Autor Subiect: Probleme dupa schimbare kit ambreiaj  (Citit de 203 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline zoomzoom

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
Probleme dupa schimbare kit ambreiaj
« : 18.Nov.2024, 11:07:16 a.m. »
Suzuki Swift IV, 2010, tocmai ce i-a fost schimbat kitul de ambreiaj in service (autonet). Ma asteptam sa mearga normal, numai ca am doua mari probleme. Maine ma duc iar in service, dar voiam sa va cer si voua un sfat, o parere.

1. Cu motorul pornit, nu reusesc sa bag dintr-a doua intr-a-ntaia.
Cand e motorul oprit merge fara probleme. Am observa problema asta de cand am luat masina si m-am intors cu ea in service, insa mi s-a zis sa imping mai tare si sa ii mai dau timp. Fara sa intru in detalii tehnice, mie mi se pare penibil sa te duci cu masina in service si sa ai astfel de probleme. Ar trebui sa mearga masina nu sa trebuiasca sa fac muschi bagand intr-a-ntaia.

2. Dupa primul drum facut (prin Bucuresti, cam 30 min), mi s-a parut ca iese fum de sub capota, iar cand am ajuns acasa mirosea tare a ars (parca sa zic cauciuc ars). Nu s-a mai intamplat pana acum.

Vi se pare vreuna dintre probleme de mai sus sa fie ceva normal? Pe langa kitul de ambreiaj, au mai fost schimbati uleiul si mai multi rulmenti la cutia de viteze, discul de ambreiaj si placa de presiune.
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme dupa schimbare kit ambreiaj
« Răspuns #1 : 18.Nov.2024, 10:13:06 p.m. »
tocmai ce i-a fost schimbat kitul de ambreiaj
1. Cu motorul pornit, nu reusesc sa bag dintr-a doua intr-a-ntaia.

2. Dupa primul drum facut (prin Bucuresti, cam 30 min), mi s-a parut ca iese fum de sub capota,
Pe langa kitul de ambreiaj, au mai fost schimbati uleiul si ...
1. E normal ca din viteza a II-a sa nu intre usor in viteza I-a atunci cind rotile se invirt cu viteza mare. Incearca sa reduci viteza cit mai mult posibil (aproape ca rotile motrice sa se opreasca) si incearca atunci sa bagi in viteza I-a. Sa nu uitam ca viteza I-a este penru plecarea de pe loc cind masina se afla in palier (orizontal) ori cind se afla in rampa. In panta sau pe gheata, se poate pleca si cu viteza a doua.

2. E posibil ca in timpul lucrarilor sa fi curs ceva ulei pe conducta de evacuare si cind s-a infierbintat, mirosul si fumul si-a facut aparitia.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: zoomzoom

Offline ntire2000

Re: Probleme dupa schimbare kit ambreiaj
« Răspuns #2 : 18.Nov.2024, 11:59:07 p.m. »
Colegul zice clar ca nu intra în viteza I-a cu motorul pornit, nu cu masina în miscare.
Acolo deja e o problema de montare a ambreiajului, daca nu chiar ambreiajul e ceva OEM penal (parca vad ca i-au montat o cazatura de OEM la pret de original).

Iar faza cu uleiul curs pe evacuare.... asta deja se întâmpla prin service-uri lipite de vulcanizari.
Când n-au de schimbat roti, schimba ambreiaje.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: zoomzoom

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Probleme dupa schimbare kit ambreiaj
« Răspuns #3 : 19.Nov.2024, 05:56:39 a.m. »
Colegul zice clar ca nu intra în viteza I-a cu motorul pornit, nu cu masina în miscare.

După unii cercetători,  când ești în viteza a doua cu motorul pornit, mașina ar fi în mișcare. ;)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: zoomzoom

Offline zoomzoom

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
Re: Probleme dupa schimbare kit ambreiaj
« Răspuns #4 : 19.Nov.2024, 07:18:44 a.m. »
Legat de situatia in care nu reusesc sa schimb din a II-a intr-a I-a: da, motorul este pornit si masina in miscare, insa are viteza foarte mica, sub 10km/h. Nu era menit sa fie vreun test extrem, ci ceva ce se intampla uzual. In conditii similare (viteze, trepte), nu aveam nicio problema inainte.
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme dupa schimbare kit ambreiaj
« Răspuns #5 : 19.Nov.2024, 09:50:59 a.m. »
Colegul zice clar ca nu intra în viteza I-a cu motorul pornit
Cu motorul pornit si masina STATIONATA, poate introduce in viteza I-a => la plecarea de pe loc nu este problema. Problema apre de la reducerea vitezei si introducerea schimbatorului din treapta II in treapta I moment in care roata motrica se invirte insa nu este atit de mica viteza incit sa-i permita introducerii in treapta I-a.

nu reusesc sa schimb din a II-a intr-a I-a: da, motorul este pornit si masina in miscare, insa are viteza foarte mica, sub 10km/h.
Incearca si la o viteza mai mica; aproape de momentul cind roata tinde sa se opreasca (angrenajele in miscare din cutia de viteza trebuie sa fie in concordanta cu miscarea de rotatie a rotii motrice pentru a permite cuplarea rotilor dintate sa se intrepatrunda).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: zoomzoom

Offline wolfin

Re: Probleme dupa schimbare kit ambreiaj
« Răspuns #6 : 19.Nov.2024, 11:12:42 a.m. »
Legat de situatia in care nu reusesc sa schimb din a II-a intr-a I-a: da, motorul este pornit si masina in miscare, insa are viteza foarte mica, sub 10km/h. Nu era menit sa fie vreun test extrem, ci ceva ce se intampla uzual. In conditii similare (viteze, trepte), nu aveam nicio problema inainte.

mai repet..ca poate nu am inteles. bagi tr 1in miscare?

daca da....nu mai incerca. e normal sa intre greu. fortezi sincroanele si rotile dintate.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline zoomzoom

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
Re: Probleme dupa schimbare kit ambreiaj
« Răspuns #7 : 19.Nov.2024, 12:49:52 p.m. »
Cu motorul pornit si masina STATIONATA, poate introduce in viteza I-a => la plecarea de pe loc nu este problema. Problema apre de la reducerea vitezei si introducerea schimbatorului din treapta II in treapta I moment in care roata motrica se invirte insa nu este atit de mica viteza incit sa-i permita introducerii in treapta I-a.

Exact, la plecarea de pe loc nu este nicio problema, ci doar cand e viteza mica si incerc sa trec din treapta I in treapta a II-a.

Incearca si la o viteza mai mica; aproape de momentul cind roata tinde sa se opreasca (angrenajele in miscare din cutia de viteza trebuie sa fie in concordanta cu miscarea de rotatie a rotii motrice pentru a permite cuplarea rotilor dintate sa se intrepatrunda).
Da, daca astept sa fie viteza si mai mica, merge. Cam asta mi-au zis si azi in service, sa schimb la viteza si mai mica. Numai ca mie mi se pare tare ciudat ca nu am avut vreodata problema asta pana acum, de cand a fost ea noua (acum 14 ani) si pana azi.

Altfel, legat de fum si mirosul de ars, se pare ca este de la vaselina cu care au uns nu mai stiu ce pe acolo si e normal. O sa treaca.  :D

Am gasit si ulei sub masina azi dimineata. Au verificat-o in service si se pare ca era un zimering care trebuia strans. Acum ar trebui sa fie ok.