Autor Subiect: Rodaj SX4  (Citit de 37088 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Rodaj SX4
« Răspuns #20 : 16.Iun.2009, 01:36:23 p.m. »
salut,
tinand cont de faptul ca am facut prima mie in oras si o sa mai fac, la cati ar trebuii sa ma prezint in service?
mersi,


Conform carnetului de service prima vizita in service se face la 15000km sau 1 an in cazul in care nu apar alte probleme pe parcurs.
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline BXXENL

Re: Rodaj SX4
« Răspuns #21 : 17.Iun.2009, 09:13:11 p.m. »
salut,
tinand cont de faptul ca am facut prima mie in oras si o sa mai fac, la cati ar trebuii sa ma prezint in service?
mersi,


Conform carnetului de service prima vizita in service se face la 15000km sau 1 an in cazul in care nu apar alte probleme pe parcurs.

Sau daca ai bani si ti-e tare draga masina, fa-i la 7.000 un schimb de ulei si filtru ulei. Apoi la revizia de 15.000 uiti de el, si ii lasi sa iti schimbe si atunci uleiul. Acuma vara merge si un 10w40 ieftin sa ii pui. La iarna ii tragi un 5w30 si gata. Daca ai 400-450 de roni de dat pe an pe ulei, ii faci 2 schimburi (unu primavara unu toamna tarziu) si esti mega protejat. Asta daca faci macar 15.000 pe an. Daca nu, si te stii ca nu treci de 10.000 pe an, un singur schimb cu un ulei sintetic bun (5w30, 5w40) te protejeaza foarte bine. Daca ai in plan expeditii in tundra sau la pol, bagi 0w.

Si daca ii dai din cand in cand si in oras 5000 de ture se ard numa bine depunerile alea nasoale. In rodaj nu se recomanda mersul indelung cu viteze constante (genul de mers pe drumuri europene/autostrada), ci mai degraba o forja moderata.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline costin_bad

Re: Rodaj SX4
« Răspuns #22 : 17.Iun.2009, 09:59:56 p.m. »
Citat
In rodaj nu trebuie menajata Mult prea mult masina.Trebuie trecuta de 3000 musai.
Da' de unde stii tu ca se face asa, din moment ce fabricantii, deci nu numai Suzuki, recomanda sa folosesti regim de turatii moderat in timpul rodajului, sub 3000 rpm de ex. la SX4?
Ai niste recomandari, studii facute de profesionisti sau...
Citat
Si daca ii dai din cand in cand si in oras 5000 de ture se ard numa bine depunerile alea nasoale.
Depuneri, la motor nou, in rodaj?
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline bogdanb

Re: Rodaj SX4
« Răspuns #23 : 17.Iun.2009, 10:24:18 p.m. »
Costin, nu te inflama, omul a expus o observatie personala. Pe care intamplator o sustin si iata de ce:
1. In primul rand, cred ca e vorba de motorul 1.6/16V pe benzina.
2.  Un motor de turatie ca acesta, practic nu prea ai cum sa-l tii sub 3000rpm. Totusi, daca tii cu tot dinadinsul poti sa o faci, dar vei vedea ca e un regim necorespunzator - macar pt. faptul ca cuplul maxim e in jurul a 3800rpm.
3. Datorita regimului necorespunzator arderea e incompleta si ca rezultat apar acele depuneri despre care e vorba, si care evident nu au nici o legatura cu faptul ca motorul e nou.
Repet, asta sunt experiente personale. Daca simti nevoia de informatii demonstrate stiintific sau de pareri ale profesionistilor urmareste linkul acesta.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline costin_bad

Re: Rodaj SX4
« Răspuns #24 : 18.Iun.2009, 08:30:01 a.m. »
Nu te supara, dar BXXENL vine si da peste cap recomandarea constructorului, care, zic eu este cel mai indreptatit sa emita opinii despre motorul ce l-a facut. Si atunci nu eu sunt cel care trebuie caut pe "goagal" (multumesc de link, sper ca a fost in gluma, puteai sa dai macar un carbibles, ceva), ci el trebuie sa demonstreze ceea ce spune. Cu alte cuvinte, am intrebat "ce competenta, expertiza, ai tu ca sa contrazici constructorul?
Vorbim despre motoare in rodaj, cum spune titlul topicului, nu despre ce face fiecare dupa aceea. Care, nici dupa aceea, constructorul nu spune absolut nimic despre faptul ca trebuie sa stai in 5000 rpm, nu recomanda nicaieri nimica-nimicuta.
Eu am cerut "dovada" pentru simplul fapt ca, pe net, este foooarte mult folclor.
In caz de probleme, fabricantul te intreaba:"Ai respectat ce zice manualul?"
BTW, si eu vorbesc tot despre 1,6/16v.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline adrian_r5

Re: Rodaj SX4
« Răspuns #25 : 18.Iun.2009, 09:12:19 a.m. »
din moment ce fabricantii, deci nu numai Suzuki, recomanda sa folosesti regim de turatii moderat in timpul rodajului, sub 3000 rpm de ex. la SX4?

N-am acum la mine manualul primit odata cu masina, da' in varianta .pdf a acestui manual nu scrie nimic de 3000 rpm ...



1. In primul rand, cred ca e vorba de motorul 1.6/16V pe benzina.
2.  Un motor de turatie ca acesta, practic nu prea ai cum sa-l tii sub 3000rpm. Totusi, daca tii cu tot dinadinsul poti sa o faci, dar vei vedea ca e un regim necorespunzator - macar pt. faptul ca cuplul maxim e in jurul a 3800rpm.

... mai precis la 4000 rpm:



Si daca ne uitam pe diagrama de cuplu constatam ca asa e, "practic nu prea ai cum sa-l tii sub 3000rpm":



Daca vreti masina "pe benzina" de mers sub 3000 rpm recomand Sandero Stepway 1.6 MPI  ;)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline bogdanb

Re: Rodaj SX4
« Răspuns #26 : 18.Iun.2009, 10:36:18 p.m. »
Deci avem folclor, manuale, studii, sfaturi ale unor profesionisti sau  nu (apropo, linkul ala chiar era banc, ca sa ne mai destindem putin :D).
Daca e sa o luam strict dupa carte, nu trebuie sa facem rodajul fiindca e gata facut. Deci, ia masina si hit the road, Jack! (am intalnit oameni care imi spuneau "dau in ea, ca daca e sa cada, sa o faca acum cat e in garantie") E si asta un punct de vedere!
Multi oameni au tendinta sa o protejeze excesiv atunci cand e noua. Cred ca sunt mai importante motivatiile fiecaruia decat modul cum o face dpdv tehnic.
Eu o sa caut sa protejez masina in primele sute de km, din mai multe motive care nu au legatura cu tehnica: e noua, nu o cunosc, dureaza pana ii invat toate comenzile si in general pana invat care ii sunt capabilitatile si limitele. Si recunosc, am muncit pentru banii de masina si as avea impresia ca imi bat joc de munca mea daca nu as avea mila fata de ea... macar in rodaj!
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Rodaj SX4
« Răspuns #27 : 19.Iun.2009, 12:50:33 a.m. »
...am avut in primii ani de dupa revolutie, un Fiat Ducato luat S-H la 55000km , am mers cu el fara probleme, iar la 105000km , sa ars garnitura de chiuloasa, masina cu care am mers asa la marea arta, sa nu o deranjam...am avut noroc, ca in acea perioada functiona CooP Clingheritul.Precizez ca masina iesea din garantia ei la 100000km.
Go Terios!!!:)
 

Offline BXXENL

Re: Rodaj SX4
« Răspuns #28 : 22.Iun.2009, 09:32:35 p.m. »
Citat
In rodaj nu trebuie menajata Mult prea mult masina.Trebuie trecuta de 3000 musai.
Da' de unde stii tu ca se face asa, din moment ce fabricantii, deci nu numai Suzuki, recomanda sa folosesti regim de turatii moderat in timpul rodajului, sub 3000 rpm de ex. la SX4?
Ai niste recomandari, studii facute de profesionisti sau...
Citat
Si daca ii dai din cand in cand si in oras 5000 de ture se ard numa bine depunerile alea nasoale.
Depuneri, la motor nou, in rodaj?


Despre depuneri raspundeam unui post de mai sus, care zicea ceva de un Renault care tremura dupa multi km facuti in oras, asa ca i-am zis sa o mai calce.

Eu am trecut-o de 3000 (adica am depasit turatia de 3000rpm in anumite cazuri cand situatia a cerut)pt ca e mai rau pt motor intr-a 5-apedala la fund ca sa ajungi de la 90 la 120-130 din scurt intr-o depasire. Pt ca motorul trebuie sa functioneze in intreaga plaja de turatii ca sa fie cu adevarat rodat (evident nu inseamna sa faci Buc-Ct in 6200rpm,tre sa fii nebun sa intelegi asta, inseamna doar ca din cand in cand tre sa te mai si apropii de redline).  Daca tu iti vei face rodajul la sx4 numai sub 3000 de ture, fie ai puteri supranaturale si manipulezi traficul si pantele a.i. sa fie mereu in favoarea ta, fie chinui masina in multe situatii. Nu recomand nimanui sa ii dea blana mereu, dar daca o calci din cand in cand pe coada ii faci un bine,spre deosebire de mersul subturat/economic. SX4 e prea greu si are cuplu prea mic la roata ca sa poata fi condusa batraneste.  Sub 3000 de ture in rodaj n-o sa obtii decat injectoare infundate. Motoarele sunt tratate chimic, si nu rodate. Rodaj tot le trebuie. Dar nu ca la dacie.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline bogdanb

Re: Rodaj SX4
« Răspuns #29 : 22.Iun.2009, 09:50:56 p.m. »
De fapt, "rodajul" este mai important pentru altceva: rodajul functional al intregului ansamblu caroserie-motor-directie, nu doar al motorului.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)