Autor Subiect: Sfat achizitie Suzuki SX4  (Citit de 113914 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline costin_bad

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #90 : 30.Mar.2009, 03:21:24 p.m. »
Citat
n oras e cam greu sa schimbi la 4000rpm dar la 3000-3500rpm reusesti
Deci tot nu schimbi la 4000!!!
Oare aceasta masina pe unde se deplaseaza? Doar pe autostrazi lungi cu minim 2 benzi?
Scrie in cartea tehnica, pagina, articolul, ca "se recomanda cu tarie" (cum scrie la ulei) sa schimbi doar la 4000 rpm? Sau scrie undeva ca trebuie sa mergi de preferinta in 4000 rpm in trepte mai joase? Daca fabricantul considera ca al sau motor trebuie sa mearga la aceste 4000, cred ca ne atragea atentia.
Citat
In momentul cand mergi subturat ungerea nu este facuta asa cum trebuie de aici si defectiuni in timp.
1. As dori si eu o definitie a mersului subturat.
2. Crezi cumva ca, la 2500 rpm, pompa de ulei nu-si face treaba? Eu zic ca, pentru 2500, si-o face. Pentru 4000, nu dar daca urc la 4000, acolo isi face treaba pentru 4000. Nu cred ca pompa aia merge bine doar la o turatie. Zic ca au fost destul de destepti si asigura presiunea necesara de ulei pe toata gama de turatie declarata de fabricant.
PPS: eu nu ma uit la turometru cand schimb vitezele. In functie de situatie, daca tre' sa depasesc repede, cobr treapta si turez. Daca am caruta in fata, nu pun caramida pe pedala. Daca vine ceva din fata, ajung si la 5000. Oricum nu-mi place sa urle motorul.
« Ultima Modificare: 30.Mar.2009, 03:24:23 p.m. de costin_bad »
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline emanu900

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #91 : 30.Mar.2009, 06:40:01 p.m. »
Hai sa ne uitam si la Kia de exemplu. Motorul de 1.4 16v de 109 CP are cuplu maxim 137/5000 rotatii pe minut. Pai e cam clar ca va consuma serios masina turata in fiecare treapta pana la acel prag. Am facut test cu aceasta masina inainte sa iau Suzuki si ca sa depasesti trebuia sa pleci din jurul a 4000 ca sa te descurci.
Oricum, am remarcat si eu la 1.5 asta al meu ca daca vrei sa depasesti repejor trebuie sa fii in turatie macar pe la 3000 si ceva ca sa o pisti repede, deci ceva mai jos decat la Kia. Deci eu voi avea mai mult cuplu la turatiile de start de mai sus decat Kia si voi termina depasirea inaintea ei.
Clar, motoarele asiatice sunt motoare de turatie, dar asta nu inseamna (dupa mine) ca trebuie sa tragi de ele in permanenta ca sa iti faci treaba ci doar cand situatia o impune sau ai chef de un pic de alergatura.  B-)
SX4 1.5 SE
 

Offline BXXENL

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #92 : 30.Mar.2009, 08:18:27 p.m. »
Se considera subturat motorul daca tu ai 2200rpm (ex) si tre sa o calci la fund. Atunci motorul va trage din greu! Daca ai avea 3500 de ture si ai calca-o la fund i-ar fi mult mai usor motorului. In oras mersul cu 4000 ar fi dezastruos atat motorului cat si buzunarului (ai merge cu a2-a mereu). Cu a 4-a in oras nu prea ai ce face, decat daca ai noroc si stii ca traficul se va misca bine macar cateva sute bune de metrii. In CT de exemplu rar gasesc un moment bun sa bag a 4-a. In bucuresti pe strazile mai mari si pe care se circula mai in viteza da, merge a 4-a.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline FaliT

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 844
  • Gen: Bărbat
  • i just lOve the Sx4 ;x
Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #93 : 30.Mar.2009, 08:28:46 p.m. »
BXX poate ne intalnim odata in Constanta :)  ....
Suzuki sx4
Motor : 1,500
An Fabricatie : 2008 Culoare : Black
 

Offline costin_bad

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #94 : 30.Mar.2009, 08:41:49 p.m. »
Citat
Se considera subturat motorul daca tu ai 2200rpm (ex) si tre sa o calci la fund. Atunci motorul va trage din greu! Daca ai avea 3500 de ture si ai calca-o la fund i-ar fi mult mai usor motorului.
Da, tot asa stiam si eu.
Trebuie sa rectific: la 3000 rpm (fara ceva) in treapta a 3-a, am 60kmh. Nu in trepta a 4-a. Deci nu pot merge cu a treia la 3500 rpm. Am verificat azi cand veneam spre casa. Eram intr-o zona unde am putut da cu 60 si peste, in Bucuresti.
Din ce am mai citit pe net, sunt 2 cai: ori schimbi la cuplu maxim ca sa ai performante maxime d.p.d.v. dinamic, fara a tine cont de nimic (uzuri, consum), dar asta nu e masina de liniute, ori schimbi la 2500, ca sa tii cont de consum si conditiile de trafic.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline BXXENL

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #95 : 30.Mar.2009, 08:42:18 p.m. »
Ti-am trimis datele de contact pe PM. ;) Dai un semn si ne intalnim  :cof:cu cea mai mare placere.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline FaliT

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 844
  • Gen: Bărbat
  • i just lOve the Sx4 ;x
Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #96 : 30.Mar.2009, 09:36:08 p.m. »
Am impresia ca te-am vazut azi ..  :-/ , ai un sx4 verzui asa ... veneai dinspre Dorally spre CET ... Sau era altcnv .. ca .. era tot un sofer tanar .. pana in 25 de ani ( SCZ DE OFF )
Suzuki sx4
Motor : 1,500
An Fabricatie : 2008 Culoare : Black
 

Offline BXXENL

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #97 : 30.Mar.2009, 11:20:30 p.m. »
OFFtopic : A mea arata exact ca a lui LeonardSZK, doar ca nu am 1.6 si 4x4. Nu cred ca eram eu azi ca nu am fost pe acolo.

Si ca sa fim ONtopic singura data cand am simtit ca masina ar avea motor puturos era intr-un deal depasind un tir cu a 5-a la 90 (doar ce iesisem din curba) si cand am vazut ca vine din contrasens un alt tir am calcat-o la fund.Ezitarea intiala pana a ajuns la 3000 de ture m-a nelinistit putin, dar dupa 3000 parca mergea cu redbull ;). E mai puturoasa decat smartul dar am dat mereu  vina pe rotile mari si lipsa aerodinamicii la viteze mai mari. Pe de alta parte, nu e masina de curse si deci nu trebuie judecata numai din prisma asta.
« Ultima Modificare: 30.Mar.2009, 11:31:21 p.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #98 : 30.Mar.2009, 11:26:39 p.m. »
Totusi...depasire cu a5a la 90km/h?  :dknw:
Eu unul cand depasesc folosesc treapta 3a si a4a. Rar depasesc cu a5a (cand rulez deja cu peste 140km/h.


P.S. Instructorul meu mi-a recomandat calduros sa schimb in inferioara in momentul cand efectuez manevra depasire pentru o mai mare siguranta.
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline BXXENL

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #99 : 30.Mar.2009, 11:42:11 p.m. »
Doar ce iesisem dintr-o curba de aproape 90 de grade dar larga, folosisem frana de motor, am usurel in depasire -eram in rodaj si pt ca aveam viteza considerabil mai mare decat a tirului - dar acesta dupa curba a inceput sa accelereze. Nu a fost un moment din ala in care strangi din c*r dar nici bine nu mi-a picat cand am vazut ca nu are forta chiar asa. Clar intr-a 4-a nu mi-ar fi dat nici o emotie, dar eram obisnuit cu "aia mica", iar aia e ceva mai fasneatza (1.3 95hp,vvti si o suta si ceva de kg in minus). De atunci (si au trecut vreo 12000Km) nu s-a mai intamplat sa ma surprinda in vreo depasire. Ai dreptate, pt o mai mare siguranta depasirile ar trebui facute intr-o treapta inferioara la viteze sub 100. La peste 140 n-am avut ocazia sa depasesc nimic cu zuza. N-a vazut de la mine decat 120 si aia intr-o clipita asa pt ca deobicei in afara orasului plec cu cotetzu deoarece consumul mai mic se simte la drumurile lungi. In oras le folosesc cum apuc pt ca desi e diferenta de ~1.5l% in km putini din oras nu prea sesizezi imediat, si macar cu SX4 pot parca linistit pe orice trotuar si nu mai fac pipi cu sange cand merg la baie daca am luat vreo groapa #:-S
  • SX4 1.5
Alex