Autor Subiect: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?  (Citit de 39969 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #140 : 17.Oct.2016, 04:34:29 p.m. »
Si cu scut (SX4) si fara (Swift) scartaie ambele la pornire...
M-ar fi interesat numai in situatia data:
...la trecerea prin balti sau pe vreme cu umiditate mare le mai scirtiie curelele.
Eram si inca sint curios daca scutul metalic protejeaza cit de cit curelele, compresorul AC si alternatorul.

Dimineata la pornire, indiferent de vreme, nu-mi scirtiie curelele. Am un usor scirtiit cind trec cu roata dreapta printr-o balta. Am montat pe masina doar scutul original din plastic.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline NicNic

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #141 : 17.Oct.2016, 04:44:04 p.m. »
La SUVI al meu nu e chiar permanent simptomul curelei. Doar cand e frig afara si trag de volan ori merge compresorul de AC (sisteme ce solicita mult curent). Asta nu se intampla in fiecare zi, probabil nu e inca destul de constant frigul.
Mai exista si problema ca scartaie aproape la fiecare balta prin care trec cu roata fata dreapta. Am si scut metalic, am lasat si pseudo-scutul de plastic din fabrica. Tot degeaba, cum ajunge umezeala pe curea/fulie, incepe scartaiala.  X-(

Simptomele la frig au fost la fel si anul trecut, toamna/iarna/ primavara, dar pe timpul verii nu am mai avut probleme decat la balti.

Am avut doua revizii in ultimul an, printre care si cea de 90.000 km, cand trebuia schimbat setul de curele.
La Autonet mi-au spus, dupa verificare, ca nu par uzate, asa ca mai bine sa las curelele (fusesera schimbate odata, parca pe la 30.000 km). Au verificat tensiunea in curele si au decretat ca e bine.

As putea sa schimb singur curele, doar ca imi e teama sa nu le schimb degeaba...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #142 : 17.Oct.2016, 04:53:53 p.m. »
Doar cand e frig afara ...
Simptomele la frig au fost la fel si anul trecut, toamna/iarna/ primavara, dar pe timpul verii nu am mai avut probleme decat la balti.
Pt problema asta am o banuiala: Materialul (compozitia) curelelor variaza de la producator la producator. Curelele ce nu se rigidizeaza (au o compozitie si cantitate mai mare de cauciuc natural in detrimentul "plasticului") la temperaturi scazute, nu vor scirtii (fluiera).

Poate ca ar trebui sa cauti niste curele mai moi la temperaturi joase. Pe cele originale le mai ai ca sa poti face o comparatie? Banuiesc ca cele originale nu scirtiiau la frig
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #143 : 17.Oct.2016, 05:02:35 p.m. »
Si eu cred ca e o problema de mterial. O fi mai dur cauciucul curelei ca sa reziste mai mult timp sau la intinderi/tensiuni mai mari.

Am pus curele originale. Asa mi-au zis cei de la service. Curelele sosite din fabrica le-am tinut vre-un an prin portbagaj, dupa schimbare, dar le-am aruncat, pana la urma.

Curelele originale nu scartaiau la frig, nici acestea la inceput, dar amandoua au avut probleme la balti ...

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #144 : 17.Oct.2016, 05:09:52 p.m. »
... amandoua au avut probleme la balti ...
La balti e normal sa scirtiie pt ca frecarea dintre curea si fulie se diminueaza. Anormal consider scirtiitul la temperaturi mici.

Daca asiaticii ar fi proiectat curele cu dinti, cred ca alta ar fi fost situatia.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #145 : 17.Oct.2016, 05:31:30 p.m. »
M-ar fi interesat numai in situatia data:  Eram si inca sint curios daca scutul metalic protejeaza cit de cit curelele, compresorul AC si alternatorul.

Dimineata la pornire, indiferent de vreme, nu-mi scirtiie curelele. Am un usor scirtiit cind trec cu roata dreapta printr-o balta. Am montat pe masina doar scutul original din plastic.

Rectific: nu-mi scartaie la pornire, ci cand ma pun in miscare (incep sa se-nvarte rotile), cel mult 10 secunde - si ma refer la vremea de acum, cu frig si ploaie...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #146 : 07.Dec.2016, 10:18:01 p.m. »
Si a mea a scartait la frig si umezeala, am mai strans curelele in service , un an a fost ok, dar pana la urma le-am schimbat la revizia de 90000km
Am montat curele contitech
Cele originale s-au largit pe la 80000 km
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline bogdanb

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #147 : 15.Dec.2016, 04:41:58 p.m. »
Sa va povestesc ce am patit eu:
de la un timp aveam acelasi scartait reclamat pe aici tot la rece. Dupa un timp se potolea, iar la cald se manifesta foarte rar.
Pana intr-o dimineata, cand incercand sa pornesc masina, cureaua a pleznit intr-un nor de fum.
Am dus-o la mecanic si diagnosticul a fost ca datorita unor defectiuni interne se bloca alternatorul fapt ce facea ca cureaua sa frece pe fier... Ceea ce, pana la urma a dus la ruperea curelei.
Morala este, ca daca tot schimbati curelele, nu ar fi rau sa se verifice ca piesele in miscare asociate... chiar se misca!
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline BXXENL

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #148 : 15.Dec.2016, 04:58:44 p.m. »
Salut,

Foloseai cumva masina cu intermitenta, sau zilnic?

Au mai fost useri care au reclamat griparea alternatorului dupa cateva zile-saptamanai de nefolosit masina.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline bogdanb

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #149 : 15.Dec.2016, 05:52:22 p.m. »
S-a intamplat dupa o perioada de cca 1 saptamana de stat (afara). Inainte de asta, manifestarea aparea in cand in cand, la 1-2 zie odata si am pus pe seama frigului, a slabirii materialului, samd...
pana la urma se pare ca a fost altceva.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)