Autor Subiect: Instalatie GPL pe SX4  (Citit de 122933 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Sakura77

Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #560 : 23.Iul.2016, 06:57:54 a.m. »
Pe topicul Noul Suzuki Vitara 2015 la pag.39 @sxtelu a scris :
"Înainte de a decide montarea unui kit GPL pe motorul M16A citiți aici.
Ce a pățit mașina colegului @zamyx a pățit și mașina mea. Povestea pe scurt: combustia GPL se face la o temperatură superioară combustiei benzinei. La unele motoare acest fapt are ca efect ”înfundarea” scaunelor supapelor, deteriorarea supapelor, deformarea chiuloasei, arderea garniturii de chiuloasă, etc. Continuarea exploatării motorului în aceste condiții poate duce la deteriorarea iremediabilă a acestuia.
Din câte am înțeles de la mecanic, a trimis chiuloasa la rectificat, a înlocuit supapele de evacuare (dăcât 8!), șuruburile de chiuloasă, mai multe garnituri, etc. Lucrarea este în curs, nota de plată rămâne deschisă ... Speră să recupereze valva EGR al cărei mecanism e blocat (reziduri de la arderile incomplete) dar partea electrică e ok.
Totul după cca. 80 mii km parcurși de la montarea instalației GPL.
Soluții : - chiuloasa poate fi rectificată de 2-3 ori;
            - cheltuielile de operare pot fi majorate astfel. Nu știu cu cât întârzie deznodământul tragic  :ceas: această investiție.
             - din aceeași gamă a chimicalelor miraculoase: ulei dedicat.
Nu știu în ce măsură poate fi înlocuit motorul cu un altul fiabil la conversia pe GPL, gen Renault, Daewoo, Fiat.
A mai fost postată pe forum o listă neagră oficială."

mda , interesant

hai sa va zic eu cum sta in realitate treaba, din proprie experienta

motorul M16A este foarte  fiabil numai ca daca aveti GPL trebuie cam la 25.000 km sa verificati "jocurile la cald" (distanta dintre axa cu came si supape, in special evacuarile, la carte spune ca trebuie sa fie in jur de 0.32 dar daca aveti GPL 0.40 este ferfect).

eu nu am facut-o (decat dupa 120.000 km mersi pe GPL) si pe cilindrul 4 la o supapa evacuare am avut 0.03 in loc de 0.32, rezultat lipsa compresie, masina mergea in 3, diagnosticul final o supapa de evacuare terminata.

daca era sa fie problema generala atunci se terminau toate supapele de evacuare in schimb s-a terminat doar supapa care nu a mai avut jocul termic reglat, deci trageti concluzia....

la reparatie chiulasa nu a necesitat nici-o interventie

Sx4 1.6 GS 4WD
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #561 : 23.Iul.2016, 10:18:31 a.m. »
Dar jocul la supape nu se reglează automat, in funcție de presiunea de ulei,???  ce culbutorii sunt ca la dacie??
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 
The following users thanked this post: Bernard

Offline Laurentiu

Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #562 : 23.Iul.2016, 11:50:23 a.m. »
Dar jocul la supape nu se reglează automat ...???
Se regleaza automat in functie de presiunea uleiului dar intr-o anumita limita. In momentul cind un canal sau orificiu de ungere se infunda, intre doua sau mai multe elemente in miscare intervine frecarea uscata ducind astfel la uzuri premature (diminuarea jocului liber intre capul culbutorului si coada supapei in cazul de fatza).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #563 : 23.Iul.2016, 06:07:44 p.m. »
Atunci in cazul de mai sus a fost ceva înfundat pe sistemul de undegere de a dat uzura la o singură supapa???
Acolo trebuie căutată cauza la ungere nu in altă parte?
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline Laurentiu

Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #564 : 23.Iul.2016, 07:05:29 p.m. »
Acolo trebuie căutată cauza la ungere nu in altă parte?
Eu unul asa vad lucrurile. Daca ar fi fost ceva general, ar fi trebuit ca si alte componente asemanatoare sa "poarte" acelasi defect.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Sakura77

Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #565 : 23.Iul.2016, 07:46:10 p.m. »
Se regleaza automat in functie de presiunea uleiului dar intr-o anumita limita. In momentul cind un canal sau orificiu de ungere se infunda, intre doua sau mai multe elemente in miscare intervine frecarea uscata ducind astfel la uzuri premature (diminuarea jocului liber intre capul culbutorului si coada supapei in cazul de fatza).

negativ

nu se regleaza, este fix
Sx4 1.6 GS 4WD
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #566 : 23.Iul.2016, 09:47:28 p.m. »
Deci culbutorii se reglează ca la vechea dacie??
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline migabi

Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #567 : 23.Iul.2016, 10:47:58 p.m. »
Intre timp am aflat si care e treaba cu flashlube : lichidele au o rata de transfer termic f mare in comparatie cu gazele asa ca o parte din caldura este absorbita de substanta in cauza.

Nu merge o fulie mai mare pe pompa de apa sa recircule lichidul mai repede?

SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #568 : 23.Iul.2016, 10:55:13 p.m. »
Motorul Suzuki M16 nu are culbutori, acele piese, ca niste balansoare, ce transmit miscarea de la cama la supapa.
Motorul M16 este de tip DOHC, adica are 2 axe cu came puse exact dessupra supapelor. Camele actioneaza asupra supapelor prin intermediul tachetilor cu sistem hidraulica ce trebuie sa asigure joc zero. Deci nu prea si ce regla acolo, decat sa fie libere canalele de circulatie a uleiului iar piesele sa nu fie uzate sau blocate.

Sent from my SM-T705 using Tapatalk

  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #569 : 24.Iul.2016, 08:59:45 a.m. »
Cred că si motorul de 1.5 l,(in cazul meu)  are același 2 axe cu came etc,etc,.......
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite