0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.
uite aici .... informatii despre folosirea sau nu a anvelopelor cu tinte.
Romania No general obligation for snow tires Tyres for mountain regions in winter recommended Studded tires prohibited
Anvelope cu crampoane - legale sau nu?Mesaj de hugbear » 21 Apr 2010, 21:27Pe drumurile publice din Romania este permisa echiparea autovehiculelor cu anvelope cu crampoane? Daca da, depinde de sezon? Daca nu, care sunt normele (legi, hotarari de Guvern etc) ce interzic acest lucru (numele si numarul actului normativ, capitol, articol, alineat etc)? Va multumesc anticipat.Re: Anvelope cu crampoane - legale sau nu?Mesaj de COMISARUL » 26 Apr 2010, 18:58Utilizarea pneurilor cu crampoane sau butoane sau a lanţurilor este supusă reglementărilor diferite din fiecare ţară. Indicatoarele rutiere specifice vor indica când şi unde este necesară utilizarea lor.Astfel, Anexa nr. 2 la HG nr. 1391/2006, litera B, INDICATOARE DE REGLEMENTARE, subdiviziunea B3, Indicatoare de obligare, conţine indicatorul cu semnificaţia "Lanţuri pentru zăpadă", mijloc de semnalizare care este însoţit de panouri adiţionale ce delimitează începutul şi sfârşitul zonei în care este obligatorie folosirea unor asemenea tipuri de echipamente. Aşa cum le spune şi numele, aceste echipamente se folosesc doar pe timp de iarnă, atunci când calea de rulare este acoperită cu zăpadă, gheaţă sau polei.Conform art. 148.- pct. 15 din HG nr. 1391/2006 actualizată, conducătorului auto îi este interzis să circule cu autovehiculul cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără a avea montate pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate, în perioadele şi pe drumurile stabilite prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.Sancţiunea contravenţională la care se expune conducătorul auto care nu se conformează acestei reguli este prevăzută în art.102 alin. (1), pct.28 din OUG nr. 195/2002 actualizată, respectiv amenda prevăzută în clasa a IV de sancţiuni (de la 9-20 puncte amendă).Re: Anvelope cu crampoane - legale sau nu?Mesaj de hugbear » 26 Apr 2010, 21:42Va multumesc pentu raspuns. Din articolele citate de dumneavoastra observ ca, la utilizarea unui vehicul sub 3,5 tone (autoturism) in conditii de mediu ce impun echiparea cu sisteme antiderapante suplimentare, nu rezulta nici o interdictie de a utiliza pneurile de care faceam eu vorbire. Este corecta concluzia mea?Re: Anvelope cu crampoane - legale sau nu?Mesaj de COMISARUL » 27 Apr 2010, 10:22Da, aveţi dreptate.Totuşi, deşi nu este o obligaţie sau o interdicţie legală, în scop preventiv, atunci când este neapărat nevoie să ne deplasăm cu autoturismul în asemenea condiţii meteo-rutiere, echiparea tuturor roţilor cu lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate sporeşte gradul de siguranţă al deplasării, respectiv aderenţa, distanţa de frânare, nu sunt afectate prea mult.Cu stimă.COMISARUL
Cu tot respectu', politiarutiera.ro ...nu cred ca are vreo valoare oficiala.
...nu au voie cu ele pe drumurile nationale
politiarutiera.ro .... nu cred ca are vreo valoare oficiala.
Politiarutiera.ro este un produs al grupului de presa ce editeaza revistele TIR Magazin si Investigatorul.Site-ul nu este afiliat la nici o structura a statului roman si nu reprezinta punctul de vedere oficial al Directiei Politiei Rutiere din IGPR sau a vreunei structuri din subordinea acesteia. Politiarutiera.ro este un site despre activitatea politistilor de circulatie realizat de o companie privata cu sprijinul societatii civile. Pentru informatii si puncte de vedere oficiale ale Directiei Politiei Rutiere din IGPR va rugam sa consultati site-ul acestei din urma institutii.Informatiile si comentariile postate pe acest site nu reprezinta in nici un fel punctul de vedere al grupului de presa ce se ocupa cu administrarea lui.Politiarutiera.ro reprezinta un exercitiu de democratie pe care autorii site-ului il propun societatii civile romanesti.Ne manifestam convingerea ca acest gen de comunicare libera va contribui la scaderea numarului accidentelor de circulatie si la eliminarea coruptiei din interiorul Directiei Politiei Rutiere din IGP.