Pe mine nu ma deranjeaza atat diferenta de vascozitate la rece intre 75w90 si 80w90 care se simte enorm odata cu sezonul rece cat diferenta intre standardele GL4 si GL5, pe scurt:
∗ API GL-5 GEAR OILS ARE NOT INTERCHANGEABLE WITH API GL-4 GEAR OILS.
∗ The extreme pressure (EP) additives in most gear oils contain sulfur-phosphorus compounds that
can be corrosive to certain “yellow metal” components, if present at levels higher than
recommended by the equipment manufacturer. “Yellow metals”, such as copper and brass, are
found in transmission synchronizers.
Deci daca eu as mai ramane cu uleiul in cutie pana la revizia de 90k km, cand se schimba a2a oara, am toate sansele sa se duca sincroanele, daca asta se intampla la 1 luna dupa expirarea garantiei eu trebuie sa schimb cutia pe banii mei pentru ca nu s-au respectat anumite standarde in service, nu? In cazul asta pot sa imi schimb consumabilele si singur, iar din banii economisiti pot sa acopar orice piesa cazuta..