offline unde

Re: O groaza de intrebari
« Răspuns #9 : 08.Mar.2010, 03:03:48 p.m. »
 Uite si raspunsurile mele:

1.   Ce este diferential blocabil ? Jimny are asa ceva ?
 Diferentialul blocabil face ca rotile de pe aceasi axa sa se invirta la fel. Util doar in teren. Jimny nu are asa ceva de fabrica, insa se poate monta after-market.

2.   Ce este cutie de transfer ?
 Cutia de transfer cupleaza motorul la puntea fata respectiv activeaza reductia. In situatia asta, masina se comparta ca si cum ar avea un diferential central blocat si cuplul este distribuit 50/50 intre axe. Asta inseamna ca in cea mai nasoala situatie cel putin o roata de pe fata si cel putin una de pe spate se invirt.

3.   Am vazut anunturi de vanzare pentru Jimny mentionand incalzire auxiliara. Stie cineva mai multe despre asa ceva ?
 Jimny nu are asa ceva din fabrica si nici nu are nevoie, cel putin modelele pe benzina se incalzesc foarte repede. Am probat asta iarna pe gerurile alea mari.

4.   Jimny caroserie metalica = Japan, cabrio = Spain…. Adevarat sau fals ?
 Adevarat.

5.   Inteleg ca nu are pivoti. Pe acest forum, am vazut la un moment dat niste poze cu puntea fata unde se explica cum ca rolul pivotilor este preluat de niste articulatii de tip nuca (sferice). Acestea se uzeaza ? Mai ales ca mi s-au parut a nu avea o protectie si astfel, praful, apa, noroiul fiind abrazive ma gandesc ca le-ar putea uza relativ repede. Cat de repede ?
 Rolul pivotilor este preluat de 2 rulmenti. Constructorul recomanda ca dupa fiecare iesire in noroi, ansamblul sa fie curatat si gresat. Nu e mare lucru, dar operatiunea trebuie facuta. Altfel, mi se pare ca intervalul de gresare e de 10.000 de km. Detalii gasesti in manualul de service.
 Ai mei de pe partea dreapta au cedat la ~ 60.000 din cauza ca au fost neglijati, erau ruginiti.

6.   Inteleg ca nu are caroserie galvanizata. Astfel rugina poate fi o problema?
 Rugina poate fi o problema. A mea cind am luat-o avea 5 ani vechime si deja avea pete de rugina (nimic grav) pe dedesubt si prin comartimentul motor. Am folosit un grund special care se da direct peste rugina si apoi antifon cauciucat.

7.   In ideea achizitionarii la second hand care ar fi punctele slabe de verificat ? Atat din punct de vedere al coroziunii cat si al mecanicii.
 Nimic special... la fel ca la orice alta masina. Daca masina a facut off-road, verifica trenul de rulare (jocuri la cruci, zgomote suspecte, etc.)

8.   Inteleg de asemenea ca distributia la motoarele pe benzina pana intr-un anumit an (care?) este pe lant. La cele cu distributie pe curea, are fiabilitatea ceva de suferit ? Dar nivelul de zgomot al motorului este semnificativ diferit ?
 Distributia la motoarele de 1328 este pe lant, iar la cele de 1298 e pe curea. La motorul meu cel putin nu-mi dau seama ca distributia e pe lant si sincer nici la Dacia tatalui meu nu se aude lantul. Evident, o distributie pe lant e recomandata.
 Normal, daca ai un motor cu distributia pe curea si se rupe distributia e deranj mare.

9.   Vorbind despre zgomot si avand in vedere forma patratoasa a caroseriei, la viteze de 80 – 90 km/h (viteza optima dupa parerea celor mai multi) este zgomotoasa din cauza curentului de aer ?
 Masina este zgomotoasa doar cind motorul e subturat si la peste 120 de km la ora (unde pe linga zgomot se adauga si o senzatie de nesiguranta), dar aici vorbim de un off-roader, nu de un turism.
 Nu-ti fa probleme de izolare sau altele de genul asta, masina e finisata foarte bine. Spre exemplu usile stinga/dreapta au 3 rinduri de garnituri.

10.   Cauciucurile fata spate au aceleasi dimensiuni ?
 Da. 205/70R15

11.   Cauciucurile off road pot fi folosite ca si cauciucuri de iarna ? Sau sunt chestiuni total diferite?
 NU. Sint chestiuni diferite. Oricum "incaltat" cu Simex-uri, iti va fi vreu sa mergi pe asfalt cu mai mult de 80 de km/h pentru ca zgomotrul devine deranjant.

12.   Cam cat duce un motor pe benzina in km ?Bineinteles mergand pe premiza unei exploatari normale si cu revizii la timp.
 Planul de revizii de la Suzuki se opreste la 180.000 de km (dupa care operatiunile de service se repeta). Eu zic ca in conditii de exploatare si intretinere normale, masina nu are nici un motiv sa nu treaca de 200.000 de km.

13.   Pentru un automobil achizitionat SH, motor benzina, in ce zona de kilometraj poti spune ca ai facut o achizitie buna ? Pana in 50 000 km ? Pana in 100 000 km ? Cam dupa ce kilometraj motorul da semne de oboseala si nu prea se mai merita investitiile in el ?
 Din pacate in cazul Jimny nu prea ai de unde alege. Si eu am umblat destul dupa al meu. Sfatul meu e sa nu te grabesti.

14.   Am remarcat ca multa lume posesoare de Jimny nu agreeaza foarte tare servisarea la reprezentanta din cauza de preturi. Servisurile “obisnuite” prezinta incredere pentru a le da pe mana o asemenea masina totusi ?
 Iti dai seama ca asta depinde de la service la service. Exista service-uri specializate in 4x4, in Bucuresti cel putin.

15.   La un magazin de piese ai sanse sa gasesti piese originale sau facute de te miri cine pe te miri unde ?
 Eu am gasit rulmenti SKF (nu Koyo cum sint aia originali) si un burduf pentru un ax la magazine de cartier. Nu erau pe stoc, dar le-au adus in citeva zile.

16.   Poate parea ciudata intrebarea, dar cel putin o anumita din partea mecanica poate fi reparata/intretinuta “la bordura” ? (a se citi "in curte"
 Da, la fel ca la orice masina. Plus ca pentru anumite chestii nici nu e nevoie sa o ridici pe cric, e deja ridicata :D
 Totusi vremea de afara nu e acum cea mai buna.

17.   Alte sfaturi la achizitia SH ?
 Eu iti recomand varianta pe benzina cu motorul de 1328 (M13A).
Suzuki Jimny 1.3i 2004