Autor Subiect: Sfaturi cumparare Jimny  (Citit de 148902 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline VAXXi

Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #40 : 21.Mai.2010, 01:23:14 p.m. »
Am gasit si eu pana la urma manualul de utilizare, in care zice:

2WD = conditii normale, suprafete uscate si dure
4WD-H = drumuri nepavate, alunecoase (gheata, zapada, noroi etc)
4WD-L = drumuri nepavate, suprafete neaderente sau alunecoase, cand urcati sau coborati pante abrupte sau alunecoase

Practic, din cate am inteles, se bazeaza pe drumul alunecos ca sa permita rotilor sa piarda aderenta cat sa emuleze oarecum diferentialul; citez: "Part-time 4 wheel drive, runs in 2 wheel drive most of the time to prevent transmission wind up. When you engage 4 wheel drive on a surface with good grip, you must only do it for a short time."

Si un alt citat: "transmission wind up results from driving on a hard surface in high or low locked 4wd. If you deviate from a straight line on a hard surface when the transmission is locked in 4wd the difference in speed between the front wheels and the back wheels causes the transmission to "wind up". The quick fix if this happens is to reverse the direction of travel to "unwind" it. If your vehicle has constant or full time 4wd there is a differential between the front and rear wheels which allows for differences in speed on hard surfaces. For maximum traction with such vehicles it is necessary to lock the centre diff. If you have part time 4wd then there is no problemin 2wd but when 4wd is selected you must be sure the surface will allow for differences in speed between the front pair of wheels and the rear pair of wheels. Hope this helps!"

link 1, link 2

Interesant si bun de stiut. Intr-o ora plec la drive test  :D
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline unde

Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #41 : 21.Mai.2010, 06:29:45 p.m. »
 @pexic: in conditiile date de tine, pentru a imbunatati comfortul psihic, se poate cupla 4x4, transmisia nu e afectata.

 @VAXXi: exista si o explicatie tehnica pentru asta: Jimny nu are diferential central, de aceea pe suprafete cu aderenta din cauza lipsei diferentialului central pot apare suprasolicitari in transmisie. Evident, pe suprafete cu aderenta scazuta nu exista problema asta. Asta prezinta si avantaje pentru ca in modul 4x4 masina se comporta ca si cum ar avea un diferential central blocat. Cu alte cuvinte, in orice conditii se invirte cel putin o roata pe fata si cel putin una pe spate.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline VAXXi

Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #42 : 21.Mai.2010, 07:35:19 p.m. »
Eeeeexact. Pe de o parte am auzit insa ca pe 4x4-H nu e cuplata fata permanent, ci doar "la nevoie" ... dar Wikipedia zice: "Jimny features a part time 4WD system. On its dashboard, there are three buttons - 2WD, 4WD and 4WD-L. The 2WD is default when it runs as RWD. When 4WD is pressed, the front wheels are also engaged as drive with high gears. The 4WD-L engages front wheels as well as low ratio gears. Being a part time 4WD, there is no center differential or viscous coupling. Jimny must not be driven on normal road surface in 4WD mode." Trebuie studiat.

Asa, si-a fost si drive test cu jucaria de mai jos. Tot respectu' pentru WayOfLife si Eduardt de la Autonet, prompti si amabili. Am condus vreo ora, pe Giulesti in sus si-n jos la proba de asfalt, si pe niste terenuri desfundate de prin zona la zona de testat 4x4. Varianta testata a fost echipare  JLX: cu AC, oglinzi si geamuri electrice, jante otel, proiector de ceata pe spate, bare plafon; fara scaune incalzite, fara instalatie audio (are doar pregatire, antena si cablurile), fara inchidere din telecomanda (dar are centralizata). 15 mii € pret final.



Plusuri:
  • portiere mari si acces facil chiar si in spate
  • motoras foarte flexibil si decent (am mers cu el si-n "doru' lelii" la 1800 rpm, dar si la rosu fara sa faca nazuri); testarea cu "fundometrul" zice ca e ok, am ajuns multumitor de repede la 100 km/h, suficient
  • multa sticla-n jur (faptul ca stalpul central e-n spatele tetierei e de mare efect), deci foarte placut dpdv vizibilitate si luminozitate interioara
  • spatiu interior ok, cam ca-n Cielo, nu ma pot plange; portiera imi vine insa asa cum m-asteptam la subtioara, plastice si bord iarasi foarte ok, volan placut si nu foarte mare; pe Espero aveam un Momo de vreo 25 cm cu care ma impacam excelent, nu-mi plac "timonele" :)
  • cutie de viteze pe gustul meu, nici prea moale nici prea tare; la fel si servo, nici prea prea nici foarte foarte
  • scaune comode (cat mi-am putut da seama in ora de condus), dar cred ca le-au facut intentionat cu asa putin sprijin lateral, sa nu fii tentat sa o conduci prea sport :)

Minusuri
  • nu se putea loc mai prost pentru comenzile de geamuri; puteau sa le puna naibii pe consola, ca la Logan, si gata... asa, imi vin fix in genunchi; din fericire mi-am gasit o pozitie in care sa nu ma deranjeze
  • nu tin minte sa fi avut loc de odihnit piciorul stang, langa ambreiaj; nu prea mai era loc oricum p-acolo :D
  • diverse cosmeticareli marunte, dar care adunate si imbunatatite ar schimba destul de serios aspectul: burduful de cauciuc de la schimbator, ceasul cu afisaj in 7 segmente precum calculatoarele de-acu' 30 de ani, de-astea
  • nu are nici un reglaj la volan
  • tzopaie destul de bine la denivelari marunte, la un moment dat m-am surprins ca nu prea puteam sa articulez ca lumea ce vorbeam, dar confortabila la ciolane si fund (deh, nu le poti avea pe toate...)

Per total, minusurile sunt cam mofturi, caut si eu nod in papura sa am cu ce completa lista. Masinutza m-a convins si mi-a placut, deci mai muncim nitelus sa ingrosam avansul si sper sa va prezint in curand un nou Jimny pe forum.

Ah, si ca fapt divers, dupa tura de noroaie am iesit p-asfalt, si m-am trezit cu un volan tremurator in mana ... zic "hopa, wobble ala de care se vorbea!" caci facea exact ca-n filmuletzu' cu "bad vibrations", la frecventa mai scazuta. Dupa ce s-au dus kilele de noroaie de pe roti (am lasat vreo 200 metri urma pe asfalt precum carutele iesite de la furat lemne), s-a dus si tremuriciu' :)

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline alexb25

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 229
  • Gen: Bărbat
Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #43 : 21.Mai.2010, 09:00:58 p.m. »
go vaxxi, go!!! :good:
jimnyholic
 

Offline >pexic<

Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #44 : 21.Mai.2010, 10:13:28 p.m. »
vaxii daca ai timp sa asculti si parerea unui chitros pe timp de criza... acu' noi nu stim si nici nu vrem sa stim daca esti sau nu plin de bani dar uite si o alternativa daca nu esti : cauta in germania la 8-9000 un jimny mai mult decat decent si cu inca 3000 il aduci aproape de perfectiune + ceva modifcari pt off-road sau tunning ...
bafta!
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline VAXXi

Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #45 : 24.Mai.2010, 11:17:39 p.m. »
Si mi-am luat Jimny !



... cu care-am reusit sa-mi sperii nitel pisica, si cam atat. Ah, si urca pe perna, fiind chiar 4x4 :D

Pexic, evident ca nu-s plin de bani, daca eram imi luam Landcruiseru' ala cu auriu pe grila radiatorului :) m-a ofticat ca aceeasi varianta de echipare care se vinde la noi cu 15 mii in .de se vinde cu 12500 euro. La 15000 e "cu de toate", adica are in plus muzica+scaune incalzite+piele+proiectoare (nu ca as vrea ceva din astea, doar ziceam).

In fine, vedem ce bani reusesc sa strang. Pe de-o parte ma tenteaza ideea de masina noua + garantie, pe de cealalta parte ma oripileaza ideea unei rate la banca. Asta e.

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline jimnyflo

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 85
  • Gen: Bărbat
Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #46 : 25.Mai.2010, 10:07:19 a.m. »
Salut,

Alte minusuri pe care le-am gasit la Jimny, dupa 7-8 luni de la achizitia de nou:

- se spune ca rugineste destul de repede - chiar asa e, chiar surprinzator de repede; m-am uitat deunazi pe dedesubt si m-am speriat - tot ce nu e vopsit e ruginit, chiar si ce e vopsit incepe sa rugineasca; ruginesc chiar si rotile de tabla vopsite; am gasit un punct de rugina chiar si pe haion - un punct din ala umflat, semn ca vine rugina din interior.
- face groaznic condens in interior - un motiv ar fi proasta etanseizare; asta iarna, cand se punea zapada pe masina, gaseam apa multa pe interiorul parbrizului, de m-am uitat sa vad daca nu curge pe undeva de sus. cam asa era si pe celelate geamuri, plus un feeling general de umezeala.
- legat de condens, sistemul de ventilatie, partea pentru parbriz, e de toata jena - daca pe celelalte directii scoate un debit bun, spre parbriz parca ar fi infundat - nu se face treaba decat cu servetele si aer conditionat.
- plasticele din bord au inceput sa faca zgomot la trecerea peste denivelari.

Sper ca dupa iesirile din vara asta sa revin si cu plusuri.
fost proprietar de Jimny
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #47 : 25.Mai.2010, 12:05:22 p.m. »
Eu chiar nu l-am auzit pe taica-miu sa se planga de ceva la masinuta.Si are deja peste 2 ani si 33000 km.Merge perfect ca si in prima zi!
Go Terios!!!:)
 

Offline unde

Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #48 : 25.Mai.2010, 12:39:43 p.m. »
Salut,

Alte minusuri pe care le-am gasit la Jimny, dupa 7-8 luni de la achizitia de nou:

- se spune ca rugineste destul de repede - chiar asa e, chiar surprinzator de repede; m-am uitat deunazi pe dedesubt si m-am speriat - tot ce nu e vopsit e ruginit, chiar si ce e vopsit incepe sa rugineasca; ruginesc chiar si rotile de tabla vopsite; am gasit un punct de rugina chiar si pe haion - un punct din ala umflat, semn ca vine rugina din interior.
- face groaznic condens in interior - un motiv ar fi proasta etanseizare; asta iarna, cand se punea zapada pe masina, gaseam apa multa pe interiorul parbrizului, de m-am uitat sa vad daca nu curge pe undeva de sus. cam asa era si pe celelate geamuri, plus un feeling general de umezeala.
- legat de condens, sistemul de ventilatie, partea pentru parbriz, e de toata jena - daca pe celelalte directii scoate un debit bun, spre parbriz parca ar fi infundat - nu se face treaba decat cu servetele si aer conditionat.
- plasticele din bord au inceput sa faca zgomot la trecerea peste denivelari.

Sper ca dupa iesirile din vara asta sa revin si cu plusuri.

 Cu rugina cam asa e, dar multi exploateaza masinile astea in regim off-road, deci comparatia cu turismele nu e cea mai fericita.
 Eu la al meu am folosit grund din ala de se da direct peste rugina + antifon.
 La mine dezabureste foarte repede, iar debitul de aer mi se pare suficient chiar si pe treapta 1 a ventilatorului. Niciodata nu l-am folosit pe o treapta mai mare, pur si simplu nu am avut nevoie. Iar motorul se incalzeste foarte repede, asta iarna am fost foarte multumit, baga caldura foarte repede.
 Eu inca nu am greiarasi, masina are 6 ani si ~ 65.000 km.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline >pexic<

Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #49 : 25.Mai.2010, 01:36:27 p.m. »
am observat si eu ca modelul cel nou nu se aeriseste asa repede ca cel anterior, cu rugina al meu sta bine, are 8 ani si putina rugina prin portbagaj pe care am tratat-o (s-a varsat apa in portbagaj pe timpul fostul propietar).
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.