Autor Subiect: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?  (Citit de 39977 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #100 : 21.Ian.2015, 08:33:03 p.m. »
Curele de transmisie de la Sx4 sunt de tipul cu caneluri.
Aceste caneluri sunt de fapt o multiplicare a unor curele trapezoidale (data de numarul de caneluri).


Pai sunt facute asa ca sa .. alunece. In plus, nu e legata si distributia la ea ca sa fie sincronizata.
Fuliile la noi (la benzina) sunt cu sens unic? sau sunt simple ?
1. La dacie erau legate de distributie ?
2. N-am prea inteles intrebarea. :(


Posibil sa fie o confuzie intre curele dintate si cele trapezoidale cu autoventilatie.


Nu stiu  a cui e confuzia...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #101 : 21.Ian.2015, 08:34:08 p.m. »
Am schimbat curelele pe la 105.000 km pt ca scirtiiau mai mereu si acum dupa circa 15.000 km schirtie dimineata si aleatoriu ziua, cred ca sau uzat si fuliile
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline NicNic

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #102 : 21.Ian.2015, 08:41:25 p.m. »
Am schimbat curelele pe la 105.000 km pt ca scirtiiau mai mereu si acum dupa circa 15.000 km schirtie dimineata si aleatoriu ziua, cred ca sau uzat si fuliile


Cred ca daca le mai intinzi se va remedia problema.
Eu le-am schimbat pe la 30.000 km (au fost deteriorate), iar cele noi au scartatit dupa circa 5.000 km. La prima revizie au fost stranse, s-au comportat bine circa 15.000 km, apoi s-au auzit din nou. Dar numai la temperaturi sub -5 grade si cand virez mult.
Cred ca ar trebui restranse, dar n-am timp de service.
A le lasa sa scartaie nu e bine, pentru ca patinarea inseamna uzura prematura la ambele piese aflate in miscare relativa una fata de alta ...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #103 : 21.Ian.2015, 08:58:45 p.m. »
e posibil  sa fie adevarat ce zici Nic.........dar pe cele originale nu le am intins nici o data, a inceput sa scirtie si le-am schimbat........cred ca si calitatea isi spune cuvintul
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline Laurentiu

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #104 : 21.Ian.2015, 09:30:17 p.m. »
Posibil sa fie o confuzie intre curele dintate si cele trapezoidale cu autoventilatie.
Nu stiu daca e confuzie. Cert e ca pe oltcit la alternator, am avut curea dintata trapezoidala. http://www.intretinere-agricola.ro/upload/products/prod_111_320_big.jpg
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #105 : 21.Ian.2015, 09:31:48 p.m. »
e posibil  sa fie adevarat ce zici Nic.........dar pe cele originale nu le am intins nici o data, a inceput sa scirtie si le-am schimbat........cred ca si calitatea isi spune cuvintul


Cred ca e doar problema de intindere. La un alt SX4, 2009, am avut o interventie la curele. Aceleasi, neschimbate. Dupa interventie au scartait, am revenit la service, au fost stranse din nou si au ramas ok si dupa alti 40.000 km. Deci cred ca e o problema de manopera, nu de piesa.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline NicNic

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #106 : 21.Ian.2015, 09:39:51 p.m. »
Nu stiu daca e confuzie. Cert e ca pe oltcit la alternator, am avut curea dintata trapezoidala. http://www.intretinere-agricola.ro/upload/products/prod_111_320_big.jpg


Link-ul arata o imagine de curea trapezoidala cu autoventilatie. Acei asa-zisi " dinti"  sunt de fapt caneluri transversale ce permit o flexibilitate mai mare curelei la incovoierea peste fulii. Asta insemana  ca frecarile interne (din materialul curelei) sunt reduse semnificativ, reducandu-se pierderile enrgetice. Mai mult, forma dintilor transversali ajuta la antrenarea aerului prin canalul fuliei, ce duce la o ventilare mai buna. Din aceasta cauza se numesc curele trapezoidale cu autoventilatie.

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #107 : 21.Ian.2015, 09:52:58 p.m. »
Acei asa-zisi " dinti"  sunt de fapt caneluri transversale ce permit o flexibilitate mai mare curelei la incovoierea peste fulii. Asta insemana  ca frecarile interne (din materialul curelei) sunt reduse semnificativ, reducandu-se pierderile enrgetice. Mai mult, forma dintilor transversali ajuta la antrenarea aerului prin canalul fuliei, ce duce la o ventilare mai buna.
N-ar fi fost mai bune si pe SX4 ?
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #108 : 21.Ian.2015, 09:58:31 p.m. »
N-ar fi fost mai bune si pe SX4 ?


Ar fi fost mai scumpe. Daca se face un calcul simplist: greutate curea per unitate de cuplu mecanic transmis, ar iesi net in defavoare cureaua trapezoidala cu autoventilatie.
Daca s-ar urmari o fiabilitate crescuta sau o durata de viata mai mare, atunci cred ca ar fi fost alese.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline migabi

Re: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?
« Răspuns #109 : 21.Ian.2015, 10:00:11 p.m. »
Respectivele curele trapezoidale cu autoventilatie nu ofera o suprafata de contact mai mare decat cele cu caneluri longitudinale? Ma gandesc ca pt a evita socurile de la pornire si oprire au ales o solutie "cu alunecare" si ca e "normal" sa scartaie.
SX4 SE m16a awd 2011