Referitor la figura cu calibratul antenei , iti recomand sa mergi sa faci operatiunea si sa nu folosesti statia fara antena calibrata mai ales pe emisie pentru ca , ai sanse mari sa-ti cumperi alta statie in timp
Pe receptie se poate folosi in orice conditii, nu conteaza. Pe emisie da, dar numai in cazul in care ai SWR peste 3 (si nici atunci, mai toate statiile moderne au protectie).
Apoi daca ai talpa magnetica si meseriasul la care mergi vrea sa-ti scurteze antena dupa masuratori , nu mai sta acolo si pleaca la altul . Acela vrea sa ti-o nenoroceasca , fiindca nu se taie din antena decit daca este fixa , deci nu de la cea cu talpa magnetica .
Nu neaparat; daca ai o antena care e mutata pe alta talpa magnetica decat cea cu care a fost calibrata initial, este foarte posibil sa fie necesar s-o scurtezi taind-o, deoarece reglajul din surub nu e suficient.
Cu ce o lipiti de cauciucul de la talpa pe exterior ? Sau merge si pusa asa pe masina si apoi lipita talta de plafon peste ea ? La viteza talpa nu aluneca cumva pe folie ?
Cred ca n-am fost clar: folia se pune pe baza magnetului, iar cauciucul imbraca magnetul cu tot cu folie (ca o soseta). Nu aluneca nimic, iar folia e adeziva pe interiorul magnetului.