Autor Subiect: probleme cutia de viteze  (Citit de 41133 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline bogogica

Re: probleme cutia de viteze
« Răspuns #90 : 11.Dec.2010, 06:48:57 p.m. »
Bravo Daniel. Ce o sa facem la iarna, cand este contraindicata tragferea franei de mana pentru a nu ramane "lipita"?
Revin cu intrebarea... O fi un defect de fabrica?
 

Offline Laurentiu

Re: probleme cutia de viteze
« Răspuns #91 : 11.Dec.2010, 08:26:37 p.m. »
O fi un defect de fabrica?
Nu este un defect al cutiei de viteze sau a ambreajului (patinare).
Cauza deplasarii unei masina parcata pe o panta cu  maneta introdusa in viteza 1-a sau mers inapoi, fara ajutorul uneia din frine, este din motor - scapare compresie. Compresia din cilindri tine sau "scapa" masina parcata in panta.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: probleme cutia de viteze
« Răspuns #92 : 11.Dec.2010, 08:48:10 p.m. »
Cam la asta cugetam și eu dar am zis să nu inițiez un topic pt. asta, de aceea am postat aici.
Pe de altă parte e ciudat să aibă probleme de compresie la vârsta și rulajul ei ...
Stai că se rezolvă - tocmai am fost anunțați că anul viitor ne lovește bunăstarea, mai am cca 35000 km până la suta de mii  (îi voi parcurge mintenaș !) respectiv înlocuirea bujiilor, ocazie cu care voi măsura compresia în cilindri. M-am scos !
 ;-)
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Laurentiu

Re: probleme cutia de viteze
« Răspuns #93 : 11.Dec.2010, 08:57:20 p.m. »
...voi măsura compresia în cilindri.
O reductie cu cotele bujiei, o supapa de sens, un manometru cu ac dublu (unul "mort") si o baterie buna, se poate efectua masuratoarea si in fata blocului.  ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline fireburn

Re: probleme cutia de viteze
« Răspuns #94 : 13.Dec.2010, 06:19:50 p.m. »
Fost, facut revizia, s-au verificat si gresat piesulicile pe sub schimbator => face la fel(adica agata dar nu tot timpul).
Inginerul zicea ca viteza 1 se foloseste numai de la plecarea de pe loc; acelasi lucru l-a zis si cineva intr-un post de mai sus.
Mie nu mi se pare normal, dar intrebarea este: asa sa fie, se foloseste viteza 1 numai la plecarea de pe loc, cand rotile nu se invart?
La retogradare din viteza 2 in viteza 1 cand se merge foarte foarte incet, nu se foloseste ?
Toata lumea foloseste viteza 2 pentru a inainta incet in rampa, spre exemplu ?
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline rexkrokiDAU

Re: probleme cutia de viteze
« Răspuns #95 : 13.Dec.2010, 06:22:47 p.m. »
La mine intra in viteza 1 din 2 chiar daca rotile nu sunt oprite complet. E adevarat ca viteza trebuie sa fie foarte mica dar intra. Uneori mai greu, uneori fara nici o rezistenta.

Offline hugbear

Re: probleme cutia de viteze
« Răspuns #96 : 13.Dec.2010, 08:19:17 p.m. »
Inginerul zicea ca viteza 1 se foloseste numai de la plecarea de pe loc; acelasi lucru l-a zis si cineva intr-un post de mai sus.
Nenea instructorul de la scoala de soferi zicea acelasi lucru...

La retogradare din viteza 2 in viteza 1 cand se merge foarte foarte incet, nu se foloseste ? Toata lumea foloseste viteza 2 pentru a inainta incet in rampa, spre exemplu ?
Sigur ca exista sporadic situatii cand s-ar putea dori inaintarea in viteza 1, dar:
- daca incerci sa urci o rampa si nu "trage" intr-a doua, poate n-ai abordat-o cu viteza corespunzatoate? si atunci ar fi preferabil un marche-arriere si abordarea rampei cu moment mai mare? sau direct intr-a-ntaia?
- pe ghiata, cand se incearca frana de motor, se pot bloca (in limita ABS-ului) momentan rotile pentru retrogradare.
- problema e de fapt mai grava la coborarea unei pante alunecoase, unde turatia rotii creste fara a putea fi incetinita (franarea fiind contraindicata pentru ca poate duce la tete-a-queue si/sau la rasturnare); probabil o manevra ar fi franarea brusca pentru blocarea rotilor pentru o fractiune de secunda cat sa se poata retrograda, dar rezolvarea unei astfel de situatii tine mult de reflexe, sange rece si noroc.

« Ultima Modificare: 13.Dec.2010, 08:22:55 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Swithin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 256
  • Gen: Bărbat
Re: probleme cutia de viteze
« Răspuns #97 : 13.Dec.2010, 08:50:07 p.m. »

Totusi, daca-mi aduc bine aminte, in manual scrie sa nu retrogradezi in viteza 1 daca ai peste 40 km/h. Asta ar trebui sa insemne, teoretic, ca pana la 40 km/h poti retrograda. In practica nu stiu sigur ca se poate - eu am incercat pana pe la 10 km/h si a mers.
Grow up.
 

Offline Laurentiu

Re: probleme cutia de viteze
« Răspuns #98 : 13.Dec.2010, 09:31:04 p.m. »
Toata lumea foloseste viteza 2 pentru a inainta incet in rampa, spre exemplu ?
Cind nu poti urca cu treapta 2 de viteza, opresti masina in rampa (oricum se va opri pina vei retrograda in treapta inferioara si vei porni in urcare cu treapta 1 de viteza.
Daca rampa iti va permite un demaraj corect pt a trece in treapta 2 de viteze e OK; daca nu, vei merge in treapta 1 aving grija sa nu supraturezi motorul pina in momentul cind configuratia terenului iti va permite trecerea intr-o treapta superioara.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: probleme cutia de viteze
« Răspuns #99 : 13.Dec.2010, 09:47:16 p.m. »
Asa am patit eu asta vara pe dealurile de langa Slanic Prahova. Nu am putut de loc urca cu a II-a si am folosit cu succes viteza I-a pana s-a terminat rampa.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice