Autor Subiect: Sfaturi cumparare Jimny  (Citit de 148927 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline unde

Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #190 : 26.Iun.2012, 12:07:22 p.m. »
O intrebare: nu vedeti o contradictie? cine pune troliu pe masina, din prima zi de cumparare - am acte, au cheltuit peste 3000 de EUR pe sirocol + troliu + etc in prima saptamana dupa ce a fost luat in 2006 - si NU pune scut pe el, si NU ridica masina, si NU are cauciucuri MT sau macar AT pe el?

 Nu neaparat... pot fi modificari facute de ne-priceputi, mai ales partea cu incalzirea stationara. Jimny se incalzeste extraordinar de repede.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline unde

Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #191 : 26.Iun.2012, 12:29:04 p.m. »
Alte impresii (poate makes sense daca le citeste cineva):
- comprativ cu Opel Astra, cand iau gropi, suna ca si o utilitara sau autobuz (adica geamuri, puntea spate, tzoc-tzoc); btw, e normal?  :D
- cand merg cu ~70 cu el, ma simt ca si cu Astra pe la ~100-110
- mi-a murit motorul in trei zile de vro 7-8 ori (cu Astra nu apuc de 2 ori intr-un an :D  ideea e, ca la 1.8 un Astra merge fara accelerare in 1-a, chiar si pe panta usoara daca il las fin afara ambreiajul, aici trebuie un pic accelerat, cred - sper sa nu fie doar la mine problema povestita mai sus)
- franele nu se compara (stiam, insa se compara bine cu Dacia 1310, asa ceva, vechi de 23 ani am condus inainte de Opel :) )
- cea mai mare schimbare pe care vad, si care e cel mai greu de luat si obisnuit: tractiunea spate; am si patit-o, noroc ca era noaptea la 23 intr-un sens giratoriu, eram doar eu pe raza de 100 de metrii; am intrat cu ~35, si mi sa dus vro 70+ centimetrii spatele masinii, pe asfalt uscat; la Opel ar fi fost si la 40+ floare la ureche... dar, am stat si citit pe net si mai mult (pana acum doar auzeam de efectul de 'tractiune pe spate') si am tras concluzia: trebuie sa fiu de 3x ori mai cuminte (ma asteptam oricum ca va trebuii cu Jimny sa fiu de 2x ori mai preventiv, dar dupa asta zic ca mai bine de 3x ori  :-)) )

 La astea o sa iti raspund la gramada aici, ca in ritmul asta mi se da peste cap contorul de posturi :))
 Nivelul de comfort e mai mic decit intr-un turism, dar nu trebuie ca suspensia sa scoata zgomote, cu exceptia puntii spate cind masina e goala. Din cauza numarului de km, inclin sa cred ca amortizoarele au uzura. Zi-le alora de la service sa ti le verifice si pe alea si sa se uite si la bucsi.
 Din cauza puntilor rigide si a centrului de greutate mai sus, handling-ul are de suferit on-road, asa ca impresia ta e corecta. Mai ai in vedere ca viteza de croaziera la masina asta e de ~ 80 de km/h. Tot din acelasi motiv, masina se comporta foarte bine off-road.
 Cu accelerarea, iar e normal, partial din cauza motorului mic + anvelope mari. Mai ai in vedere ca motorul asta incepe sa se trezeasca la viata dupa 2000 de ture, se simte bine la 3000 si se aude frumos la 4000+ (totusi nu fa din asta un obicei, turatia optima e undeva intre 2500-3000). Mai ai in vedere sa nu patinezi ambreiajul (asa e din constructie). Pur si simplu eliberezi ambreiajul si concomitent accelerezi bine. Daca ai nevoie de cuplu, exista reductor  ;)
 Citeste manualul masinii, vei avea de invatat destule, pentru ca masina are multe particularitati.
 La frine... "asa face toate". Trebuie sa ai in vedere ca asta e masina de teren si frinarea se face mai mult din transmisie. Eu mi-am pus niste performance disk brakes + pads pe fata si s-au mai imbunatatit lucrurile, insa din cauza de RAR ma tem ca masina va ramine cu tamburi de spate.
 Derapajul spatelui cred ca s-a intimplat de la anvelopele de iarna. Eu cu fostele mele anvelope de strada (de vara) nu am reusit sa derapez decit pe pietris si atunci putin, asa ca m-am "ajutat" cu frina de mina. Ca sa iti faci idee, eu am venit de la munte, drum de vreo 600 de km, pe viscol, ninsoare si polei, doar cu tractiunea spate. Am folosit tractiunea integrala doar la coborire, ca sa nu frinez excesiv. Vara chiar nu am "reusit" sa am vreun incident de la tractiunea spate. Sper sa mi se intimple asta si cu MT-urile pe care le am acum  :D

 Profit de ocazie sa iti urez sa o stapinesti sanatos, sa iti aduca numai bucurii si multi km fara probleme!  :)
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline sun

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Gen: Bărbat
Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #192 : 28.Iun.2012, 10:48:26 a.m. »
Multumesc de urare :)

btw. am fost la suzuki, semeringul de la cutia viteze e dus, trebuie inlocuit; mai am rulmentii pivoti (astea ar fi kingpin?) semering-urile de bila, si bieletele antiruliu - dar cred ca mai bine intreb de astea pe un alt topic

legat de ambreiaj, au reglat mai bine cablul, acum pare sa fie mai bine, o sa vad eu in 2-3 zile

Multumesc pt toti pt feedback, sa ne auzim cu bine pe alte topic-uri :)
 

Offline sun

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Gen: Bărbat
Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #193 : 30.Iun.2012, 10:18:05 a.m. »
Nivelul de comfort e mai mic decit intr-un turism, dar nu trebuie ca suspensia sa scoata zgomote, cu exceptia puntii spate cind masina e goala. Din cauza numarului de km, inclin sa cred ca amortizoarele au uzura. Zi-le alora de la service sa ti le verifice si pe alea si sa se uite si la bucsi.

Am elucidat si asta. Dupa ce la service mi-au zis ca puntea spate e f bine, verificat tot, uleiuri, diferential, bucse, suspenii etc, eu, plecand de acolo tot am auzit zgomotul. Apoi, am avut norocul, ca dimineata cand am ajuns in parcarea Cora, sa sesizez acel zgomot metalic, desi mult mai usor, chiar si cand m-am oprit pe loc, in ralanti. M-am dat jos, finut, si am facut inconjurul masinii, ochi si ureci sa aflu sursa. E oarecum epic :) partea finala din esapament (toba i se zice cred), vibra usor, si atingea din cand in cand ceva metal de langa. Impingand cu degetul 5 milimetrii mai jos deja nu se auzea nimic. Acela suna clar si cand luam gropi, denivelari etc (in functie de marimea lor si viteza). Pt asta stiti cumva, exista cauciucuri tampon standard?
 

Offline unde

Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #194 : 02.Iul.2012, 11:38:04 a.m. »
 Probabil ca suportii de toba sint cam uzati/imbatriniti si se cer inlocuiti.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline sun

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • Gen: Bărbat
Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #195 : 02.Iul.2012, 02:29:20 p.m. »
Am facut un 'fix rapid', luand un cauciuc arbitrar de toba (nu aveau nimic Suzuki la coltu strazii) la 2,5 lei si legandu-l acolo. Primii 100 km a mers cu brio :)
 

Offline nick 85

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 79
  • Gen: Bărbat
Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #196 : 04.Iul.2012, 05:27:04 p.m. »
 Salut
De unde se pot achizitiona 2 stickere cu SNOW cum am eu la masina?
-Va salut Nicu S.
« Ultima Modificare: 04.Iul.2012, 05:28:35 p.m. de nick 85 »
 

Offline >pexic<

Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #197 : 04.Iul.2012, 06:05:30 p.m. »
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline nick 85

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 79
  • Gen: Bărbat
Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #198 : 05.Iul.2012, 02:07:56 p.m. »
Multumesc dar vreau modelul ala.
 

Offline alllecku

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 1
Re: Sfaturi cumparare Jimny
« Răspuns #199 : 03.Feb.2013, 03:08:32 p.m. »
 Salut, la fel ça si domnu care a deschis acest topic, si eu ma gandesc sa imi achizitionez un suzuki jimmy! Eu nu imi permit ca sa fiu sincer unul nou asa ca optez pentru ceva second hand. Nu cred ca am un motiv pentru care vreau jimmy cum zicea un coleg intr-o postare anterioara, pur si simplu imi place si il vreau. Singura intrebare e daca incap in masina, pentru ca eu am 1.93 si 110 kg, aici am dubii!