0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Curtea de Justitie a UE a confirmat faptul ca Volkswagen nu se poate opune inregistrarii marcii SWIFT GTi solicitata de Suzuki fiindca intre marcile GTI detinute de Volkswagen si Swift GTi nu exista niciun risc de confuzie. Tribunalul precizeaza ca orice asemanare intre marcile in conflict din punct de vedere vizual, fonetic si conceptual este compensata in mare masura sau chiar anulata in totalitate de numele de model SWIFT.In octombrie 2003, constructorul de automobile japonez Suzuki a solicitat Oficiului pentru armonizare in cadrul Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze ca marca comunitara semnul verbal SWIFT GTi pentru vehicule cu motor, piese de schimb si accesorii pentru acestea. Volkswagen este titulara marcii verbale germane GTI si a marcii internationale GTI aceasta producandu-si efectele, printre altele, in Suedia, Benelux, Franta, Italia si Austria – pentru vehicule cu motor si piesele acestora. Volkswagen s-a opus cererii formulate de Suzuki, invocand existenta unui risc de confuzie.OAPI a respins aceasta opozitie, considerand ca nu exista risc de confuzie. Astfel, orice asemanare intre aceste marci ca urmare a combinatiei de litere “gti”, perceputa in mod intuitiv ca facand trimitere la anumite caracteristici tehnice ale unei masini sau ale motorului acesteia, ar fi compensata in mare masura sau chiar in totalitate de denumirea fantezista de model SWIFT care figureaza in partea initiala a marcii solicitate, arata decizia CJUE.In hotararea sa de astazi, Tribunalul confirma aceasta analiza si respinge actiunea introdusa de Volkswagen impotriva deciziei pronuntate de OAPI.Tribunalul constata ca OAPI nu a savarsit o eroare atunci cand a considerat ca grupul de litere “gti” va fi perceput ca o indicatie descriptiva de catre profesionistii din sectorul autovehiculelor si ca nu avea decat un caracter distinctiv extrem de slab pentru marele public. In aceasta privinta, OAPI a tinut seama in special de utilizarea siglei GTI de catre numerosi constructori de autovehicule in toata Europa (precum Rover, Nissan, Mitsubishi, Peugeot, Suzuki si Toyota) pentru indicarea caracteristicilor tehnice ale anumitor modele si de existenta altor marci care cuprind sigla GTI (precum “Peugeot GTI” sau “Citroen GTI”).In plus, in mod intemeiat a considerat OAPI ca denumirea SWIFT, perceputa ca fantezista si situata in partea initiala a marcii solicitate, constituie elementul cel mai distinctiv al acesteia.OAPI a considerat in mod corect ca un consumator mediu din Suedia, Benelux, Germania, Franta, Italia si Austria nu va presupune doar pe baza combinatiei celor trei litere “gti”, ca toate vehiculele, piesele de schimb si accesoriile provin de la acelasi constructor, astfel incat riscul de confuzie este exclus.Regulamentul privind marca comunitara1 permite titularului unei marci anterioare sa se opuna inregistrarii unei marci solicitate atunci cand, din cauza identitatii sau asemanarii sale cu marca anterioara si din cauza identitatii sau asemanarii produselor sau serviciilor pe care le desemneaza cele doua marci, exista un risc de confuzie in perceptia publicului de pe teritoriul pe care este protejata marca anterioara. Potrivit unei jurisprudente constante, exista un risc de confuzie in cazul in care publicul poate sa creada ca produsele in cauza provin de la aceeasi intreprindere sau, eventual, de la intreprinderi legate din punct de vedere economic.
cu un alt motor
Dar o sa vedem in schimb un A-classe cu motor de Duster... Off-topic, of course.http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ce-vor-avea-in-comun-dacia-si-mercedes-motorul-1.5-dci-pe-noul-a-class-9405447
Grupul Volkswagen si Suzuki au pus capat disputei intinse pe perioada a patru ani, generata de neintelegeri privind un parteneriat care se anunta triumfator pentru ambii producatori auto. Grupul Volkswagen va vinde participatia de 19,9% detinuta la Suzuki Motor, in valoare de 463 miliarde yeni (3,8 miliarde dolari), solutie venita printr-o decizie de arbitraj.Procedura de arbitraj a fost ceruta de Suzuki pentru a incheia colaborarea de orice fel cu Grupul Volkswagen. Valoarea participatiei pe care Grupul Volkswagen a cumparat-o la Suzuki in 2010 a fost calculata la cotatia de inchidere a titlurilor companiei japoneze de vineri, 28 august 2015.„Este ca si cum am scapat de un os in gat. Ma simt revigorat”, a declarat Osamu Suzuki, presedintele Suzuki, intr-o conferinta de presa. Tot el a negociat acordul cu Grupul Volkswagen in 2009.Din parteneriatul dintre cele doua companii ar fi trebuit sa se nasca o masina de mici dimensiuni, accesibila, cu un consum redus de carburant, care sa fie comercializata de Volkswagen pe piete emergente, in special India, unde Suzuki se bucura de rezultate comerciale foarte bune si de o reputatie pe masura.Tensiunile care au dus, iata, la incheierea parteneriatului, au aparut in 2011 cand Suzuki a decis sa cumpere motoare turbo diesel de la Grupul Fiat.