Autor Subiect: REVIZIA 45000KM  (Citit de 88316 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #70 : 26.Ian.2011, 10:02:54 p.m. »
acum o sa spuneti ca este garantat un numarde ani
Eu nu prea cunosc engleza. Imi poti traduce si mie pasajul asta (ma refer la partea subliniata):
Citat
Mobilube SHC 75W-90 LS is recommended for service fill and top up of commercial vehicle, construction
equipment and passenger car drive axles operating under a very wide range of temperature conditions and
requiring the use of a API GL-5 performance lubricant. The excellent viscosity/temperature characteristics
permit its use on a year round basis in many automotive applications
.

http://www.ulei-mobil.ro/pdf/MobilAutoDataSheet/Mobilube%20SHC%2075W-90%20LS%20pds.pdf

P.S. Un sfat pot da asupra uleiurilor: niciodata nu se determina calitatea uleiului dupa culoarea lui.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #71 : 26.Ian.2011, 10:29:55 p.m. »
Spune ca poti folosi uleiul asta intreg anul (indiferent de sezon). Dar fiind GL-5, nu este contra-indicat pt cutiile noastre?
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #72 : 26.Ian.2011, 10:37:34 p.m. »
Dar fiind GL-5, nu este contra-indicat pt cutiile noastre?
De ce sa nu fie bun ? E chiar indicat a fi folosit la angrenajele ce lucreaza in conditii grele (utilaje agricole, camioane, minerit etc).
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #73 : 26.Ian.2011, 10:41:18 p.m. »
Stiam ca asta e mai mult pt diferentiale (este aditivat ca sa reziste la presiuni mai mari, si este mai alunecos). Si mai stiam ca unii aditivi din uleiul GL-5 pot deteriora sincroanele.

Parca GL-4 si GL-5 nu erau compatibile, la fel ca si Dot4 si Dot5.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #74 : 26.Ian.2011, 11:01:24 p.m. »
Si mai stiam ca unii aditivi din uleiul GL-5 pot deteriora sincroanele.
Ani de zile am folosit uleiul de transmisie Mobil 80W90 GL-5 si n-am avut nici cea mai mica problema cu CV.

La lichidul de frina este alta problema; DOT 4, DOT 5.1, si DOT 3 sint compatibile. Lichidul de frina DOT 5 (lichid de frina special folosit in competitiile sportive) ataca garniturile din pompa centrala de frina .
http://www.synlube.com/brake.htm

L.E.
Using DOT 5 in a DOT 3 or DOT 4 system without proper flushing will cause damage to the seals and cause brake failure. DOT 5 brake fluid is not compatible with anti-lock brake systems.
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5
« Ultima Modificare: 26.Ian.2011, 11:12:14 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #75 : 27.Ian.2011, 12:01:16 a.m. »
Laurentiu n-am nici un motiv sa nu te cred, dar totusi raman sceptic la compatibilitatea uleiurilor GL-5 in cutiile pentru care se specifica ulei Gl-4.

Wikipedia: "API GL-5, oils for severe conditions. They contain up to 6.5% effective antiscuffing additives. The general application of oils in this class are for hypoid gears having significant displacement of axes. They are recommended as universal oils to all other units of mechanical transmission (except gearboxes)."

De aici inteleg ca sunt indicate pt diferentiale si ce alte componente or mai fi pe la transmisie, mai putin cutia de viteze. Cred ca proprietatile uleiului nu il fac adecvat pt tipul de ungere necesar in cutie, in plus cantitatea dubla mult mai mare de aditivi (cred ca asta in speta "molybdenum disulphide") ataca sincroanele facute din aliaje ce contin cupru.

Dar, cum nu erau destul de complicate lucurile, se pare ca sunt si uleiuri GL-5 care merg in cutiile manuale, dar acelea poarta inscriptia dubla GL-4/5 sau este mentionat expres ca se pot folosi si in cutii pt care este specificat GL-4. Poate sunt aditivate diferit?

Imi aduc sigur aminte ca a fost cineva cu swift caruia la revizie i-au pus ulei GL-5 in cutie, si au trebuit sa i-l schimbe apoi.

In fine, fiecare foloseste ce crede ca este mai bun pt masina lui :) Imi cer scuze pt offtopic :">
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #76 : 27.Ian.2011, 12:32:05 a.m. »
Laurentiu n-am nici un motiv sa nu te cred, dar totusi raman sceptic la compatibilitatea uleiurilor GL-5 in cutiile pentru care se specifica ulei Gl-4.?
Se pare ca ai dreptate. La cite tipuri de ulei au scos (http://www.ulei-mobil.ro/mobil-auto.php) si la cit de marunt scrie ........... se pare ca am ales un ulei aiurea de tipul 75w-90.

Cred ca asta ( http://www.ulei-mobil.ro/pdf/MobilAutoDataSheet/Mobilube%20XHP%2075W-90%20pds.pdf ) e cel cumparat de Sakura77 si este intr-adevar GL-4 (Mobilube XHP is recommended for service fill and top up of commercial vehicle, construction equipment and passenger car manual transmissions and transfer cases where an API GL-4 oil is prescribed.)

P.S. Totul a plecat de fapt de la a gasi un pasaj scris d eproducator in care sa se spuna cit timp de la fabricare este valabil un ulei de cutie de viteze.  :)
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Sakura77

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #77 : 27.Ian.2011, 07:36:58 a.m. »
Eu nu prea cunosc engleza. Imi poti traduce si mie pasajul asta (ma refer la partea subliniata):
P.S. Un sfat pot da asupra uleiurilor: niciodata nu se determina calitatea uleiului dupa culoarea lui.

deci  :-)) :-)) :-)) din pasajul asta sa inteleg ca trebuie schimbat anual, pai atunci de ce nu este trecut in cartea service schimb anual ulei cutie viteza  :-)) :-)) :-))

sau este bagat alt  ulei in cutie din fabrica  ;)

deci sa inteleg ca cei ce au schimbat uleiul la cutie si au pus din acesta , acum trebuie sa il schimbe la anul  =)) =)) =))

scuze dar nu vreau sa sune a ironie, dar eu nu mai inteleg nimic  :-?
Sx4 1.6 GS 4WD
 

Offline BXXENL

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #78 : 27.Ian.2011, 07:59:18 a.m. »
Shakura77, "year round" inseamna ca se poate folosi intreg anul, (indiferent de anotimp, adica sa nu crezi ca vara trebuie sa pui 80w140 si iarna  75W80). Deci nu face referire la cati ani tine, ci doar ca nu trebuie schimat in functie de sezon. Cum in cutie nu sunt arderi, explozii etc, si este sigulata deci nici praf nu patrunde, doar ceva caldura e pe acolo, uleiul isi pastreaza proprietatile MULT mai mult timp.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Sakura77

Re: REVIZIA 45000KM
« Răspuns #79 : 27.Ian.2011, 09:26:21 a.m. »
Shakura77, "year round" inseamna ca se poate folosi intreg anul, (indiferent de anotimp, adica sa nu crezi ca vara trebuie sa pui 80w140 si iarna  75W80). Deci nu face referire la cati ani tine, ci doar ca nu trebuie schimat in functie de sezon. Cum in cutie nu sunt arderi, explozii etc, si este sigulata deci nici praf nu patrunde, doar ceva caldura e pe acolo, uleiul isi pastreaza proprietatile MULT mai mult timp.
deci ramine in picioare cealalta dilema

citi ani si citi km este garantat ?
Sx4 1.6 GS 4WD