Back
(am avut niste incidente si nu am putut sa scriu pana acum)
Parea "buna" a lucrurilor:
1) masina e luat din zona Munchen, sfarsitul lui 2006, verde, vedeti pe poze
2) are carte service, aproape la zi (dar macar reala) - adica, atata vreme cat a fost in garantie, l-au stampilat corect la service, la zi; dupa aia pusca kilometrajul anual, dar stampila doar inca unul a vazut
3) ~115,000 km
4) motor M13A, oglinizi electrice si incalzite
5) dotari in plus: are sirocolo Eberspacher cu telecomanda, troliu Warn gata montat, carling in spate
6) se jura omul care mi-a adus ca nu a bagat de la el din buzunar bani, si eu platindu-i totul 'la fituica', cu 5 bonuri de benzina de pe drum, ia iesit consum de 6,3 / 100, ceea ce mi se pare f mic... chiar incredibil de mic, avand in vedere ca a venit si pe autostrada cu el (totusi, nu a calcat la sange, caci a si dormit o noapte pe drum)
7) vanzatorul mi-a dat in scris si stampilat "Unfalfrei" - vedeti insa, ca nu e ideal, mai jos
Partea mai putin buna a lucrurilor:
1) am stat dupa RAR doua zile, am crezut deja ca trebuie sa-mi cumpar bara si sa demontez troliul, nu au vrut sa il inscrie initial asa
2) din cauze nestiute si in mod ciudat, cineva candva a taiat afara din una din centurile de siguranta din spate o bucata... dunno de ce, dar efectiv au scos o bucata de vro 20 cm (comparat cu celalalt de pe dreapta)
3) fiind troliu pe el, deja mi-am asumat ca totusi a fost folosit mai intensiv (dar macar stiam asta), desi, in mod paradoxal proprietara in acte era o doamna in varsa, verificata ulterior (stiut meserie, ocupatie, unde statea etc, deci am sapat un pic dupa ea); poate insa ca ar fi folosit altcineva in locu ei? (se ocupa de poze, pictura, peisajistica etc)
4) are gume de iarna (din ~februarie deja vroiau sa-l vanda), trebuie sa iau 4 gume noi, poate si jenti
5) ATENTIE: fiind 'unfalfrei' si neavand alte semne de uzura mari, nu mi-am facut probleme; a venit acasa pe roti, insa, in primii 100 de km aici s-a blocat ambreajul, si dupa aia mergea in gol; pana la urma am luat un kit Exedy (made in japan, era cel mai ieftin, 620 RON, kit complet) si l-am pus pe el; din pacate, inca miroase dupa fiecare drum de 20-25 km, si asta nu-mi place; sunt joi programat la service... m-a costat asta deja ~1000 RONi in total (cu manopera si completare ulei)
6) in cutia de viteze aparent avea ulei prea putin; a inghitit la completare dupa schimb cam 800-900 de ml, desi meseriasu mi-a zis ca doar max 200-300 a pierdut din cel original (deci lipsa cam juma de litru)
7) are anumite chestii de rugina, dar nu pot aprecia daca e prea mult sau e rezonabil la nivel de Jimny (2 poze atasate, pe al doilea, e ruginit mai mult o componenta pe dreapta fata in zona de motor, in care intra bara de la volan
nu radeti de mine, nu stiu daca e sau nu 'cutia de directie' sau ce o fi)
Costuri:
- 7000 E acolo (pret cerut initial de 8600, de acolo am mers in jos) + 1650 R taxa + vro 550 E adusul cu tot (comisionul omului, benzina, cazare, baterie telecomanda, covrigi etc) + 420 R parca la RAR + 85 R parca numerele + traduceri etc cam pe aici, grosso-modo initial
- 1000 R pe kit ambreiaj
Asteapta masina acum sa fie validat cap-coada si de cei de la Suzuki, dupa care forjat o luna, sa vedem daca nu mai are cumva ceva bube, si ulterior schimbat uleiuri / lichide la greu si pus cauciucuri noi, probabil ceva AT-uri, si un scut de transmisie pe el + evident un logo de la suzuki-club, doar sa apuc
O intrebare: nu vedeti o contradictie? cine pune troliu pe masina, din prima zi de cumparare - am acte, au cheltuit peste 3000 de EUR pe sirocol + troliu + etc in prima saptamana dupa ce a fost luat in 2006 - si NU pune scut pe el, si NU ridica masina, si NU are cauciucuri MT sau macar AT pe el?
Alte impresii (poate makes sense daca le citeste cineva):
- comprativ cu Opel Astra, cand iau gropi, suna ca si o utilitara sau autobuz (adica geamuri, puntea spate, tzoc-tzoc); btw, e normal?
- cand merg cu ~70 cu el, ma simt ca si cu Astra pe la ~100-110
- mi-a murit motorul in trei zile de vro 7-8 ori (cu Astra nu apuc de 2 ori intr-un an
ideea e, ca la 1.8 un Astra merge fara accelerare in 1-a, chiar si pe panta usoara daca il las fin afara ambreiajul, aici trebuie un pic accelerat, cred - sper sa nu fie doar la mine problema povestita mai sus)
- franele nu se compara (stiam, insa se compara bine cu Dacia 1310, asa ceva, vechi de 23 ani am condus inainte de Opel
)
- cea mai mare schimbare pe care vad, si care e cel mai greu de luat si obisnuit: tractiunea spate; am si patit-o, noroc ca era noaptea la 23 intr-un sens giratoriu, eram doar eu pe raza de 100 de metrii; am intrat cu ~35, si mi sa dus vro 70+ centimetrii spatele masinii, pe asfalt uscat; la Opel ar fi fost si la 40+ floare la ureche... dar, am stat si citit pe net si mai mult (pana acum doar auzeam de efectul de 'tractiune pe spate') si am tras concluzia: trebuie sa fiu de 3x ori mai cuminte (ma asteptam oricum ca va trebuii cu Jimny sa fiu de 2x ori mai preventiv, dar dupa asta zic ca mai bine de 3x ori
)
cam atat so far, va mai tin la curent cu progrese, si va mai bat la cap cu intrabari
,
SUN