Autor Subiect: probleme intinzatori curea distributie  (Citit de 5898 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline iulian staicu

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 9
  • Gen: Bărbat
probleme intinzatori curea distributie
« : 08.Feb.2010, 04:54:38 p.m. »
an un Jimny 2008 motorina , cumparat din Germania . am in jur de 50.000 km si am avut mari probleme cu intinzatorii si rolele de la curea de distributie , zgomot si aprins  ledul ce semnaliza incarcarea bateriei , mers la service (KAMSAS in Constanta , singura reprezentanta SUZUKI in Constanta , calitate zero , nesimtire si preturi mari ) schimbat citeva role si intinzatori , dupa doua saptamani , zgomot din nou , blocat alternatorul si pe acelasi ax cu alternatorul este si pompa de vid pt servofrina asa ca nici frina , pus pe platforma si lasat in service , cind o fi gata  Dumnezeu cu mila  ,oricum le-am umplut frigiderul la baieti de la service cind astazi a trebuit sa-mi folosesc VW prin orasul sinistrat (invadat de zapada ) Constanta  ( am escavat citiva mc de zapada si i-am urat cele bune lui Mazare la Rio).
intrebare : ati mai patit la fel ? ce a mai cazut la Jimny pe  la 50.000 km ?

iulian
 

Offline Cristi (XTI)

Re: probleme intinzatori curea distributie
« Răspuns #1 : 08.Feb.2010, 05:03:13 p.m. »
Salut şi bun venit!

Nu sunt prea multe Jimny pe motorină pe forum (încă...), aşa că e posibil să întârzie un răspuns de la un posesor.
Din postul tău văd că eşti din Constanţa (te rog să scrii şi la profil, e util), iar acolo sunt destui entuziaşti cu Jimny (e drept, pe benzină). Îl poţi contacta pe @Forte, care are chiar 2 Jimny, şi el este din Constanţa.

Succes în identificarea corectă a problemei şi a unui atelier care să te poată ajuta cu adevărat!
Jimny 2019 GLX MT Kinetic Yellow  
 

Offline >pexic<

Re: probleme intinzatori curea distributie
« Răspuns #2 : 08.Feb.2010, 05:51:34 p.m. »
salut iulian

vezi ca motorul diesel de jimny este 99% identic cu cel de pe masinile dacia cu motor diesel de 85cp 1,5litri (motor nissan-renault)
ai putea sa cauti ajutor la orice service specializat Dacia.

bafta!
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline iulian staicu

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 9
  • Gen: Bărbat
Re: probleme intinzatori curea distributie
« Răspuns #3 : 09.Feb.2010, 10:48:13 a.m. »
am aflat de la mecanicul din service , lucru nu prea imbucurator de altfel . si nici nu prea  pot schimba service-ul din motive de garantie , masina este pe firma , asa ca va trebui sa ma descurc cu Kamsas.
multumesc .

iulian staicu
 

Offline ..::Khaos::..

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5819
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Femeie
  • ..::SX4: love at first sight!::..
Re: probleme intinzatori curea distributie
« Răspuns #4 : 09.Feb.2010, 12:24:45 p.m. »
Ai putea incerca un service Suzuki din alta localitate... daca esti dispus sa bati ceva km. :)
SX4 1.6 GS 4WD Sunlight Copper named YOSHI :x

 

Offline unde

Re: probleme intinzatori curea distributie
« Răspuns #5 : 09.Feb.2010, 03:31:56 p.m. »
vezi ca motorul diesel de jimny este 99% identic cu cel de pe masinile dacia cu motor diesel de 85cp 1,5litri (motor nissan-renault)
ai putea sa cauti ajutor la orice service specializat Dacia.

 Corect!
 Mai degraba ai incerca la un service dacia/reno. Motorul e cel de 1.5 dCi.

 In mod surprinzator sint (mult) mai multe Jimny pe benzina decit diesel din mai multe motive:
 - motorul ala diesel dezechilibreaza masina in off-road
 - diferenta de consum e mica, in schimb diferenta de fiabilitate e mare in favoarea benzinarului
 - rapoartele din cutia de viteze sint aproape identice, in schimb versiunile pe benzina au un raport final mai bun in off-road, iar motorul pe benzina se poate tura mai mult. Detalii aici:
http://www.globalsuzuki.com/automobile/lineup/jimny/spec/index.html
 - provenienta motorului: intre un benzinar japonez cu distributie pe lant si un diesel european cu distributie pe curea si fiabilitate scazuta, majoritatea clientilor au ales benzinarul. Acum dieselul a fost retras din oferta.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline iulian staicu

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 9
  • Gen: Bărbat
Re: probleme intinzatori curea distributie
« Răspuns #6 : 09.Feb.2010, 04:21:59 p.m. »
nu a fost decizia mea , nu as fi ales aceasta masina niciodata ,  suntem o filiala a unei firme din Germania , cu activitate in domeniul energiei eoliene  si au venit la pachet cite un Jimny si un sx4 pt Romania si pt Bulgaria , in ideea de al folosi pe coclauri (adica zone cu potential eolian , adica pe zone mai inalte ) , pe off road este in regula  dar pe sosea la distante mai mare este urgie , te rupe de spate . asta este , oricum am ramas mirat de cite probleme are la nici 50.000 km.

iulian 
 

Offline Baggy

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 51
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki Jimny 1.5 DDiS grove green pearl metallic
Re: probleme intinzatori curea distributie
« Răspuns #7 : 11.Feb.2010, 02:05:49 p.m. »
vezi ca motorul diesel de jimny este 99% identic cu cel de pe masinile dacia cu motor diesel de 85cp 1,5litri (motor nissan-renault)
Gresit, motoarele fac parte din clasa Renault(-Nissan) K9K, dar nu sunt identice, in afara de blocul motor si inca vreo cateva componente, restul sunt diferite; in functie de varianta acestea pot fi: culasa, turbosuflanta, distributia, galeria de evacuare si lista poate continua. Asta am aflat dupa ce am facut rapid cateva „sapaturi” pe net.
Pe Dacia Logan 1.5 dCi 85CP este motorul K9K 796, pe Jimny este K9K 266; frate-miu are Loganul in cauza, eu Jimny diesel 1.5 DdiS (2008), si pot spune ca vizual sunt asemanatoare, dar nu identice, in cazul de fata turbosuflantele nu sunt la fel (producatori diferiti).

In mod surprinzator sint (mult) mai multe Jimny pe benzina decit diesel din mai multe motive:
 - motorul ala diesel dezechilibreaza masina in off-road
 - diferenta de consum e mica, in schimb diferenta de fiabilitate e mare in favoarea benzinarului
 - rapoartele din cutia de viteze sint aproape identice, in schimb versiunile pe benzina au un raport final mai bun in off-road, iar motorul pe benzina se poate tura mai mult. Detalii aici:
http://www.globalsuzuki.com/automobile/lineup/jimny/spec/index.html
 - provenienta motorului: intre un benzinar japonez cu distributie pe lant si un diesel european cu distributie pe curea si fiabilitate scazuta, majoritatea clientilor au ales benzinarul. Acum dieselul a fost retras din oferta.
- nu inteleg ce vrei sa spui prin “dezechilibrare in off-road”
- corect, benzinarele sunt ceva mai fiabile
- motorul asta este foarte fiabil, este folosit pe multe masini, inclusiv de General Motors (sub alt nume). Jimny diesel s-a vandut/se vinde in toata Europa “civilizata” (Germania, Franta, Austria, UK, Italia, Spania, Olanda… ), acum a iesit din productie, dar inca mai este in oferta.
Faptul ca o varianta (motorizare) se vinde mai bine pe o piata nu inseamna neaparat ca celelate variante nu sunt mai bune, ci doar ca pot exista si alti factori ce influenteaza acest lucru: politica importatorului, nivelul financiar al cumparatorilor (sa nu uitam ca Jimny diesel este mai scump ca cel pe benzina), tendinta pietei de a prefera un combustibil (motor) in defavoarea altuia, etc.

@iulian staicu – nemtii de la firma mama nu cred ca au avut in cap doar aspectul financiar cand au cumparat Jimny si SX4, altfel ar fi luat Lada Niva, Tata sau cine stie ce alt 4x4 ieftin (poate chiar din China); cred ca s-au gandit si la altceva, abilitati off-road, fiabilitate, etc.
Nu-i masina de vina, ci faptul ca avem tara plina de “specialisti”… si poate ghinionul care a facut sa cedeze ceva masina ta, trimitandu-te astfel in mana lor :-)
Am 2 colegi in Austria, amandoi au peste 100.000 km cu masinile lor (tot Jimny diesel) si n-au avut probleme majore cu ele.

 

Offline unde

Re: probleme intinzatori curea distributie
« Răspuns #8 : 11.Feb.2010, 04:43:09 p.m. »
- motorul ala diesel dezechilibreaza masina in off-road

 Motorul diesel e mai greu decit cel pe benzina si dezechilibreaza partea din fata a masinii, ceea ce poate crea probleme la inclinatii sau pante.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline Baggy

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 51
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki Jimny 1.5 DDiS grove green pearl metallic
Re: probleme intinzatori curea distributie
« Răspuns #9 : 11.Feb.2010, 05:13:18 p.m. »
Corect, la modul general, insa in cazul Jimny diesel vs. benzina, diferenta este de 80 kg si nu cred ca-i foarte mare.
Dieselul are un avantaj fata de benzina, cuplul mare; m-am dat si cu jimny pe benzina si cu al meu in aceleasi conditii si se simte clar diferenta. Se pot ataca pantele cu viteze mai mici si eventual fara "avant".