Autor Subiect: Detalii despre JIMNY 1.5 DDis - diesel  (Citit de 35790 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline waaky

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 8
Detalii despre JIMNY 1.5 DDis - diesel
« : 28.Feb.2010, 10:03:17 a.m. »
      Salutare

N-am vazut pe aici nimic despre Jimny-ul diesel, si m-am gandit sa fac un nou topic, poate reusim sa strangem niste date si despre acest model.

O sa postez aici ce stiu eu, si scurte pareri despre caracteristicile astea...

      In primul rand, motorul diesel a aparut pe Jimny dupa 2005, cred ca de fapt chiar din 2006...asta inseamna ca un Jimny second diesel e cu atat mai probabil sa fie mai scump ca unul pe benzina...dar sa intram la detalii tehnice

      Motorul are 86 CP, banuiesc ca si un cuplu mai bun ca cel pe benzina...dar masina cu diesel NU ARE REDUCTOR, adica nu are cutie de transfer manuala...are comanda la buton, cineva spunea ca acest tip de comanda ar putea fi mai putin fiabila.

Ce ar fi mai interesant de aflat totusi ar fi daca esxista o diferenta semnificativa de cuplu, adica in teren daca dieselul face diferenta in unele situatii la limita, urcarea de pante etc....si inca ceva interesant de stiut...care este consumul ?

As vrea sa aflu de la oameni care detin modelul (daca sunt prin acest club) deci din experiente "real life" :)

Multumesc anticipat, si oricum orice detaliu specific e binevenit ca sa-i facem un rezumat modelului diesel...
 
         Numai bine!
     
 

Offline >pexic<

Re: Detalii despre JIMNY 1.5 DDis - diesel
« Răspuns #1 : 28.Feb.2010, 10:44:05 a.m. »
una e sa aiba reductor si alta e sa aiba comenzi de la buton/maneta.

masinile jimny (benzina sau diesel -nu conteaza) model pana in 2004 au o a 2-a maneta pt cuplat 4x4 (H si L) , cele dupa 2004 au in loc de aceasta maneta un sistem cu electromagneti comandati de la butoane - ambele sisteme fac acelasi lucru, numai ca unul o face "manual" iar celalat electric (cu electromagneti)
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline waaky

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 8
Re: Detalii despre JIMNY 1.5 DDis - diesel
« Răspuns #2 : 02.Mar.2010, 01:50:30 p.m. »
ok, sunt un newby :) deci nu stiu mare lucru...si reductorul cam ce ar fi ? are vreun jimny reductor ?
 

Offline BXXENL

Re: Detalii despre JIMNY 1.5 DDis - diesel
« Răspuns #3 : 02.Mar.2010, 01:59:44 p.m. »
Pai nu au toate reductor? (fie cu buton, fie cu maneta) Pe mine m-a scos vara trecuta din nisip un jimny diesel dupa ce 3 insi ne-am chinuit 2 ore sa dezgropam masina si sa ii bagam pietre si lemne sub roti... Iar jimny-ul m-a scos in 2 secunde...total nedramatic, pur si simplu a plecat usor de pe loc (nisip) si m-a scos,parca ar fi fost la plimbare in parc. Am zis ca nu-i adevarat. :pardon: :pardon: :pardon:
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline unde

Re: Detalii despre JIMNY 1.5 DDis - diesel
« Răspuns #4 : 03.Mar.2010, 12:45:15 p.m. »
ok, sunt un newby :) deci nu stiu mare lucru...si reductorul cam ce ar fi ? are vreun jimny reductor ?

 Reductorul e o "chestie" care iti micsoreaza puterea la roti sa nu rupi aderenti si iti mareste in acelasi timp cuplul la roata. Practic se modifica raportul de transmisie din cutia de transfer. Daca ai comanda la buton reductorul e cel mai din dreapta buton, daca ai manetuta intre scaune, reductorul e pozitia cea mai din spate. Citeste si precautiile scrise in spatele parasolarului de la sofer.

Post Merge: 03.Mar.2010, 12:47:23 p.m.
Pe mine m-a scos vara trecuta din nisip un jimny diesel dupa ce 3 insi ne-am chinuit 2 ore sa dezgropam masina si sa ii bagam pietre si lemne sub roti... Iar jimny-ul m-a scos in 2 secunde...total nedramatic, pur si simplu a plecat usor de pe loc (nisip) si m-a scos,parca ar fi fost la plimbare in parc. Am zis ca nu-i adevarat. :pardon: :pardon: :pardon:

 Stiu... eu am tras din namol cu al meu o duba Transporter care avea agatata in spate o platforma si pe platforma era o masina de 1 tona. Cam asta face reductorul.
« Ultima Modificare: 03.Mar.2010, 12:47:23 p.m. de unde »
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline iulian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 36
  • Gen: Bărbat
Re: Detalii despre JIMNY 1.5 DDis - diesel
« Răspuns #5 : 04.Mar.2010, 08:06:46 p.m. »
Reductorul este practic o cutie de viteze cu doua trepte, montata in serie cu o cutie de viteze. Are rolul de a creste cuplul la roata concomitent cu scaderea turatiei ei (cu dezavantajul ca rupi foarte repede aderenta), avantajul de a merge cu viteze foarte mici la turatii normale ale motorului (in teren dificil), de a merge cu viteze tot mici la turatii mari ale motorului (excelenta frana de motor la coborarea pantelor). Injumatateste turatia rotii si implicit viteza masinii la aceeasi turatie a motorului, fata de modul "high" (lasand cutia de viteze in aceeasi treapta, desigur). Ca sa-ti imaginezi mai usor, compara viteza I a masinii tale cu a V-a, e ceva asemanator. Ce frana de motor ai intr-a V-a, si cum e intr-a-ntaia? Cum urci un deal intr-a-ntaia, si cum o faci in trepte superioare?
Intr-adevar, comanda se face la levier pentru modele pana in 2005 si cu servomotor, zis actuator, de atunci incoace.
 

Offline iulian staicu

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 9
  • Gen: Bărbat
Re: Detalii despre JIMNY 1.5 DDis - diesel
« Răspuns #6 : 07.Mar.2010, 10:34:00 a.m. »
motorul diesel este de fapt productie Renault , si personal nu sunt incintat de fiabilitate ,  distributia  pe curea , la nici 50.000 km  a fost nevoie de schimbat toate rolele  si ce este mai rau , pe acelasi ax al alternatorului este si pompa de vacuum a servofrina , deci daca ai probleme si cureaua patineaza nu mai ai nici baterie si nici frina .
consumul  de regula in jur de 7,5 l/100 km  , in plus motorul da senzatia de obosit . rezervor f mic ~37 l  , dese opriri pe la alimentare .

iulian
 

Offline unde

Re: Detalii despre JIMNY 1.5 DDis - diesel
« Răspuns #7 : 08.Mar.2010, 12:28:28 p.m. »
 Consumul ala mi se pare mare pentru un diesel. Benzinarul meu a scos sub 7 la intilnirea Suzuki din februarie si cam asta e consumul pentru versiunile pe benzina.
 Acelasi rezervor (40l) e si la varianta pe benzina. Cel putin ma consolez ca de fiecare data alimentez cu sume sub 100 de RON la benzinarie.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline suzukica

Re: Detalii despre JIMNY 1.5 DDis - diesel
« Răspuns #8 : 11.Mar.2013, 06:42:48 p.m. »
Sal., exista cineva care are SUZUKI JIMNY DIESEL 1.5 DDiS ? Cum se prezinta, merita? Stima.
 

Offline Dust

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 4
  • Gen: Bărbat
    • Sibiu
Re: Detalii despre JIMNY 1.5 DDis - diesel
« Răspuns #9 : 21.Dec.2017, 02:42:02 p.m. »
Suzuki Jimny 1.5 diesel  2008    :prty: :clap:

am fost pornit sa cumpar un Jimny benzinar  #:-S   dupa ce am facut proba cu benzinar si diesel  >:D<   clar ca mai superior este dieselul in toate privintele... cuplu, consum etc.

in modul 4x2  consumul este unul normal de 1.5 diesel    mai exact de 5%
in modul 4x4  consumul este mai mare, ceea ce este normal   7%

power of diesel   >:) >:) >:) >:)   >:D<
  • Suzuki Jimny diesel