0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Pe topicul Noul Suzuki Vitara 2015 la pag.39 @sxtelu a scris :"Înainte de a decide montarea unui kit GPL pe motorul M16A citiți aici.Ce a pățit mașina colegului @zamyx a pățit și mașina mea. Povestea pe scurt: combustia GPL se face la o temperatură superioară combustiei benzinei. La unele motoare acest fapt are ca efect ”înfundarea” scaunelor supapelor, deteriorarea supapelor, deformarea chiuloasei, arderea garniturii de chiuloasă, etc. Continuarea exploatării motorului în aceste condiții poate duce la deteriorarea iremediabilă a acestuia.Din câte am înțeles de la mecanic, a trimis chiuloasa la rectificat, a înlocuit supapele de evacuare (dăcât 8!), șuruburile de chiuloasă, mai multe garnituri, etc. Lucrarea este în curs, nota de plată rămâne deschisă ... Speră să recupereze valva EGR al cărei mecanism e blocat (reziduri de la arderile incomplete) dar partea electrică e ok.Totul după cca. 80 mii km parcurși de la montarea instalației GPL.Soluții : - chiuloasa poate fi rectificată de 2-3 ori; - cheltuielile de operare pot fi majorate astfel. Nu știu cu cât întârzie deznodământul tragic această investiție. - din aceeași gamă a chimicalelor miraculoase: ulei dedicat.Nu știu în ce măsură poate fi înlocuit motorul cu un altul fiabil la conversia pe GPL, gen Renault, Daewoo, Fiat.A mai fost postată pe forum o listă neagră oficială."
Dar jocul la supape nu se reglează automat ...???
Acolo trebuie căutată cauza la ungere nu in altă parte?
Se regleaza automat in functie de presiunea uleiului dar intr-o anumita limita. In momentul cind un canal sau orificiu de ungere se infunda, intre doua sau mai multe elemente in miscare intervine frecarea uscata ducind astfel la uzuri premature (diminuarea jocului liber intre capul culbutorului si coada supapei in cazul de fatza).