@WayOfLife
"Dupa parerea mea, daca vrei sa te faci remarcat ca service (dealer) auto, te faci remarcat prin calitatea serviciilor nu prin nivelul preturilor. " - zici bine. Insa asta se aplica doar atunci cand
preturile sunt la un nivel comparabil si ramane ca si
criteriu de diferentiere calitatea serviciilor/produselor.
"Omogenizarea preturilor" - la asta se ajunge intr-o piata cu concurenta (aproape) perfecta, conform teoriei economice. Adica la un momentdat, pe aceeasi piata, cel care are preturile mai sus pentru aceleasi servicii va fi exclus - mai exact, clientii - ca mine spre ex - vor cauta ceea ce se cheama
value for money.
Incercarea l
a nivel inalt de omogenizare a preturilor - e ilegala.
intra cumva la categoria monopol/oligopol. Aceasta omogenizare se realizeaza in timp, fara interventia inaltimilor lor, ci doar prin mecanismele
pietei concurentiale.
Spre exemplificare - eu personal caut acum cea mai convenabila varianta pentru revizia de 30.000 km.
Piesele folosite sunt cam la fel - poate mici diferente. Pentru mine - utilizator
casnic - nesemnificative. Probabil la fel ca pentru majoritatea. Conteaza pretul in povestea asta. Calitatea serviciilor, dupa mintea mea, la astfel de operatiuni, nu cred ca poate fi sensibil diferita de la caz la caz.
Si totusi - diferente maricele de pret.
Inchei cu o idee zisa de unu' mai destept ca mine -
Concurenta este calea spre progres.
Regards.