Autor Subiect: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).  (Citit de 1975 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline MOTANUL

Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
« Răspuns #10 : 21.Dec.2024, 09:57:56 a.m. »
Multumesc pentru sfaturi. Pana la urma nu este o tragedie sa cumpar o sonda.
Mai ales ca la mine este o problema cu tensiunea prea mare a sondei - nu stiu daca curatarea o sa influenteze acest aspect.

Sonda 1 este made in Japan (NTK japan )
Sonda 2 este Bosch made in Germany (asta e cel putin suspecta).

La mine absolut toti parametrii sunt in regula. Inclusiv codul P0420 nu apare imediat.

Argumentele pentru catalizator infundat sunt de mare finete: (nu am cod de eroare dar sunt la limita de sus)
1. Amestecul AFR e un pic mai bogat 14.6 in loc de 14.7
2. Presiunea in rampa de injectie e la limita de sus sau peste (devine rosie - iar e verde etc)

Pare ca intradevar catalizatorul este infundat. ECU incerca sa compenseze frana catalitica suplimentara cu un pic mai mult combustibil.
« Ultima Modificare: 21.Dec.2024, 10:11:35 a.m. de MOTANUL »
  • Suzuki SX4 Scross 2019 1.4 BENZINA 1.4T ALLGRIP
Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline MOTANUL

Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
« Răspuns #11 : 04.Ian.2025, 12:03:08 p.m. »
Am luat o pauza. Am fost de curand la dealerul care a vandut masina care spera sa scape cu cheltuieli zero (sa curete clapeta de acceleratie sau EGR). Nu cred ca exista vreo sansa sa repare masina de acolo. (din ce s-a discutat si aici si din ce am inteles si eu de la oameni care lucreaza in domeniu).

Intre timp am costatat un consum exagerat (pana la urma nu este de mirare). Am mers in extraurban si daca trec de 500 km  cu un plin e bine.
Masina consuma undeva peste 9 in extern. In oras cam 10 pe drumuri lejere (7,6 imi afisa SX4 vechi).

Ma poate ajuta cineva cu valorile corecte nominale de functionare ale motorului 1.4T - AKK414 - K14C pentru ambele sonde de O2?
Am citit intre timp ca sondele transforma citirea de O2 in tensiune. 0,1V ar fi un amestec sarac 1V un amestec bogat.
Eu am asa:
Sonda 1 se modifica intre -0,012 si -0,031mA si are un AFR de 14.5
Sonda 2 nu se modifica din 1,28 V (aici clar este o problema). Asta inseamna un amestec foarte bogat.(peste limite).

"A properly functioning oxygen sensor will show a rapidly fluctuating output voltage between approximately 0.1 and 1.0 volts. The time taken for the voltage to change from 0.1 V to 1.0 V (referred to as the lean to rich response time) should be about 300 milliseconds."
  • Suzuki SX4 Scross 2019 1.4 BENZINA 1.4T ALLGRIP
Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline MOTANUL

Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
« Răspuns #12 : 04.Ian.2025, 01:27:14 p.m. »
Am stat mult mai mult cu motorul pornit fata de datile trecute si sonda 2 de O2 a inceput sa arate citiri cand a ajuns apa spre70-80 de grade. (in jur de 0.81 V).
Sonda 1 de O2 si la cald tot citiri negative are  :-/. Habar nu am care sunt valorile corecte.
AFR si la cald tot 14.5-14.6.
  • Suzuki SX4 Scross 2019 1.4 BENZINA 1.4T ALLGRIP
Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1615
  • Thanked: 252 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
« Răspuns #13 : 04.Ian.2025, 04:27:14 p.m. »
La SX4 din 2008 (275.000 km)nu am schimbat nici o sonda, cu toate ca imi mai da eroare de P0420, dar rar, eu am si gpl pe masina.
Dar "meseriasii"  spun ca sondele sunt consumabile si dupa circa 120.000 km daca sunt probleme sa le schimbi. Consumul este foarte mare pe extern(acum depinde si ce stil de condus ai).
Parerea mea este sa incepi cu bujiile schimbate NGK sau Denso cu iridium
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 
The following users thanked this post: MOTANUL

Offline MOTANUL

Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
« Răspuns #14 : 04.Ian.2025, 06:02:06 p.m. »
Consumul este foarte mare pe extern(acum depinde si ce stil de condus ai).
Parerea mea este sa incepi cu bujiile schimbate NGK sau Denso cu iridium
Cu bujiile am inceput in urma cu o luna cand am luat masina. Au pus OEM / NGK noi la reprezentanta.
Consumul e mare si in oras si in extern. Compar cu 1.6 cod motor: M16A SX4 2011. Scross-ul din semnatura consuma simtitor mai mult. (probabil pentru ca este defect)

Am cumparat versiunea PRO de la soft (speram sa imi dea intervalele de referinta cum am vazut la o diagnoza profi). Nu au aparut intervalele in schimb am gasit ceva nou (noncontinous monitors).

Am uitat sa scriu si de Reprezentanta DAB - unde au zis sa schimb intai catalizatorul si ulterior sondele lambda. Mie deja nu imi pare ca mai rezolva problemele tehnic - ci mai mult comercial si am sa detaliez imediat.
Le-am scris ca alt service a gasit probleme de functionare la sonda lambda 2 (2 diferite mi-au spus acest lucru pana sa gasesc si eu). Si am intrebat daca nu e cazul sa schimbam intai sonda lambda 2 si apoi sa vedem cu catalizatorul (mai ales ca asta intra teoretic in garantia extinsa).
Au zis ca asa indica producatorul si cu asta basta. Ei vor 2600 euro pe catalizator si dupa aia mai dau extra si ulterior 150 euro cat costa sonda lambda 2. Si daca nu merge nici asa schimbam si sonda 1 ca poate din a 3-a incercare nimerim.
  • Suzuki SX4 Scross 2019 1.4 BENZINA 1.4T ALLGRIP
Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline cristidav

Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
« Răspuns #15 : 04.Ian.2025, 07:53:12 p.m. »
Din cate stiu eu, catalizatorul nu intra in garantia extinsa nici teoretic, nici practic. De unde si faptul ca vor sa te faca de 2.600 parai  :D
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline MOTANUL

Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
« Răspuns #16 : 05.Ian.2025, 12:45:09 p.m. »
Da - am verificat si eu si este la excludere in Garantia extinsa. Nu intra cu alte cuvinte.
Cum spunea un prienten e ori sonda 1, ori sonda 2 ori catalizatorul.Practic ECU compara ce intra cu ce iese din catalizator si daca este ineficient il declara ineficient.

Ei vor sa inceapa cu piesa cea mai scumpa si ulterior cu cele care foarte probabil au generat infundarea catalizatorului.
  • Suzuki SX4 Scross 2019 1.4 BENZINA 1.4T ALLGRIP
Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline MOTANUL

Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
« Răspuns #17 : 06.Ian.2025, 04:56:42 p.m. »
Am fost azi la o firma care se ocupa cu reconditionarea catalizatoarelor - filtrelor de particule. Meteor
Am zis eu sa schimb si sondele O2 si sa vad cum se prezinta si catalizatorul in acelasi timp.

Mi-au spus ca la benzina nici nu intra in discutie curatarea. Doar inlocuirea elementelor uzate din interior cu unele noi din Polonia nu din China.
Cost 2200 lei (800 lei demontat-montatul). Pana aici totul a decurs bine.

Cand intreb de garantie - incepe ca e zero pentru ca Suzuki face masini proaste, toata ziua stau cu martorul aprins si nici reprezentanta nu le da de cap.  :dknw:  :notlst:
Si "brusc" a intrat un email si nu mai poate vorbi ca trebuie sa se concentreze sa raspunda la email.

Cred ca mai astept pana se intoarce mecanicul sa schimb sondele de O2 si mai vedem dupa asta.
Stie cineva ce fac conductele subtiri care intra in catalizator in lateral (cele cu furtun)? Cea de jos groasa pare un traseu de wastegate.
« Ultima Modificare: 06.Ian.2025, 05:07:01 p.m. de MOTANUL »
  • Suzuki SX4 Scross 2019 1.4 BENZINA 1.4T ALLGRIP
Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline ntire2000

Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
« Răspuns #18 : 06.Ian.2025, 07:09:12 p.m. »

Cand intreb de garantie - incepe ca e zero pentru ca Suzuki face masini proaste, toata ziua stau cu martorul aprins si nici reprezentanta nu le da de cap.  :dknw:  :notlst:

Trebuia sa îl întrebi spre ce marca de mașină mai fiabila sa te orientezi.... :-?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline MOTANUL

Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
« Răspuns #19 : 07.Ian.2025, 10:06:03 a.m. »
Trebuie sa recunosc ca m-a enervat asta. Ca la vechiul SX4 / 2011 / 1.6 nu am avut niciodata vreo eroare la motor.
A depasit cu mult fiabilitatea altor masini mai populare. (peste 1.4 benzina Golf 4, 1.9 TDI Leon, E46 2.0 FL, 1.4 Benzina Renault)
El a sarit ca euro 5 e mai usor si mai ieftin de reparat. Asta fiind din 2020 are si filtru de particule (in plus fata de euro 6).
Adica scenariul cel mai scump si mai dificil de rezolvat.

O sa schimb sondele in prima faza si mai vedem daca primesc acelasi mesaj (ineficienta catalizator).
  • Suzuki SX4 Scross 2019 1.4 BENZINA 1.4T ALLGRIP
Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...