Autor Subiect: Instalatie GPL pe SX4  (Citit de 122928 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #540 : 06.Apr.2015, 10:39:52 p.m. »
Asa mergeam si înainte de a pune gpl,  prefer sa ajung cu 30 minute mai tirziu decit deloc sau pe o platforma auto
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline rzapo

Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #541 : 06.Apr.2015, 11:27:47 p.m. »
eu o am de cam 30.000 de km  ( acuma am 60000) si merge fara probleme.
  • Suzuky SX4 4x4 navi
Radu Zaporojan
 

Offline flip

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
  • SX4 1.6 GS 4WD
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #542 : 07.Apr.2015, 10:09:06 a.m. »
Am si eu vreo 18k pe un SX4 cu instalatie Tomasetto, fara probleme (ocazional eroarea P0420 dar nu mi-e clar ca are legatura). Foarte multumit per ansamblu, si o conduc normal spre agresiv (ca pe benzina). Cei de la service-ul care au montat instalatia au spus ca "gazul cere talpa", deci pe reprize scurte nu cred ca-i problema. La mers sustinut cu 160 pe autostrada posibil insa sa nu fie prea ok.

@danr: sunt detaliate undeva cazurile alea de motoare duse?
 

Offline woe

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 220
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • Viata-i scurta si dup-aia mori..
    • Bucuresti
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #543 : 07.Apr.2015, 10:21:20 a.m. »
Te-am intrebat pentru ca pe un alt topic am citit cum ca ar fi bine  sa nu depasesti pe GPL 100-110 Km/h pentru a nu avea o temperatura de ardere exagerat de mare in motor, ceea ce ar duce la defectarea supapelor si a garniturii de chiulasa. Vad ca tu imi confirmi oarecum acest lucru, ceea ce este bine de stiut de catre toti posesorii de GPL, ca metoda de  menajare si protectie a motoarelor.

Eu cand am instalat GPL, oamenii au setat revenirea automata a motorului pe benzina la depasirea de 4500 sau 5000 de rotatii pe minut, parca m-au intrebat si pe mine cam cat de sportiv sunt. Nu mai tin minte daca prima sau a doua valoare sau daca trecerea se face instant sau trebuie sa am turatia peste valoarea respectiva  un anumit interval de timp. Am pe G.V. BRC secventiala euro 4 de 40.000km.
Cred ca si la celelalte marci de instalatii GPL este setata automat protejarea motorului la supraincalzire din cauza GPL, probabilele defectiuni aparute la supape sau chiuloasa probabil ca sunt generate de calitatea mai slaba a aliajelor folosite de Suzuki la construirea lor.

Offline danr

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 80
    • Bucuresti
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #544 : 07.Apr.2015, 10:23:45 a.m. »
Pe topicul Noul Suzuki Vitara 2015 la pag.39 @sxtelu a scris :
"Înainte de a decide montarea unui kit GPL pe motorul M16A citiți aici.
Ce a pățit mașina colegului @zamyx a pățit și mașina mea. Povestea pe scurt: combustia GPL se face la o temperatură superioară combustiei benzinei. La unele motoare acest fapt are ca efect ”înfundarea” scaunelor supapelor, deteriorarea supapelor, deformarea chiuloasei, arderea garniturii de chiuloasă, etc. Continuarea exploatării motorului în aceste condiții poate duce la deteriorarea iremediabilă a acestuia.
Din câte am înțeles de la mecanic, a trimis chiuloasa la rectificat, a înlocuit supapele de evacuare (dăcât 8!), șuruburile de chiuloasă, mai multe garnituri, etc. Lucrarea este în curs, nota de plată rămâne deschisă ... Speră să recupereze valva EGR al cărei mecanism e blocat (reziduri de la arderile incomplete) dar partea electrică e ok.
Totul după cca. 80 mii km parcurși de la montarea instalației GPL.
Soluții : - chiuloasa poate fi rectificată de 2-3 ori;
            - cheltuielile de operare pot fi majorate astfel. Nu știu cu cât întârzie deznodământul tragic  :ceas: această investiție.
             - din aceeași gamă a chimicalelor miraculoase: ulei dedicat.
Nu știu în ce măsură poate fi înlocuit motorul cu un altul fiabil la conversia pe GPL, gen Renault, Daewoo, Fiat.
A mai fost postată pe forum o listă neagră oficială."
 

Offline danr

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 80
    • Bucuresti
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #545 : 07.Apr.2015, 10:31:29 a.m. »
Am citit pe sit-uri de specialitate, ca o instalatie GPL reglata cu un amestec sarac, poate duce la arderi intarziate care produc o supraincalzire a  motorului si de aici problemele mai sus amintite. Concluzia mea este ca trebuiesc respectate reviziile la instalatia GPL si verificarea reglajelor pentru a nu avea probleme. Ar fi interesanta totusi parerea unui specialist de la Proeco care monteaza Lendi Renzo pe Suzuki.
 

Offline Laurentiu

Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #546 : 07.Apr.2015, 11:22:08 a.m. »
Concluzia mea este ca trebuiesc respectate reviziile la instalatia GPL si verificarea reglajelor ...
Reviziile la GPL nu se refera doar la verificarea etanseitatii instalatiei ? O data reglata combustia, aceasta se mai deregleaza facind abstractie de o infundare a traseului de gaz ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #547 : 07.Apr.2015, 01:09:53 p.m. »
1. Reviziile la instalaţia GPL presupun:
- înlocuirea elementelor filtrante
- verificarea etanşeităţii instalaţiei
- eventuale reglaje.
La o firmă serioasă obligatoriu se pune testerul şi se face probă de drum. În urma acestui test se determină dacă totul funcţionează normal, se pot face corecţii la harta de injecţie GPL şi se poate seta trecerea automată pe benzină dacă turaţia motorului ori puterea livrată de acesta depăşeşte anumite valori.

2. În ipoteza unei instalaţii corect reglate şi exploatate, temperatura de lucru în cilindri este mai mare când motorul funcţionează pe GPL. Fenomenul de "înfundare" a scaunelor de supapă şi fenomenele asociate (supape şi garnitură de chiuloasă arse, chiuloasă deformată) se produc la unele motoare, inclusiv M16A din cauza materialelor folosite la construcţia elementelor sus-menţionate, oricât de performantă ar fi instalaţia GPL. În lista neagră sunt şi motoare produse de case mai mari decât Suzuki.
Nu este exclus ca motoarele de 1,6 L Suzuki de generaţie mai veche (anii '80) să facă faţă mai bine funcţionării pe GPL. Acum se folosesc aliaje ecologice, spuma mării, etc.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline danr

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 80
    • Bucuresti
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #548 : 07.Apr.2015, 08:02:09 p.m. »
@sxtelu cam care a fost procentul de utilizare a gpl-ului in cei 80K km?
In alta ordine de idei, daca a fost cineva la salonul auto din Bucuresti anul acesta, si are cartea de vizita a reprezentantului Proeco Gaz il rog sa-mi transmita si mie  datele respectivului domn ca sa pot lua legatura cu el pentru lamuriri tehnice. Multumesc!
« Ultima Modificare: 07.Apr.2015, 08:03:43 p.m. de danr »
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Instalatie GPL pe SX4
« Răspuns #549 : 07.Apr.2015, 11:24:22 p.m. »
@sxtelu cam care a fost procentul de utilizare a gpl-ului in cei 80K km?
Greu de spus ... Pornirea se face oricum pe benzină.
 Cred că valorile la care am cerut setarea trecerii automate pe gaz au fost 4200 rot/min, respectiv la depășirea a 85% din puterea motorului.
  La abordarea unor rampe serioase, treceam manual pe benzină pentru a evita surprizele.
  La drumuri lungi cu turaj relativ costant, obișnuiam ca la 30-40 minute să trec pentru 2-4 minute pe benzină pentru a mai răci motorul și a dezmorți injectoarele.
  În rest, mergeam pe benzină la epuizarea gazului până ajungeam la o stație GPL de încredere.
... Aș zice că între 85 și 88 % din cei 80.mii km.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain