Salutare tuturor userilor pe care ii cunosc de pe Softpedia sau 4x4 .
Imi permit sa aduc si eu cateva opinii despre traseele pe care le exprimati in acest thread, din postura celui care le-a facut pe o parte dintre ele (e dat link catre blogul meu mai pe la inceput :-) )
Dupa parerea mea, daca nu trece cineva cu lama, buldozer, greder, dinspre Valea Macesului urcarea este nemeritat de grea pentru SX4. Jimny nu trebuie sa aibe probleme, dar de SX4 e pacat.
Colegii de pe softpedia cu allroad si cu subaru outback au muncit din greu sa urce pe acolo, impins, prajit ambreiajul etc. Bucata aia filmata cu un forester care mangaie frunzele este usoara, pentru ca are santul pe o singura parte. Problema cu cei 4 kilometri de urcare din Valea Macesului este ca santul variaza partea de drum pe care este, si ca sa faca asta, el taie drumul in diagonala in cateva locuri, numai in curbe (!)
Iar daca ploua si e ud pe jos, devine greu si pt 4x4 adevarate, ca e relativ ingust si cu multa iarba, etc...
Pe de alta parte, se poate urca din Ciungetu undeva in dreapta pe un drum forestier 'normal' care te duce la Stana Plaiul Poienilor. De acolo, daca tineti neaparat puteti s-o luati la dreapta pentru a ajunge la troita sau sa a bucurati si voi de faza cu inchisul portii :-), dar fara sa mai coborati (si deci fara a aborda bucata nasoala)
Legat de Curmatura Oltetului: dinspre Polovragi e usor pana la curmatura. coborarea inspre lacuri s-a facut mai nasoala (cu mentiunea ca pe ud iarasi e nasol de tot) caci se defriseaza grav si sunt ceva sleauri :
(asta e drumul, nu e nici o poteca ocolitoare :-) )
Dupa parerea mea, cu SX4 este exagerat un plan de genul Polovragi, Curmatura, Lacuri, Strategica intr-o singura zi. Trebuie sa mergi prea tare si sa nu faci pauze deloc... Doi la mana, ganditi-va ca sfarsitul Strategicei este in Saua Stefanu, deci spre ranca ai de trecut partea mai grea de transalpina (pe care au aplatizat-o ce-i drept) iar spre voineasa mai e ceva de mers, ca trebuie sa cobori la obarsie si apoi pe asfalt...