Autor Subiect: La cati dintre voi scartie cureaua de aceesorii sau alternator la rece?  (Citit de 39972 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline radu-sx4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 198
  • Gen: Bărbat
  • EX-SX
Sunt cam suparat pe sx4 al meu, desi la reprezentanta am schimbat cureaua de accesorii din acest motiv (pe garantie), totusi 500 de km mai tarziu problema reapare. Vin sarbatorile de iarna si o las balta, nu e cine stie ce disconfort, atat doar ca intre suzu si dacia din 85 a vecinului de parcare am gasit o similitudine, problema in cauza....Nu-i bai, ce daca am 4x4 si e varianta GS cu numai 16400 km la bord, cand e vorba de curele si role care scartaie...suntem ca fratii....Am sa merg din nou la reprezentanta sa vorbesc cu baietii.....si din nou ma gandesc ca in afara schimbului de filtre si ulei, nu prea e bine sa ai probleme de mecanica in Romania cu o masina de import.....
Oare chiar trebuie sa le tinem o lectie de mecanica rudimentara prin care sa cerem, asa la bunul simt, ca oamenii care se ocupa de masina noastra sa aplice un principiu corect: schimbi cureaua-schimbi si rola intinzatoare?!?.....
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Eu am reclamat acest zgomot deranjant la un dealer si ....mi s-a spus ca masina-i ca noua si ca mi se pare mie ;)
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline hugbear

Nu cumva pornesti de pe loc imediat dupa ce ai pornit motorul si subturat? Mie mi s-a intamplat (doar pe ger sub -5 grade) de vreo 2-3 ori, dupa care m-am linistit: las mtorul macar 30 de secunde-1 minut si pornesc de pe loc putin mai turat si cu ambreiajul ceva mai patinat decat de obicei (daca chiar ma grabesc si n-am timp sa stau de-o tigara sa se incalzeasca motorul)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
In 99,99% din situatii nu plec imediat de pe loc iar zgomotu' reclamat ii la rece, pe loc.
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline pentium3d

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 193
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS / SX4 S-Cross 1.4 AllGrip Passion
Si la mine a scartait de vreo 2-3 ori insa in acele dati s-a intamplat sa fie o ceata foarte deasa (umezeala mare) si nici motorul nu l-am lasat sa se incalzeasca suficient de mult. Cred ca @hugbear are dreptate.
Oameni suntem toti. OAMENI sunt putini.
 

Offline radu-sx4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 198
  • Gen: Bărbat
  • EX-SX
Procedura la mine e simpla....pornesc motorul, indiferent ca plec imediat sau stau intre 1-10 minute pe loc, zgomotul apare cand pun masina in miscare. De pornit subturat nici nu se pune problema, schimb standard la peste 3000 de ture. Fenomenul apare cand masina stationeaza mai mult de 2-3 ore. Banuiesc ca e o rola care si-a pierdut vaselina din rulment, fiind rece nu are lubrefiere suficienta, ceea ce face ca bilele se se miste pe uscat, cand rulmentul ajunge in sarcina, vaselina (aia putina care a mai ramas) unge ansamblul si zgomotul dispare.....pana cand nu o sa mai ramana nimic, se gripeaza, se rupe cureaua, se rupe si aia de la pompa de apa, caleaza motorul si fraierul plateste....ca nu e garantie....... Eterna si fascinanta Romanie.....
 

Offline rexkrokiDAU

Fiind primul post din anul asta vreau sa va urez La Multi Ani! si bine v-am regasit in 2010!

Revenind la scartaitul curelei si eu m-am confruntat iarna si primavara trecuta cu aceasta problema. La una din vizitele in service, parca atunci cand am schimbat caseta de directie, nu mai tin bine minte, am semnalat problema si mecanicul s-a uitat, a spus ca nu e cureaua de vina, aceasta e buna si ca sunetul provine atunci cand se slabeste intinderea curelei. A strans cureaua si de atunci nu mai am nici un zgomot/fluierat si a trecut o toamna cu vreme umeda si acum suntem iarna si temperaturile sunt scazute.
Nu cred ca e cazul sa va faceti prea multe griji, mergeti in service si cereti sa va intinda cureaua.

Offline Laurentiu

1. ...intre suzu si dacia din 85 a vecinului de parcare am gasit o similitudine, problema in cauza....cand e vorba de curele si role care scartaie...suntem ca fratii....
2. schimbi cureaua-schimbi si rola intinzatoare?!?.....
1.  :) Aici e o problema: ambele curele trebuie intinse ;).
La dacie, cind se foloseste o curea trapezoidala lisa, "sageata" trebuie sa fie de 10 mm; cind se foloseste o curea dintata, "sageata" poate fi usor mai mare.
La Suzuki, cureaua prinsa intre doua degete nu trebuie sa poata fi rasucita mai mult de 45 gr.

2. Cind e vorba de curele de distributie, obligatoriu se inlocuiesc si rolele intinzatoare impreuna cu curelele de distributie. Noi avind distrbutie pe lant, singura curea este pt "auxiliare" care va fi intinsa prin intermediul unei role presoare. Rulmentul rolei presoare este dublu capsulat (ZZ) asa ca vaselina nu prea poate iesi decit daca rulmentul e spalat cu diluant, motorina, alcool sau, daca i se scot protectiile.
Rola se inlocuieste doar in momentul in care incepe se huruie sau sa aibe joc.
« Ultima Modificare: 04.Ian.2010, 07:04:30 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline radu-sx4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 198
  • Gen: Bărbat
  • EX-SX
Am fost la reprezentanta....au intins un pic cureaua. Astept zilele urmatoare sa vad si rezultatele, speram ca sunt si bune....
@Laurentiu, merci pentru info, stiu ca ai experienta. Nu am pretentia de mare cunoscator in mecanica, pur si simplu incercam si eu sa inteleg ceva din necazul meu. Daca rola e capsulata, chiar ma bucur, ca in Romania e zona crepusculara (loganul pe care il conduc la firma si de care nu-mi pasa ca intra prin gropi cu viteze anormale si face off-road periodic pe coclauri, la cei 60000 de km la bord, nu a avut vreo problema mecanica sau de curele, iar suzu de care am grija ca de ochii din cap, imi face probleme....la cei 16000km)....sper sa fie bine....
 

Offline Laurentiu

...pur si simplu incercam si eu sa inteleg ceva din necazul meu.
Chiar sint curios daca au verificat si cum anume, intinderea curelei.
- o intindere slaba provoaca patinarea curelei si o functionare anormala a agregatelor.
- o intindere "fortata" poate provoca deteriorarea prematura a rulmentilor aflati pe "circuit".
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!