O DRAGOSTE CIUDATA
S-a intamplat acum cativa ani , intr-una din primele zile adevarate de primavara... In acea zi ma bacuram de tot ce ma inconjoara...de soarele care ma mangaie bland pe obraz, de imaginile din ochii pur si simplu bombardati de explozia trezirii naturii la viata, cand totul este asa minunat, cand in fine, parca revenisem la viata dupa o lunga si aspra si stearpa iarna...
A fost ziua in care m-am hotarat brusc sa imi cumpar o masina. Nu stiu de ce m-am decis atunci, nici acum nu-mi explic de ce in ziua aceea. In orice caz, era ca un lucru hotarat definitiv, fie ca aveam sau nu explicatii pentru asta...O decizie care, odata luata, nu-mi mai dadea pace nici noaptea, nici ziua, nici in momentele de relache, nici in cele de la servici... Si fiindca trecusera cateva zile bune de atunci, devenise o problema serioasa... nu mai puteam dormi noaptea…
Asadar, tot brusc, intr-o zi de mai, ma hotarasc sa ma asez frumos pe o banca de pe un mare bulevard, aglomerat si... sa studiez masinile care trec pe strada. Dar nu oricum, ci analizand soferul care o conduce. Asadar, v-ati dat seama, banca pe care imi fixasem punctul de observatie era postata langa un semafor (in apropiere evident nu chiar acolo)... Ma interesa sa vad ce face soferul, din ce categorie de oameni face parte, etc, etc...
Am urmarit ore intregi masinile si soferii si am ajuns la concluzia, intermediara, fireste ca masinile foarte puternice si cele "bengoase" au ca proprietari, in proportie de 65 %, oameni "bine facuti", cu ceafa groasa, cu burta mare si cap mic, cu multe ticuri la semafor (scobitul in nas este cel mai frecvent, pe locul doi scosul mainii pe geam - mana pe care sta ca neamul prost un lant hidos de aur sau un ceas de "smecher" si, pe locul trei, mestecatul unghiilor). Adica oameni care nu prea au nimic valoros, lipsiti de orice ar putea fi interesant, adica brute... Exact cum sunt masinile pe care le conduc... de forta, brutale si "aratoase" fapt care compenseaza, cat de cat, nimicmicia proprietarilor. Am scos aceasta categorie din cele de pe lista celor pe care le-as cumpara. Si nu din cauza masinilor, unele dintre ele realizari deosebite, ci din cauza categoriei in care as intra, vrand nevrand...
Am trecut la sectorul autohton. De aici am fixat minimul solenza. Dupa ore de observatii am constatat ca, in proportie de 73 %, masinile autohtone au proprietari din tipul autohton de roman primitiv, badaran, necioplit, genul de orci din warcraft - inclusiv grohaiturile acestora. Dintre ticuri la semafor am remarcat pe prima pozitie, fataitul in scaun ca si cand e plin de gandaci sau alte insecte, pe locul doi este privitul tamp in loc fix timp de 40 de secunde- de regula in fata sau la culoarea rosie si, pe locul trei scarpinatul. "Nu" mi-am zis, nu iau o autohtona, fie ea solenza. logan sau oricare alta autohtona...
Asadar mi-am fixat un al treilea target de cercetare, adica al masinilor "medii" nici prea puternice, nici prea aratoase, nici autohtone. Aici am descoperit ca 65 % din proprietari sunt femei, asadar target invalid cercetarii, avand in vedere ca sunt de gen masculin si mai ales nu ma pricep la "soferi" de gen feminin. Aici e domeniul femeilor si, din respect nu ma bag.
Ultimul target ales a fost al acelor masini mai necunoscute sau rare in Romania...
Evident ca in cele 6 ore dedicate acestui target nu am zarit decat 20 de masini rare sau putin cunoscute, care aveau, in proportie de 58 % persoane interesante la volan.
Atunci, printre cele 20, am zarit si un suzuki swift, si numai unul... era galben, apartinea unei firme, soferul era un taranoi dar masina mi-a atras atentia (era un gls in trei usi, motor 1.3...)
Dupa ce am notat tot m-am intors acasa. Analiza mi-a luat 4 zile. In urma a multor "procese" de constiinta, m-am hotarat sa imi iau o masina din cele 20. Nu de bani era vorba (lucrez intr-un domeniu de varf in europa) ci de o decizie personala care sa contravina tuturor sfaturilor prietenilor, cunostintelor, colegilor. Adica o decizie personala, lipsita de orice alta influenta...O decizie care sa ma reprezinte, sa fie cat mai personala, sa iasa din cotidianul "e pe val", "multi au masina asta", " se poarta asta", "iti spun eu, ii cunosc, astia sunt foarte buni, cei mai buni din Europai", etc, etc... Altfel spus, o decizie la care "sfatuitorii" sa strambe nasul, posesorii de Ford sa exclame "nu-mi place masina asta", "scobitorii in nas" sa rada cocalareste, o decizie care sa mi-o asum chiar daca este un esec... Asa functionez, incapatanat si interesat de lucruri care sa ma reprezinte chiar daca asta, uneori, deranjeaza...E foarte greu, va asigur… Sincer, nu pot fi altfel...desi... muncesc cu mine... sa fiu mai plastic in exprimare. Cand imi exprim parerile care contravin « uzantelor »..
Si asta nu ca sa fiu « hors monde » ci pentru ca mi-e scarba de mentalitatea de aici si de cum functioneaza lucrurile in acest spatiu.
Odata hotarat asupra targetului am inceput investigatiile pe internet asupra celor 20 masini identificate. Au picat multe din ele fie ptr ca era vorba de un porche cayenne, un ferrari, sau un mercedes ultimul model, asta pentru ca nu nu sunt nici star, nici fitos, nici artist si nici dornic sa ajung vreodata una din astea (chiar daca modelele auto respective sunt bijou, bijou, parol!)...
Au mai ramas in vizor 2 modele japoneze mai vechi, unul coreean, unul american si unul chinezesc, cam necunoscute... oricum,toate, rare pe drumurile ro.
Etapa a doua a constat in cercetarea pe net a modelelor ramase. Din start am exclus modelul american si cel chinezesc... cele doua natii n-au nimic de-a face cu sistemul meu axiologic, mai ales cand vine vorba de auto, atat cat ma pricep.
Din cele ramase am optat, dupa cercetarea pe internet, asupra celor doua japoneze: un mazda vechi si un suzuki vechi, cel galben remarcat la semafor.
Finalemente, suzuki a castigat la capitolul cea mai necunoscuta masina in ro la vremea aceea (unul din criteriile mele). M-am decis asupra masinii!!! sincer am reusit sa dorm fara insomnii...
La cautarea uneia insa mi-a fost foarte greu sa gasesc modelul respectiv... in schimb am gasit modelul 1.0 glx cu 5 usi, care, sincer, mi-a placut chiar mai mult decat gls. Modelul pe care il detin in acest moment.
L-am cumparat! Fireste, prorietarul era un zidar, va imaginati cum a birja-condus masina!!! In fine, nu mai conteaza asta…
Dar eram fericit. Calvarul meu luase sfarsit. Pentru mine asta era mai important decat gandirea « second handu »l sau « la 0 km », decat orice altceva. Decizia era a mea, si mi-o asumasem…Oricare ar fi fost dezastrul, esecul…
Dupa cumpararea masinii, pentru a-mi verifica alegerea facuta, am rugat pe administratorul vilei in care locuiesc sa se urce in masina si sa o parcheze unde crede el ca as putea sa o parchez in jurul vilei, pentru a delimita locul parcarii. Bucuros, omul ia cheile, se urca, pornese se chinuie cu viteza I, demareaza, si dupa mai multe manevre, penibile pentru u sofer cu experineta declarata de 30 ani in soferie opreste masina in locul de parcare, coboara si imi spune « Nu-mi place masina dumitale ». In gandul meu zic « Mestere, e exact ce vroiam sa aud ». Ii raspund, cu zombetul pe buze, ca am cumparat masina ca sa-mi placa mie nu altora si adminul pleaca, balmajind nu stiu ce….
Fix ce imi doream… o masina nedorita de prea multi orci - romani (scuzati-mi obraznicia) …o decizie conforma cu ce mi-am propus…
Dragostea adevarata de aceasta masina a inceput, insa, odata cu primul condus. O dragoste care a crescut, si a crescut… si a cRESCUT pe masura ce am inceput sa o cunosc … pe masura ce am trecut prin momente grele cu ea, sau, mai ales, dupa calatorii lungi (Polonia, Franta, Grecia, Serbia, Turcia, Bulgaria, etc, etc), N-a fost un « coup de foudre », recunosc, a fost o decizie incapatanata urmata, insa, de o convietuire impreuna in care am depins de ea in 42 de de mii de km, caz in care nu m-a tradat niciodata…
O dragoste care creste continuu… si care se reflecta acum si asupra altor posesori de suzuki…ai celor de clubul din care ma simt, realmente, mandru ca fac parte…
P.S. Ca sa fiu clar « coup de foudre » am avut pentru SX4, voi avea aceasta bijuterie cat de curand…dar aceasta s-a petrecut dupa ce m-am indragostit nebuneste de Balerina…
In rest v =))a doresc o alegere buna in………………… suzuki-ul pe care il alegeti…………….
tineti cont de sfatul prietenilor, colegilor, familiei, si mai ales, de ce masini au vecinii de bloc, de casa, Becali, Zavoranu, Columbeanu, etc, etc... sigur veti trai bine...
sa traiti bine...