Autor Subiect: Sfat achizitie Suzuki SX4  (Citit de 113906 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline FaliT

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 844
  • Gen: Bărbat
  • i just lOve the Sx4 ;x
Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #80 : 29.Mar.2009, 08:20:10 p.m. »
Pai daca lucreaza in ture mai mari ... moare si motorul mai repede ... nu? :inteligent:
Suzuki sx4
Motor : 1,500
An Fabricatie : 2008 Culoare : Black
 

Offline adrian_r5

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #81 : 29.Mar.2009, 08:29:55 p.m. »
@FaliT ... poate n-am inteles eu ce vrei sa spui ... mai precis ce intelegi tu (in contextul dat) prin anomalie ?
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline FaliT

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 844
  • Gen: Bărbat
  • i just lOve the Sx4 ;x
Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #82 : 29.Mar.2009, 09:22:35 p.m. »
Ceva iesit din normal  :)
Suzuki sx4
Motor : 1,500
An Fabricatie : 2008 Culoare : Black
 

Offline marius_rg

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #83 : 29.Mar.2009, 09:44:46 p.m. »
Vad ca multi spun ca isi arata adevarata putere dupa 4000rpm (sigur asa si e) dar, sincer, la cam toate masinile pe benzina care le-am condus pana in prezent, nu prea m-a lasat inima sa dau asa in ele :) (nu stiu cum si daca afecteaza intr-un fel negativ viata masinii/motorului + consumul de carburant)
Cel mai mult am condus un logan (masina familiei) si, cred ca pot numara pe degetele de la o mana de cate ori am depasit 4000rpm.

Probabil ca o sa-mi dau seama cum se simte acceleratia cel mai bine cand o sa ajung sa fac un drive test. ( e pacat ca la showroom nu prea ai ocazia sa testezi mai multe motorizari, cel putin cam asa era regula din cate tine eu minte)
SX4 1.6GS 4x4 White 2009, aka Grumpi
 

Offline bogdanb

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #84 : 29.Mar.2009, 10:18:32 p.m. »
Vad ca multi spun ca isi arata adevarata putere dupa 4000rpm (sigur asa si e) dar, sincer, la cam toate masinile pe benzina care le-am condus pana in prezent, nu prea m-a lasat inima sa dau asa in ele :)

Motoarele pe benzina de pe masini gen Solenza, Logan, Ford Escort si altele mentionate in acest topic, au 2 supape pe cilindru si o singura axa cu came. Prin comparatie, motoarele de pe Suzuki au cate 4 supape per cilindru si doua axe cu came (pe scurt, asta inseamna 16V).
Evident, aceasta diferenta face ca timpii de admisie si evacuare sa fie mult optimizati la motoarele 16V, avand ca rezultat direct o putere marita a motorului (de exemplu, cel de 1.6 8V are aprox. 80~90CP, iar cel de 1.6 16V are aprox. 105~110 CP in functie de cat declara sau ce gadgeturi mai pune pe el fiecare fabricant.
Cresterea de putere are totusi un pret: aceasta se obtine la turatii mai mari.  Astfel, cuplul maxim pentru un motor cu 8V este in jurul a 2500rpm. Pentru motoarele 16V (ca cele de pe SX4)  este in jurul a 3800 rpm.
Asta se vede la turatia de schimbat viteza: la Solenza de ex. schimbi viteza la aprox. 3000rpm. La SX4 ar trebui schimbata peste 4000. La Solenza ai 120km/h in viteza 5 la 3000rpm. La SX4 poti avea aceeasi viteza, in aceeasi treapta, dar la 4500rpm. samd.
Nu trebui sa-ti fie teama ca "dai in ea" daca turezi motorul (gandeste-te doar, motoarele de pe motocicletele Suzuki merg constant la turatii in jur de 6000rpm): asa sunt facute ele, sa reziste la turatii mari!. Dimpotriva, daca o tii subturata gandindu-te ca protejezi motorul si economisesti carburant, de fapt atunci se uzeaza mai tare. 
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline FaliT

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 844
  • Gen: Bărbat
  • i just lOve the Sx4 ;x
Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #85 : 29.Mar.2009, 10:44:56 p.m. »
o sa fac un 0-160 sa vezi cam ce poate 1.5 :)
Suzuki sx4
Motor : 1,500
An Fabricatie : 2008 Culoare : Black
 

Offline marius_rg

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #86 : 30.Mar.2009, 09:46:17 a.m. »
Mersi pentru explicatii bogdanb  imi e mai clar acum. O sa tine minte toate astea si, cand o sa ajung la un drive test, o sa incerc sa nu-mi fie "rusine" sa o ridic pe la 4000-4500 cu dealerul in dreapta  :fluier:

Cheers.
SX4 1.6GS 4x4 White 2009, aka Grumpi
 

Offline costin_bad

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #87 : 30.Mar.2009, 01:59:48 p.m. »
Citat
La SX4 ar trebui schimbata peste 4000
bogdanb, cred ca este exagerata aceasta recomandare. In oras nu ai cum sa ajungi vreodata sa schimbi la aceasta turatie, pentru simplul motiv ca viteza creste si nu ai loc, timp. Mergeti, schimbati, uitati-va la turometru si veti vedea ca nu prea ai pe unde. La 3000/tr. 4 deja ies din viteza legala.(nu ca as avea greturi, dar, oricum).
Schimbarea permanenta la 4000 rpm este prea mult. Sigur motorul, in timp, va avea neplaceri. Nu vad de ce un motor cu piese in miscare se uzeaza mai mult la turatii mai joase decat la turatii ridicate, cum spui tu, atata timp cat este in parametrii prevazuti de fabricant.
Daca dai o cautare pe net, nimeni nu recomanda schimbari asa de sus, vorbind de masini obisnuite, nu de lambo, porche, etc. Noi avem altceva. In general, se recomanda schimbare intre 2500-3000 rpm la benzinare. Iarasi, nu am gasit -evident cautarea mea nu a fost completa- o regula de genul: schimbati la turatia x, reprezentand cuplul sau puterea sau altceva. In functie de situatie, trebuie sa alegi ce vrei: consum scazut, cuplu, putere pt. viteza.
Citat
motoarele de pe motocicletele Suzuki merg constant la turatii in jur de 6000rpm
Nu vad nici o legatura cu motorul de pe auto. Asa si cele de F1 ale lu' Renault merg la 15000, da' nimeni nu merge cu loganu' in 5000. Sunt jucarii diferite.
Apoi, la 4000 de ture, zgomotul motorului devine cam mare. Asta e o alta hiba a lui SX4, observata de mine (si de review-eri).
Din review-uri rezulta ca SX4 este cam submotorizata (chiar si cu motorul de 2000). Unu' spunea ca i-ar fi buna si viteza a 6-a.
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Suzuki_SX4-Wagon/2008/Performance/
http://www.thetruthaboutcars.com/suzuki-sx4/
http://cars.about.com/od/suzuki/fr/ag_07sx4.htm
http://www.motiontrends.com/2006/m03/suzuki/sx4_suv.shtml

« Ultima Modificare: 30.Mar.2009, 02:06:28 p.m. de costin_bad »
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #88 : 30.Mar.2009, 02:33:36 p.m. »
Eu te contrazic...cauta mai bine pe internet si ai sa vezi ca se recomanda sa schimbi viteza in momentul cuplului maxim, in cazul de fata 4000rpm. Adevarat, in oras e cam greu sa schimbi la 4000rpm dar la 3000-3500rpm reusesti.
In momentul cand mergi subturat ungerea nu este facuta asa cum trebuie de aici si defectiuni in timp.


P.S. Nu este obligatoriu sa mergi in treapta a 4 a in oras.
P.P.P. Ca o curiozitate a mea: la ce RPM schimbi viteza in afara orasului?
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline adrian_r5

Re: Sfat achizitie Suzuki SX4
« Răspuns #89 : 30.Mar.2009, 03:05:07 p.m. »
Ceva iesit din normal  :)

Daca ti se pare ca la SX4 (1.5 ma refer) turatia de cuplu max. e "ceva iesit din normal" ... ce pot zice decit ca ar fi bine sa compari cu alte motoare din aceeasi categorie si apoi sa ne spui la ce concluzie ai ajuns ;)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah: