Trecand peste asta e ilogic ca o suprafata fara crampoane (aproape plana) sa alunece mai putin pe zapada ca una , sa zicem metalica, dar cu crampoane.
Concluzia, cauciucurile de iarna sunt net superioare pe zapada, altfel nu s-ar mai fabrica... panza aia pare mult mai ieftina decat un cauciuc ...dece nu o foloseste toata lumea ?
Metoda s-ar putea sa aiba rezultate totusi (mai mult pe gheata decat pe zapada), din urmatorul considerent:
- aminteste-ti ca bunicii nostri ieseau iarna ... pe ulita cu sosete peste galosi; pentru ca din mosi-stramosi asa stiau ca materialul textil are aderenta mai mare la suprafete inghetate decat cauciucul, indiferent daca este plat sau nu.
Explicatia e undeva pe la fizica din liceu, nu-mai mai aduc aminte bine denumirea stiintifica a fenomenului. La contact cu suprafata inghetata (asfaltul/gheata) materialul in cauza ingheata instantaneu pe toata suprafata de contact, formandu-se prctic o pelicula superficiala de gheata comuna celor doua materiale, care le face practic sa ... "fuzioneze". (N-am alt exemplu ... dar e ca atunci cand pui mana pe metal la -30 de grade si pur si simplu trebuie sa lasi pielea acolo ca sa poti pleca. Respectand proportiile ... iata si utilitatea "lanturilor husa")
Asta ar face metoda aplicabila on-road, in zone in care nu ninge foarte mult sau in zone civilizate, in care strazile se curata foarte rapid. Adica ... asfalt inghetat, polei, zapezica usoara etc. Cazurile astea asigura practic 90% din nevoia de trafic pe timp de iarna. Si fiind usoare, flexibile, usor de instalat/dezinstalat ... sunt un bun compromis pentru cei preocupati de mersul pe drum. Pentru ceilalti ... cauciucuri/lanturi/lopeti/trolii ...
s.a.m.d.