Autor Subiect: REVIZIA 45000KM  (Citit de 88318 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #80 : 27.Ian.2011, 10:07:21 a.m. »
Laurentiu n-am nici un motiv sa nu te cred, dar totusi raman sceptic la compatibilitatea uleiurilor GL-5 in cutiile pentru care se specifica ulei Gl-4.
Eu acest ulei am folosit in CV, e drept ca nu la SX4 si este GL-5.


Chiar sint curios ce fel de ulei de transmisie se foloseste la SX4. Voi cauta prin manuale sa vad.

sa inteleg ca cei ce au schimbat uleiul la cutie si au pus din acesta , acum trebuie sa il schimbe la anul  ...eu nu mai inteleg nimic  :-?
Orice ulei, are un termen de garantie (timp) sau de folosinta (nr. de km). Nu-l poti fabriaca azi si sa-l folosesti peste 5-10 ani. Ar fi cam in genul reviziilor ce sa face la masini unde se spune ca revizia se executa la "X" km SAU 1 an de la data "Y" (intr-un an, o masina poate face cei 60.000 km la care se presupune a fi schimbat uleiul sau, daca masina nu face acel numar de km, uleiul se va schimba dupa un an de la ultimul schimb). Asta cautam de fapt sa vad unde e scris acest lucru la producatorul de ulei.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline rexkrokiDAU

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #81 : 27.Ian.2011, 10:26:42 a.m. »
Chiar sint curios ce fel de ulei de transmisie se foloseste la SX4.

In carticica cu care a venit masina e recomandat asa:

"Va recomandam sa utilizati:
API GL-4 SAE 75W-90 pentru uleiul de transmisie pentru cutie de viteze manuala
API GL-5 ulei pentru transmisie hipoida
SAE 80W-90 pentru ulei cutie de transfer si ulei diferential spate (4x4)"


 :dknw:

Acum e adevarat ca si la uleiul de motor scrie "Va recomandam cu tarie sa folositi SAE 0W-20" dar eu nu am auzit inca de vre-un service de la noi care sa puna acest ulei la revizii.

Offline Sakura77

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #82 : 27.Ian.2011, 11:48:01 a.m. »
in ritmul asta o sa ajungem sa schimbam toate uleiurile de la un an la altul sau din 15 in 15 mii km
Sx4 1.6 GS 4WD
 

Offline Laurentiu

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #83 : 27.Ian.2011, 11:58:58 a.m. »
@Sakura77, din partea mea, poti nici sa nu te uiti pe la cutia de viteze. E doar o piesa intermediara fara rost intre motor si roti.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #84 : 27.Ian.2011, 12:36:06 p.m. »
Stiu ca Laurentiu a fost ironic in postul lui, dar eu la smart inca n-am schimbat uleiul in cutie (140.000km) si nici nu prea am de gand, desi am uleiul de 1 an luat, cu vascozitate si standard corect. In carte scrie ca e Sealed for Life.  Pana nu sesizez o degradare a performantelor, nu am de gand sa-mi bag nasul in ea. La suzuki, probabil ca la vara (face 3 ani) o sa verific nivelul. Dar daca se prezinta bine, il las in pace. Cred ca e net superior cel de fabrica fata de ce se pune la revizii in masina.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #85 : 27.Ian.2011, 12:38:28 p.m. »
Parca GL-4 si GL-5 nu erau compatibile...
Uite ce am gasit:

Mobil1 Synthetic Gear Lubricant LS 75W-90 (946ml)

Ulei sintetic pentru transmisie manuala, diferentiale, axe, transmise finala

Un ulei sintetic de performanta superioara, indeplineste cele mai severe specificatii ale producatorilor de autovehicule pentru pasageri in toate conditiile de operare.

Este recomandat pentru utilizare in transimisii la automobile moderne de inalta performanta cum ar fi SUV, masini personale, dubite sau camionete usoare, destinat pentru umplere initiala sau completari in diferentiale, transmisii finale si alte componente care necesita acest tip de lubrifiant GL-5 GL-4
Datorita unei formule unice de fabricatie isi mentine vascizitatea optima in o gama variata de temperaturi si protejaza impotriva oxidari, coroziuni si forfecari.
Suporta intervale extinse de timp intre schimburi si ajuta la eficienta consumului de combustibil.
Datorita aditivilor si uleiului de baza superior protejaza axelee si diferentialele.

Creaza o pelicula protectoare rezistenta la temperaturi mari de operare, reduce frictiunea intre componente chiar si la temperaturi scazute de -50ºC

Reduce uzura si exfolierea la viteze ridicate, cuplu mare, curse, masini cu multi cai putere si automobile foarte performante.
Interval de schimb de pana la 100000 km, sau 2 ani.

Atinge sau depaseste urmatoarele specificatii din industrie
API - MT-1 si GL-5 EP
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Sakura77

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #86 : 27.Ian.2011, 01:43:48 p.m. »
@Sakura77, din partea mea, poti nici sa nu te uiti pe la cutia de viteze. E doar o piesa intermediara fara rost intre motor si roti.

asta e , nici nu o sa ma uit pina la 60000km,

ma indoiesc  ca piesele suzuki sunt mai slab calitative decit  cele de la batrina dacie 1410 , care a mers cu acelasi ulei de cutie pina  a dat kilometrajul de 3 ori peste cap fara sa aiba probleme la cutie

deci asa cum am spus, masina nu mai e in garantie,  e absurd sa il schimb la 45000 km, acum doar am verificat nivelul
poate o sa il schimb  la revizia de  60000 km

in schimb am preferat sa ii pun un ulei mai bun la motor  (apropiat de calitatile celui recomandat in cartea masinii) adica mobil 1  0w-40

si ca o paranteza, daca cei din service nu respecta  uleiul recomandat in carte , adica 0w-20 atunci ce sa mai cred eu un simplu utilizator
Sx4 1.6 GS 4WD
 

Offline rexkrokiDAU

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #87 : 01.Feb.2011, 03:54:26 a.m. »
Sa nu mi-o luati in nume de rau, dar parca incep sa-i dau dreptate lui @miocrl cu a lui semnatura.

Topicul asta despre revizia de 45000 km are acum 11 pagini. Pana la pagina 7 a fost cat de cat coerent si cu informatii la obiect, adica despre revizia de 45000 km. In urmatoarele pagini doar postarea asta

gata
am rezolvat problema reviziei

ca ulei motor am folosit Mobil 1 0w-40    bidon 4l  200 lei


are cat de cat legatura cu revizia de 45000km in sine, in rest celelate postari, chiar daca contin informatii valoroase ele sunt despre altceva si se incadrau mai bine in topicuri dedicate pentru uleiuri etc

Poate pentru o atmosfera relaxata pe forum, moderatorii ar putea sa lase aceste discutii cateza zile, sa nu le stearga sau sa le mute imediat, pentru a  nu exista nemultumiri ce tin de libera exprimare pe forum. Dar dupa un timp ar fi bine sa revina si sa faca putin curat, regrupand informatia pe caprarii.

Parerea mea.   >:D<

Offline Sakura77

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #88 : 01.Feb.2011, 07:14:26 a.m. »
Sa nu mi-o luati in nume de rau, dar parca incep sa-i dau dreptate lui @miocrl cu a lui semnatura.

Topicul asta despre revizia de 45000 km are acum 11 pagini. Pana la pagina 7 a fost cat de cat coerent si cu informatii la obiect, adica despre revizia de 45000 km. In urmatoarele pagini doar postarea asta

gata
am rezolvat problema reviziei

ca ulei motor am folosit Mobil 1 0w-40    bidon 4l  200 lei


are cat de cat legatura cu revizia de 45000km in sine, in rest celelate postari, chiar daca contin informatii valoroase ele sunt despre altceva si se incadrau mai bine in topicuri dedicate pentru uleiuri etc

Poate pentru o atmosfera relaxata pe forum, moderatorii ar putea sa lase aceste discutii cateza zile, sa nu le stearga sau sa le mute imediat, pentru a  nu exista nemultumiri ce tin de libera exprimare pe forum. Dar dupa un timp ar fi bine sa revina si sa faca putin curat, regrupand informatia pe caprarii.

Parerea mea.   >:D<

total fals consider, in carte scrie ulei recomandat 0w-20, la revizia de 45000 atunci in service de ce se pune 5w-40 ?

poate cineva abilitat sa raspunda ?

poate ca cel de tipul 0w-20 este mult mai sump - dublu ca pret ? si ar creste  pretul reviziei si asa destul de mare ?
sau este o greseala de tipar , in toate cartile timpde atitia ani  :-/
Sx4 1.6 GS 4WD
 

Offline rexkrokiDAU

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #89 : 01.Feb.2011, 11:40:21 a.m. »
Recomnadare din carte privind folosirea uleiului 0w-20 este generala, se aplica la oricare din reviziile din graficul de intretinere. Nu este un lucru specific reviziei de 45000 km. Dupa mine este un aspect cate poate fi interesant pentru oricine are un Suzuki SX4 (am amintit doar de SX4 pentru ca nu stiu daca la alte modele este mentionat acelasi ulei in manualul masinii), nu doar pentru cei interesati de revizia de 45000 km si ar fi mult mai utila dezbaterea lui intr-un topic general, topic care exista deja si se numeste Uleiul de motor.

Revenind la recomandarea din manual a uleiului 0w-20 nu stiu ce sa spun. Nu cred ca e o greseala de tipar dar parca din minimele mele cunostinte despre uleiuri eu nu l-as folosi la noi, unde vara sunt foarte multe zile caniculare. In mare, fara a intra in detalii tehnice privind temperatura si modul in car se determina vascozitatea unui ulei, eu stiu ca: "Cu cât este mai mica cifra in fata literei “w” (SAE), cu atât este mai mica vâscozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara. Cu cât este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula."