Autor Subiect: Presiune pneuri  (Citit de 9403 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Presiune pneuri
« Răspuns #40 : 28.Dec.2018, 10:55:24 a.m. »
  E de apreciat sinteza ta, poate daca manualul este dublat aici(dar pe scurt) , nu-si mai da fiecare cu parerea, dupa cum crede el ! :good: Cat despre in/utilitatea senzorilor, am mai scris si eu p-aici...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: eduard_b

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Presiune pneuri
« Răspuns #41 : 28.Dec.2018, 11:56:30 a.m. »
da, de acord cu toate punctele pe care le-ai mentionat ( poate pozitia farurilor  este mai putin  influentata de presiunea in roti, doar daca nu este "almost flat "...:-)), dar dpdv al geometriei - matematic vorbind - ai perfecta dreptate.
Consumul de carburant, stabilitatea, spatiul de franare, comfortul  sunt direct influentate de presiunea in pneuri dupa cum o spune  chiar producatorul Suzuki in poza atasata  :D
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline Catalln

Re: Presiune pneuri
« Răspuns #42 : 28.Dec.2018, 12:09:13 p.m. »
@eduard_b
Legat de senzori TPMS de pe Suzuki trage un ochi mai jos.
Activarea lor se face în mers, nu necesita programare, iar frecventa este 433 nu 400.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Presiune pneuri
« Răspuns #43 : 28.Dec.2018, 12:15:53 p.m. »
Corect, în Europa se folosește 433MHz iar în restul lumii se folosește de obicei 315MHz.

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Presiune pneuri
« Răspuns #44 : 28.Dec.2018, 12:43:01 p.m. »
am scris  'transmisie RF in banda conventionala de 400MHz" nu am precizat frecventa  :D.
In banda de 400MHz, conform ANCOM exista mai multe sub-benzi ce pot avea utilizare generala. Daca emisia e in 433MHz - foarte posibil  - , atunci sub-banda folosita este 415,00 – 435,00 MHZ cu specificatia - tot conform ANCOM, citez: - G(A)/NG  = "Statut de utilizare în partaj MApN / neguvernamentală"
UE versus USA /ASIA /alte regiuni a avut intotdeauna utilizarea benzilor de frecventa in mod diferit ( ma refer la CINE foloseste banad respectiva, daca frecevnta respectiva este free sau cu plata, etc...) .. de aceea, frecventa de TX al  unui senzor pt masini pt USA va fi diferit de frecventa unui senzor pt masini facbricate pt UE, datarita normativelor de licentiere a frecevntelor, corect .
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Presiune pneuri
« Răspuns #45 : 28.Dec.2018, 01:32:49 p.m. »
@eduard_b
Legat de senzori TPMS de pe Suzuki trage un ochi mai jos.
Activarea lor se face în mers, nu necesita programare, iar frecventa este 433 nu 400.
si mai am  o precizare, de acord, activarea se face "in mers" in momentul cand calculatorul masinii "invata" senzorul. Este normal sa se intample asa. In afara de frecventa centrala de emisie ( sa spunem 433MHz  - asta are mai putina importanta, ea oricum este detectata de ampliifcatorul de receptie de pe auto, care poate sa baleeze mai multe benzi de frecventa) este detectata tipul de modulatie  - poate fi standard sau poate fi o modulatie adaptiva de genul n*PSK  - phase shift key - si mai multe sequence number = un numar caracterisitic al celor 4 senzori. Hai sa ne gandin ce s-ar intampla daca ar exista un singur tip de modulatie si o singura secventa:  am creea asa zis fenomenul de interferenta in care receptorul de pe masina ar receptiona semnalele si de la celelalte roti ale altor vehicule. Probabil ( iar nota mea) ca exista un sequence key number  - un nr sa zicem pe 16 biti - care ar juca rolul de  identificator al radio  frame-ului number . In momentul activarii  / calibrarii / invatarii , calculatorul de bord INVATA acest numar, specific fiecarui set de 4 senzori  - venit din fabrica -  iar cand va receptiona si alte radio frame-uri ( de la alte masini) le va rejecta ( oricum receptorul de pe audo  le receptioneaza , nu are ce face decat sa le rejecteze si sa le citeasca DOAR pe cele care ii trebuie). este o explicatie simplista.. procedeul in sine este destul de complicat, dar nu intram in detalii.
Aceasta teorie nu se aplica numai la senzori, este o terorie generala  ale radiocomunicatiilor care se desfasoara pe aceasi frecventa valabila si aplicata de exemplu  si in banda de  2.4 Ghz - cea in care functioneaza ruterele wireless din casele noastre, acolo seq no este jucat de SSID set-up al ruter-ului ) dar si 3G-ul din comunicatiile mobile.. exista 1 -2 frecvente per operator, diferentierea se face prin scramable cod  = sequence cod. Inca o data, procedeul de scrambling code este unul complicat, nu are nici un sens sa intram in detalii.
Evident, pentru simplificarea lucrurilor, un procesor  / calculator de bord va suporta/invata  mai multe tipuri de senzori ( in mai multe benzi de frecventa, tipuri de modulatie, seq no suportate,  = asa zisele norme de transmisie, ce sunt standardizate conform IEEE - ITU). De aceea, pe piesele de acest gen after market  sta scris: comapatibile cu modelele: Alfa, BMW, Nissan, Suzuki, etc......daca scrii normele de transminuni pe cutie..... l-ai terminat pe omul care citeste asa ceva :-))))
Today is the first day of the rest of my life
 
The following users thanked this post: enicky, toma

Offline Catalln

Re: Presiune pneuri
« Răspuns #46 : 28.Dec.2018, 02:14:21 p.m. »
Teorie multă, fără praftica sărăcia omului.
E aproape imposibil ca CB-ul sa citească și alți senzori, motivul e lesne de înțeles dacă ne gândim ca raza de acțiune este destul de redusa plus ca indiferent de cum rotești rotile sistemul tot citește/afișează ce trebuie, de aici tragi concluzia ca în apropierea fiecărei roti este un cititor.
Ceea ce ai copy/paste acolo nu interesează aproape pe nimeni (excepție cei pasionați).
Informațiile sunt oarecum redundante pe fiecare sectiune/model dar pe majoritatea ii interesează lucrurile practice legate de:
- model
- condiții de utilizare
- cost
- depanare
Or mai fi probabil dar acestea sunt principalele și s-a cam răspuns, nu este necesar sa poluam cu informații inutile 1 la mana și 2 la mana nu e necesar sa epatam.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14538
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Presiune pneuri
« Răspuns #47 : 28.Dec.2018, 02:26:41 p.m. »
@Catalln , nu fii malitios. B-) Exista oameni care chiar mai merg la biblioteca. Colegul Eduard este vechi pe forum, dar dispărut de ceva timp si n-a avut timp sa se actualizeze cu toate postarile referitoare la subiect. Nu cred ca a vrut să epateze, iar informația pusă de el poate fi valoroasă pentru cei care vor citi in viitor. :)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: shpeedy, eduard_b

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Presiune pneuri
« Răspuns #48 : 28.Dec.2018, 02:46:11 p.m. »
Teorie multă, fără praftica sărăcia omului.

Or mai fi probabil dar acestea sunt principalele și s-a cam răspuns, nu este necesar sa poluam cu informații inutile 1 la mana și 2 la mana nu e necesar sa epatam.
o sa fiu putin mai dur de data asta in raspuns, dar inchei, pt ca stiu cum merge acest forum si cate discutii contradictorii se pot "isca" din senin, din nimic:

NU EPATEZ - si NU dau copy paste, chiar am scris ce stiam ( PAROL!  :D  :D  ) e meseria mea , asta fac zi de zi, sunt inginer de transmisiuni - am terminat telecomunicatii: specilaizarea Radio si fibre optice.. acum vreo 23 de anisori ! si culema e ca implementez sisteme de radiocomunicatii :-) deci.. chestia asta "fara practica"  - nu prea ai nimenrit-o :-) , dar nu-i bai.. nu ma supar :-) , e doar pt ca ai aruncat o fraza asa.. sa o arunci  :-)

In al doilea rand, exista un singur receptor pentru toti 4 senzori pentru ca , asa cum ai spus tu : It is about cost efective:-) nimeni nu o sa puna 4 receptori per masina :-), nu au rostul deci unul central , pe unde o fi el, habar nu am, nu se da si nu se cere locul in problema noastra.

Raza de actiune in 400Mhz - ca in orice alta frecventa este data de:
1. puterea de emisie  - standard, aceeasi pt toate modelele, nu stiu cifra si e irelevanta. ea SCADE o data cu [ierderea energiei din baterie. s-ar putea ca la un moment dat, puterea de emisie a "vecinului" auto sa fie mai mare decat a ta! si tot in 433Mhz emite si ala.. deci.. cum o receptionezi pe a ta corect ?  :x
2. de conditiile de propagare. Pt ca tu nu ai niciodata aer  intre receptor si emitator ( receptorul e pe undeva pe langa CB - sa zicem - , emitatoarele sunt cele de la 4 roti ) tu vei receptiona intotdeauna o unda reflecatata, nu cea directa :-) ceea ce inseamna ca distanta geometrica directa intre senzorii   de receptie & transmisie - nu reprezinata neaparat distanta pe care o parcurge unda receptionata , deci, cu siguranta, vei receptiona si alte semnale - evident de la alti senzori..
3. ast' sistem nu e Bluetooth :-)  sa fie utilizabil la 2m, frecventa de 433 MHZ  -banda in sine - nu s-a ales intamplator. altfel foloseau 2.4 Ghz sau.. Bluetooth  :P
P.S: nu dezvoltam topicurile de mai sus daca cineva nu simtea nevoia sa ma corecteze cu : "433MHZ ci nu 400MHz cum ai spus"  :good:  - a fost o provocare .. promit ca stau cuminte  :D

@Catalln , nu fii malitios. B-) Exista oameni care chiar mai merg la biblioteca. Colegul Eduard este vechi pe forum, dar dispărut de ceva timp si n-a avut timp sa se actualizeze cu toate postarile referitoare la subiect. Nu cred ca a vrut să epateze, iar informația pusă de el poate fi valoroasă pentru cei care vor citi in viitor. :)
merci de precizare.. io nu ma supar asa usor  :-) . recunosc ca de multe ori intru in detalii din pasiune..:-) si mai ales pt ca imi place tehnica.. asta e un "minus" al meu: "Vorbesc" mult ! :-) Si alta  data plictiseam oamenii cu detalii, dar nu sa epatez .. ci chiar imi place sa explic.. de o vreme chiar fac cursuri  cu astia mai micii, noi angajati.. deci cred ca e defect profesional probabil  - asta cu explicatiile lungi  :)
nu-i bai.. o mai scurtez.. promit !  >:D<
« Ultima Modificare: 28.Dec.2018, 02:57:18 p.m. de toma »
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline Catalln

Re: Presiune pneuri
« Răspuns #49 : 28.Dec.2018, 03:17:38 p.m. »
Ok, mea culpa, referitor la tine @eduard_b
Dar eu încă nu sunt convins ca e doar un singur receptor, respectiv la raza de emitere.
Sunt câteva aspecte care nu se leagă, de exemplu TPMS programabile tot pe cele doua frecvențe lucrează 433 respectiv 315 iar pt programare dispozitivul se poziționează exact lângă senzor.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la