Autor Subiect: Trepidatii la 70-75 km/h  (Citit de 55778 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline unde

Re: Trepidatii la 70-75 km/h
« Răspuns #50 : 20.Sep.2010, 10:03:42 a.m. »
trepidatiile pot sa apara din cauza planetarelor. asa am patit la peugeot 406. nu stiu daca e valabil si in acest caz...

 Nu cred ca e cazul aici si oricum o planetara uzata "bate" cam la orice viteza.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline nellob

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 42
  • Gen: Bărbat
Re: Trepidatii la 70-75 km/h
« Răspuns #51 : 27.Sep.2010, 12:55:21 p.m. »
Am cuplat 4x4 pe asfalt doar ca sa vad cum se comporta la vibratii. Si nu mai vibreaza. Altfel cuplez 4x4 doar cand e nevoie chiar daca sunt offroad.
Suzuki Jimny Cabrio 2005, 1,3l, 82CP
Opel Insignia 2013, 1,9l, 160CP
Suzuki Intruder VS 800GL 1994
 

Offline VAXXi

Re: Trepidatii la 70-75 km/h
« Răspuns #52 : 25.Ian.2011, 02:01:06 a.m. »
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline unde

Re: Trepidatii la 70-75 km/h
« Răspuns #53 : 25.Ian.2011, 10:28:37 a.m. »
 Foarte interesant documentul tau. Desi seria mea de caroserie nu e mentionata acolo si au am avut trepidatiile respective. Problema s-a rezolvat la mine printr-o echilibrare corecta a rotilor. Din cauza gaurii centrale mari, rotile de Jimny necesita prinderi speciale si e de preferat ca masina de echilibrat sa nu aiba flansa adaptoare.
 Setul de saibe exista si la jimnybits (probabil la un pret mai bun decit la reprezentanta), din pacate acum magazinul e in "upgrade" de software si nu am un link disponibil.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline VAXXi

Re: Trepidatii la 70-75 km/h
« Răspuns #54 : 25.Ian.2011, 05:07:14 p.m. »
Teoretic, eu nu ma incadrez la ce VIN-uri dau ei acolo; iar considerand VIN-urile acordate consecutiv, in ordinea fabricatiei, documentul s-ar potrivi la masinile fabricate dupa martie 2009. Cu toate astea, si posesorul anterior al Jimnyului meu mi-a zis ca a avut "wobble", si multi altii pe net se plang de acelasi lucru cu masini fabricate inainte de 2009; cum Jimny nu s-a schimbat la partea de directie/sasiu (cel putin din 2005 sunt toate sigur la fel), cred ca se poate presupune ca documentu' se aplica cel putin la modelele fabricate dupa 2005, daca nu la toate Jimnyurile.

Si eu mai simteam vibratii (foarte usoare, probabil datorita amortizorului de viteza) la ~80 km/h, asa ca am fost la vulcanizarea unde ma duc de obicei si le-am zis sa echilibreze rotile pe prezoane, si dupa ceva munca am scapat complet de "dardaiala". A fost bataie de cap la montarea pe prezoane, ca nu se potriveau pe adaptoarele "stock".
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline unde

Re: Trepidatii la 70-75 km/h
« Răspuns #55 : 25.Ian.2011, 07:13:27 p.m. »
 Ce inseamna mai exact echilibrarea pe prezoane?
 Pe jurnalul de bord spui asa:
Citat
Opinia generala pe forumuri este ca anvelopele stock de Jimny nu au gaura centrala prea echilibrata
Ceva e gresit aici: o gaura e o... lipsa, deci nu ai ce sa echilibrezi. Daca vrei sa spui ca roata nu e centrata bine, atunci ar insemna ca masina sa vibreze si apoi sa topaie pe masura ce creste viteza, ori acest lucru nu se intimpla. Fenomenul se petrece doar in jur vitezei de 80 de km/h.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline VAXXi

Re: Trepidatii la 70-75 km/h
« Răspuns #56 : 25.Ian.2011, 07:41:43 p.m. »
Nu echilibrata vroiam sa zic, ci concentrica, my bad :) So, ideea e ca in mod normal la vulcanizare iti pune roata cu gaura centrala pe conul masinii de echilibrat , eventual asigurata c-un prezon ... si atat. Dupa cum ti-e norocul, janta poate avea gaura perfect centrata, nitel intr-o parte, sau si mai intr-o parte.

Cand pui roata pe masina, ea sta in prezoane, asa ca nu te deranjeaza cu nimic ca gaura centrala e nitel deplasata. Dar la echilibrare, treaba asta conteaza. Jantele mele erau echilibrate (teoretic), dar presupun ca operatiunea a fost facuta cu prindere pe gaura centrala; dupa echilibrarea pe prezoane, au fost diferente destul de mari (la vreo 2 jante au fost chiar vreo 30-40 grame diferenta fata de plumbul initial).

Iar la o garofitza salbatica din otel cum e Jimnyul (adica, destul de "light" si in tolerante stricte) ... se simt diferentele astea.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Trepidatii la 70-75 km/h
« Răspuns #57 : 25.Ian.2011, 08:51:12 p.m. »
Cand pui roata pe masina, ea sta in prezoane, asa ca nu te deranjeaza cu nimic ca gaura centrala e nitel deplasata.
Inelele (centrale) de centrare neconforme, pot provoaca de multe ori trepidatii in volan.

Pt toate cele 3 operatii ce se executa la jante (roluire, centrare, echilibrare), e indicat ca jantele sa fie prinse pe flansa masinii in toate prezoanele originale si centrata corect pe mijlocul acesteia.

P.S. Cei ce vor sa se convinga de importanta potriviri perfecte a inelului de centrare ce se monteaza in gaura centrala, poate monta pe masina o janta cu o gaura centrala mai mare si janta prinsa de fuzeta doar in prezoanele (suruburile) rotii.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline VAXXi

Re: Trepidatii la 70-75 km/h
« Răspuns #58 : 25.Ian.2011, 09:26:46 p.m. »
Corect, da' treaba asta e valabila daca ai inel de centrare, chestie care din cate stiu eu se monteaza in caz ca-ti schimbi jantele. N-am vazut asa ceva la Jimny cand am dat jos rotile, nici la alte masini pe care le-am avut (si carora le-am dat jos rotile  :D ).
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Trepidatii la 70-75 km/h
« Răspuns #59 : 25.Ian.2011, 09:35:08 p.m. »
Poate intereseaza pe cineva:

http://jantesianvelope.wordpress.com/2010/02/04/cateva-lucruri-despre-jante/
Tot ceea ce trebuie sa stii despre JANTE !
Pe linga altele, in material se afla jante "centrate de catre gaura centrala (hubcentric)" si jante "centrate de catre prezoane (lugcentric)".

Discutii de pe un forum: http://www.romaniaforum.ro/index.php?showtopic=226 .
« Ultima Modificare: 25.Ian.2011, 09:58:50 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!