Eu zic ca merita. Dealtfel am un prieten care are deja vreo 3 luni de cand isi cauta una 4x4 si nu gaseste. Cele 2 masini de pe Autovit si inca vreo 7 pe Olx nu i-au facut cu ochiul. Odata ca majoritatea sunt 4x2 si a doua oara ca astea 4x4 sunt un pic cam scumpicele. Ceea ce eu banuiesc ca inseamna ca sunt fiabile si de aia si-au pastrat pretul. Nici vreo varianta din Germania nu e mai buna intrucat si acolo inca sunt destul de scumpe.
Dar... trebuie sa tii cont de anumite probleme pe care multi de aici si le-au rezolvat in garantie pe cand daca o cumperi second nu stii daca proprietarul le-a rezolvat sau nu.
Ca idee iti enumar problemele masinii sotiei. Da, ea o si conduce zilnic si trebuie sa te gandesti ca o conduce o femeie care era si incepatoare cand am cumparat-o. Asta ca sa iti faci o idee . Probabil unele defectiuni ar fi putut fi evitate de un sofer mai experimentat. Are 5 ani si 65.000 de km. Masina, nu nevasta
.
1. caseta de directie. In functie de anul de fabricatie, a fost un mic defect la ea(troncanit) care se rezolva in garantie. Eu de exemplu am scapat.
2. ansamblu placuta frana-disc frana fata. Placutele din fabrica sunt moi si s-au consumat la 25.000 . Am pus unele dure si mi-a mancat discurile pe care le-am schimbat la 55.000.Atunci am schimbat si placutele si discurile, sper sa le fi nimerit ca am pus acelasi producator. Probabil de la greutatea masinii.
3. ambreiajul. Chiar zilele trecute l-am schimbat. La 65.000. Probabil cauze multiple ce tin si de piciorul pe pedala la semafor. Dar conteaza si daca o "incingi" pe zapada sau noroi. A mea a mirosit de vreo 3 ori pana acum.
4. amortizoare spate. Se scurg. Eu le-am schimbat in garantie dupa aproape 2 ani si vreo 15.000 de km si acum iar par scurse dar asa le las momentan.
5. apa in masina la picioarele pasagerului dreapta. Nu au stiut sa faca un sistem prin care sa nu mai intre frunze si toata apa se scurgea in masina. Probabil in Japonia sau Ungaria nu sunt pomi. S-a rezolvat prima data prin desfundarea furtunasului iar ulterior prin ridicarea capotei la fiecare spalare si curatarea locului cu jetul de apa. Deci prevenire...
6. vibratia enervanta a masinii la relantiu. Asta ma enerveaza pe mine cand merg cu ea. Vibreaza cateodata si stergatoarele...
7. bucsi bara stabilizatoare. Nu bat dar nu stiu ce pot sa pateasca dar scartaie. Eu le-am schimbat odata si dupa aia nu mi-am mai batut capul cu ele...
Ca sa zic si plusuri:
1. nu am schimbat nimic altceva din ce am enumerat mai sus , nici macar vreun bec. Ca exemplu Octavia 2 FL a necesitat bucsi brat de doua ori si bucsi bara odata in 80.000 de Km. E adevarat ca fara placute sau ambreiaj...
2. piese relativ ieftine. Ambreiaj 350 de lei, bucsi bara 20 de lei, placute frana 80 de lei, discuri 230 de lei amandoua.
3. revizie la fel de ieftina. Ulei + filtre in jur de 200 de lei. Plus ca nu trebuie sa iti bati capul la benzina cu distributia.
4. optionale. Eu am luat varianta GS cu toate optiunile la vremea respectiva si multe sunt bune. Mai ales sotiei, cum ar fi keyless si incalzire scaune.
Problema de care o sa te lovesti este ca nu prea o sa ai de unde sa o cumperi asa ca tot ce am scris mai sus s-ar putea sa fie degeaba
.
Aaa! Si vezi ca virgula consumul de combustibil la benzina poate nu o sa fie cel care iti doresti, insa pe mine ma satisface cum trage la turatii
si nu bag consumul in seama. Si da, eu prefer benzinarele...