Autor Subiect: Presiune pneuri  (Citit de 9406 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Online gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14538
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Presiune pneuri
« Răspuns #30 : 08.Dec.2018, 07:57:56 p.m. »
@gabineg - am gresit cu ceva de ai editat toate posturile de pe pagina ?

Nu, lipsea o litera din titlu si m-a rugat inițiatorul sa corectez.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: enicky

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Presiune pneuri
« Răspuns #31 : 27.Dec.2018, 01:01:29 p.m. »
Salutare si bine v-am regasit dupa  o luuuunga perioada, sper ca sunteti voiosi si sanatosi cu totii ! :-)
Pe scurt, ca sa nu fiu mult "off-topic", am achizitionat in vara noul Suzuki Swift ( 1.2l Cool) cel cu genti de tabla. Fiimea e incepatoare, naaah, a luat ceva gropi, asa ca a trebuit sa ma duc la un servcie si sa indrept azi  3 jante ( roll-uit). Acum sunt OK, insa cei de acolo mi-au spus ca nu sunt atat de bune calitativ si sa le schimb daca am posibilitatea. Ce e drept, la " Batrana Doamna" nu am probleme d'astea, fiind cu jante de aliaj din fabrica. Intrebarea mea: sunt chiar atat de proaste incat trebuie sa fie schimbate? E drept, am remarcat un lucru uimitor la masina asta: e foarte usoara ( aprox: 870kg).. si atunci japonezii aia car au redus greutatea s-ar putea sa le fii facut mai subtiri.. ceea ce nu se "asorteaza" deloc stilului soselelor din Romania.. :-(..  O a doua problema este senzorul de presiune roti ( slava Domnului ca pe cea veche nu am asa ceva :-) si e foarte sensibil. Intrebare: exista vreun buton  / micro-switch  de reset al acestui sistem de monitorizare? Se stinge dupa o vreme, daca faci presiunea " ca la eticheta": 2.5  fata si 2.3 spate.. dar.. nu am stat sa caut "butonelul magic". Daca exista asa ceva, puteti sa imi psuneti si mie pe unde e ? Merci de raspuns.. si drive safe ! Zi faiana Eduard!
Today is the first day of the rest of my life
 

Online gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14538
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Presiune pneuri
« Răspuns #32 : 27.Dec.2018, 03:03:56 p.m. »
Colegu' @eduard_b , chiar ma întrebasem ce se intampla cu domnia ta... E bine ca esti OK si ca ai ramas pe... Suzuki! :good:
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: eduard_b

Offline Myhay

Re: Presiune pneuri
« Răspuns #33 : 27.Dec.2018, 03:32:36 p.m. »
Pot sa-ti spun cum este la a mea , la Baleno. Banuiesc ca ar trebui sa fie identice pe partea aceasta. Eu procedez asa cand trebuie sa fac presiunea : cu motorul pornit opresc la benzinarie si fac presiunea personal. Intru in meniul din bord unde imi arata valorile pe fiecare roata si bag aer cat trebuie sa ajunga la valoarea dorita. Imediat dupa ce am bagat aer in cate o roata , intru iar in meniu si imi arata instant presiunea actualizata. De multe ori sunt tipicar si ma chinui ca pe toate rotile sa am aceleasi valori desi se schimba ulterior in mers. Am un Lukoil in zona unde momentan manometrul indica corect si se pupa cu ce citesc senzorii. Deci , 2.6 imi arata pe manometru , 2.6 am si in bordul masinii de exemplu. De resetat nu se poate reseta manual , in schimb se reseteaza dupa fiecare oprire ( a masinii si motorului) daca pot spune asa. Dupa ce pornesti motorul daca intri in meniul din bord o sa-ti arate |--| ceva de genul. Dupa cativa km de mers senzorii citesc presiunea si daca opresti si intri iar in meniu o sa-ti arate valorile.Daca valorile sunt prea mici , sub 2 atmosfere sa zicem , o sa-ti piuie in bord direct. Eu tin TMPS pe modul Confort la valoarea de 2.6 atmosfere pe toate rotile. Acum iarna se intampla sa mai scada din cauza temperaturilor , mai ales cand mai vin zile cu grade + si dupa cu - . Cand ajunge o roata in jurul valorii de 2.0 - 2.1 sau sub acestea ma anunta in bord.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: eduard_b

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Presiune pneuri
« Răspuns #34 : 27.Dec.2018, 04:25:38 p.m. »
Colegu' @eduard_b , chiar ma întrebasem ce se intampla cu domnia ta... E bine ca esti OK si ca ai ramas pe... Suzuki! :good:
Bine v-am re-gasit !  :) . Da, am ramas tot pe Suzuki si la "generatia urmatoare". 10 ani m-au convins ca e o masina robusa cu putine probleme. Si.. mai vreau sa o tin pe aia veche inca vreo 5 . S-au schimbat tehnologii,  s-au micsorat consumuri de carburant dar inca dupa 10 ani descopar pe cea noua "repere" /piese care au ramas aceleasi . e ok si cea noua: simpla - am varianta de entry level - dar isi face banii.  Japonezii astia stiu sa faca masini  :)  Mai vorbim ! Sarbatori fericite ! :)
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Presiune pneuri
« Răspuns #35 : 27.Dec.2018, 04:35:12 p.m. »
Pot sa-ti spun cum este la a mea , la Baleno. Banuiesc ca ar trebui sa fie identice pe partea aceasta. Eu procedez asa cand trebuie sa fac presiunea : cu motorul pornit opresc la benzinarie si fac presiunea personal. Intru in meniul din bord unde imi arata valorile pe fiecare roata si bag aer cat trebuie sa ajunga la valoarea dorita. Imediat dupa ce am bagat aer in cate o roata , intru iar in meniu si imi arata instant presiunea actualizata. De multe ori sunt tipicar si ma chinui ca pe toate rotile sa am aceleasi valori desi se schimba ulterior in mers. Am un Lukoil in zona unde momentan manometrul indica corect si se pupa cu ce citesc senzorii. Deci , 2.6 imi arata pe manometru , 2.6 am si in bordul masinii de exemplu. De resetat nu se poate reseta manual , in schimb se reseteaza dupa fiecare oprire ( a masinii si motorului) daca pot spune asa. Dupa ce pornesti motorul daca intri in meniul din bord o sa-ti arate |--| ceva de genul. Dupa cativa km de mers senzorii citesc presiunea si daca opresti si intri iar in meniu o sa-ti arate valorile.Daca valorile sunt prea mici , sub 2 atmosfere sa zicem , o sa-ti piuie in bord direct. Eu tin TMPS pe modul Confort la valoarea de 2.6 atmosfere pe toate rotile. Acum iarna se intampla sa mai scada din cauza temperaturilor , mai ales cand mai vin zile cu grade + si dupa cu - . Cand ajunge o roata in jurul valorii de 2.0 - 2.1 sau sub acestea ma anunta in bord.
Merci de raspuns, o sa ma uit prin menu-ul  de bord sa vad daca afiseaza presiunea, dar cred ca la modelul "Cool"  - primul   / entry level  - nu are varianta asta. Eu personal le  fac presiunea  - la ambele masini - cu pompa mea  care are un manometru super OK -am comparat masuratorile acesteia  cu alte manometre si arata f bine. Ideea era de reset.. pentru ca uneori dureaza destul de mult pana se stinge becul din bord ( aprox 10km). Intr-adevar. dupa aceea nu se mai aprinde. Eram curios daca exista vreun " reset system" , altfel incat, daca il resetez el va face "count" din nou si imi cva spune repede daca presiunea facuta e OK  - sau nu  - . Altfel, nu e deranjant.
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Presiune pneuri
« Răspuns #36 : 27.Dec.2018, 04:45:57 p.m. »
Din cate știu nici un fel de senzor de presiune roți nu emite atunci când roata nu se învârte. E astfel conceput pentru a nu consuma inutil bateria. Mă îndoiesc că la Baleno e altfel și raportează instant presiunea actualizată. :)

Offline Myhay

Re: Presiune pneuri
« Răspuns #37 : 27.Dec.2018, 05:44:23 p.m. »
Iti spun ca raporteaza instant pentru ca intr un an de zile am facut presiunea rotilor de mai multe ori. Ma repet : cu motorul pornit. Normal ca daca fac presiunea cu motorul oprit si dupa ii dau cheie trebuie sa merg putin cu ea ca sa citeasca. Dar eu mergand deja cu ea un drum de cat o fi el - 5-6-10 km si stationez cu motorul pornit la relantiu facandu i presiunea imi citeste instant. Procedez asa ca sa vad exact cat trebuie in cazul in care manometrul este busit. Ma intereseaza cat imi indica masina in final ca sa fie bine sa nu mi dea eroare. Daca aveam manometru cum are colegul in stare perfecta , da , nu mai era necesar sa procedez ca pana acum cu motorul pornit pentru ca ma bazam pe aparat. Dar eu nu am acasa si depind de cele de te miri pe unde apuc.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline enicky

Re: Presiune pneuri
« Răspuns #38 : 28.Dec.2018, 12:18:16 a.m. »
  @Myhay tu ai dreptate, cand aveam bordul "ingalbenit", am facut presiunea si sotia m-a avertizat ca gata "s-a stins".
    Dar ca sa intru in meniu, daca el n-o cere(CB-ul), asta chiar n-o fac ! Tipicar e putin spus... :-))
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Presiune pneuri
« Răspuns #39 : 28.Dec.2018, 10:40:39 a.m. »
Gata, m-am documentat azi despre sistemul TMPS. Ce sa-i faci.. acum 10 ani  masinile mai ieftine nu erau atat de sofisticate, trebuia sa ai grija, tu, ca sofer pentru presiunea in pneuri.
Buun, revenind la sistemul TMPS, sunt doua variante: masurare inidrecta ( iTMPS  - primele modele)  si masurare directa ( dTMPS).
Credeam ca am primul model, care se bazeaza pe informatiile transmise de catre senzorii sistemului ABS ( cu cat  roata e mai dezumflata, cu atat diamentru scade).. deci masurare indirecta.. dar m-am inselat
Si modelul Suzuki Swift are masurare DIRECTA.. am observat ieri senzorii pusi pe valva si am vazut cum arata si in poze ( traiasca wikipedia : https://en.wikipedia.org/wiki/Tire-pressure_monitoring_system ).
Mai mult, fiecare senzor are o transmisie RF in banda conventionala de 400MHz, iar ceea ce face diferenta intre senzori ( dat probabil de generatia lor) este daca ei emit numai in miscare sau nu). De exemplu, senzorii mei de pe bicla ( de cadenta si viteza emit DOAR in momentul in care pedalierul / roata se invarte pentru a reduce consumul inutil al bateriei din interiorul senzorului)..
Acum, relativ la masurartori: fiecare roata este monitorizata individual, fiecare avand senzorul ei si.. in functie de optiuni ( adica de varainta de echipare) poti sa citesti  pe bord informatiile de presiune / eventual temperatutra  pe bordul masinii.. a mea ( modelul 1.2 Cool) nu are decat un indicator de presiune scazuta.. generic.. deci.. daca se aprinde trebuie sa verific toate rotile.
Daca senzorul nu  are posibilitatea de detectie a miscarii  - model mai ieftin -, cand motorul merge ( adica procesorul masinii  este ON) informatia este intr-adevar transmisa in timp REAL. avantaj, poti face presiunea corecta cand stai pe loc. dezavantaj: bateria merge tot timpul.
NOTA MEA - parere personala - : la fel ca si senzorii de pe bicla s-ar putea ca emisia sa fie temporizata !!! in sensul ca: pornirea emisiei se face in momentul detectie miscarii rotii si sa existe un timer de la oprirea miscarii pana la TX OFF ( cateva minute) pt a da posibilitatea de a face repsiunea corect. In momentul cand misacrea nu mai este detetcatata poate porni  un contor care sa opreasca emisia senzorului dupa un timp de cateva minute..
Intr-adevar nu exista un buton de reset al acestui sistem - cel putin pt Swift - ,
Sistemul TMPS  a intrat in vigoare ca echipare obligatoire acum cativa ani pt toate autoturismele comercializate in UE.. habar nu aveam, eu credeam ca e "feature" pe masina noua ..:-)))
Ca o nota: bateria ( probabil de litiu) din interiorul fiecarui senzor de monitorizare este incapsulata ( majoritatea modelelor) , obligand sa inlocuiesti tot senzorul la terminarea bateriei. La prima citire am zis WTF ! uite cum fac unii bani :-) , dar motivul este ca circuitul electronic si insusi senzorul de masurare nu este "live-time" iar producatorul il doreste si pe acesta inlocuit..
P.S: complicat TMPS-ul asta.. prefer ca de 2 ori pe luna sa fac eu presiunea cu mana mea.. 10-20 de pompe per fiecare roata pune putin sangele in circulatie ...:-)
Today is the first day of the rest of my life