Autor Subiect: REVIZIA 15000KM ori 1 AN  (Citit de 107417 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline adrian_r5

Re: REVIZIA 15000KM ori 1 AN
« Răspuns #130 : 19.Mai.2009, 09:12:48 a.m. »
... probabil ulei din asta o sa pun la revizie:



Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: REVIZIA 15000KM ori 1 AN
« Răspuns #131 : 19.Mai.2009, 09:19:37 a.m. »
E fix ce zice "cartea"?
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline adrian_r5

Re: REVIZIA 15000KM ori 1 AN
« Răspuns #132 : 19.Mai.2009, 09:39:18 a.m. »
Pai aici e "dilema" ... cartea zice in "fel si chip" ... adica vezi aici ce zice cartea romaneasca si aici ce zice cartea ungureasca  :(

... i.m.h.o. cel mai bun compromis ar fi 5w30 ...
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: REVIZIA 15000KM ori 1 AN
« Răspuns #133 : 19.Mai.2009, 09:44:01 a.m. »
Cu bold 0w20 e in amblele carti.
Unde o faci pana la urma?
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline adrian_r5

Re: REVIZIA 15000KM ori 1 AN
« Răspuns #134 : 19.Mai.2009, 09:58:00 a.m. »
Probabil aici in Tm ... ma duc azi sa discut cu ei.
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline BXXENL

Re: REVIZIA 15000KM ori 1 AN
« Răspuns #135 : 20.Mai.2009, 12:04:14 a.m. »
Dar de unde gasim 0w20? Eu am pus 0w30 ca asta am gasit. Data viitoare cred ca pun tot d'asta, dar sigur dupa aia trec pe 5w30 de care bag si in cealalta (valvoline daca va intrebati, din considerente de pret, mobilu 5w30 e prea scump).
  • SX4 1.5
Alex
 

Online Leutz

Re: REVIZIA 15000KM ori 1 AN
« Răspuns #136 : 23.Mai.2009, 09:33:37 a.m. »
Am facut si eu revizia de 15000 saptamana asta; miercuri. N-am decat 12500 dar urmeaza sa plec intr-o excursie mai lunga si am fost mai mult ca sa stiu ca-i verificata un pic, decat pt. revizia in sine.
Am fost la BS pentru ca, incredibil dar adevarat, era mai scump la Radacini. La Autonet nu am intrebat pentru ca is prea proaspeti in problemele Suzuki. O sa-i iau in calcul la viitoarele revizii, daca feedback-ul de la clienti e bun.
Pret final: 738RON (La Radacini 750RON).

Lista cu operatiuni, asa cum reiese de pe factura:

1. inlocuire filtru ulei
2. inlocuire filtru aer
3. inlocuire ulei motor
4. inlocuire ulei diferential spate
5. curatat filtru polen
6. verificare ulei cutie viteze
7. verificare ulei reductor (asta-i tare  :baston: nu stiam ca masina mea are reductor. Sau poate nu e ala care care ma gandesc eu)
8. verificare placute frana
9. materiale uzuale
10. eco taxa

Lista cu piese schimbate:

1. filtru ulei
2. ulei Mobil 80w90 - 1L (pt cutie/diferential banuiesc)
3. ulei Mobil 5W30 - 5l
(juma de litru care n-a intrat mi l-au dat acasa. Pe bidon scrie: Mobil1 ESP formula 5W-30, with SuperSyn, Fully Synthetic)
4. Filtru aer
5. Punga plastic  =)) (in care mi-au pus filrtul de aer vechi si uleiul)

Printre altele am vorbit de discurile de frana si despre cursa pedalei, despre care am postat in alta parte.
Despre discuri au zis ca "asa face toate", ca e de la placutele ecologice ... etcetc. N-am mai insistat, cu conditia sa verifice cum trebuie franele.
In final au pus-o pe stadul ala unde se testeaza trenul de rulare si toate cele si erau in parametri franele, deci n-am mai insistat.

Cam asta a fost.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline adrian_r5

Re: REVIZIA 15000KM ori 1 AN
« Răspuns #137 : 23.Mai.2009, 03:39:36 p.m. »
Ieri am facut revizia (la 1 an fara 6 zile si 10178 km) la Sara Motors ...

Experienta avuta mi-a lasat un sentiment de scirba  :(

Asa cum spuneam aici initial mi s-a comunicat un pret de "537,4  Ron" - comunicarea s-a facut pe un biletel scris cu pixul ... si mi s-a spus ca se pune ulei "Castrol 5w40" si ca nu pot veni cu uleiul meu (discutia am avut-o cu tanti de la receptie service)

Pretul era mult mai mare decit cel cerut de cei de la Szeged (76 euro cu uleiul lor sau de 42 euro cu uleiul meu). Marti in 19 mai am zis sa le mai fac o vizita celor de la Sara Motors si sa incerc sa discut cu seful de service sa vad ce motive au sa-mi interzica sa vin cu uleiul meu. Am intrebat la receptie ce ulei se pune ... tanti a chemat un mecanic care a spus ca se pune 5w30 ("am fost acum 2 saptamini la unguri si ne-au spus sa punem 5w30" ...). Am cerut atunci sa mi se faca o oferta scrisa cu pretul reviziei ... tanti s-a uitat la mine ca la masini straine si asa am ajuns sa discut cu seful de la service. Care sef de service a spus ca motivul pt. care nu pot veni cu uleiul meu este urmatorul "daca se gripeaza motorul noi nu-l reparam pe garantie" ... Ok, am zis, atunci va rog sa-mi faceti oferta de pret pt. revizia de 1 an conform cu cele scrise in "Manualul utilizatorului"  - adica doar schimb de ulei". Sefu' zice ca trebuie sa schimb si filtrul de aer si cel de polen. Il intreb unde scrie asta iar el imi arata pag. 8-5 din manual ("conditii de conducere dificile") ... ii explic ca masina mea in cei 10 kkm mai mult de jumatate din ei i-a parcurs pe autostrazile aflate la vest de Szeged si deci nu se prea incadreaza in "conditii de conducere dificile" conform manualului urmind sa schimb doar uleiul (si evident filtrul de ulei) - cele de aer si polen trebuie sa se schimbe la 36 luni sau 45 kkm  ... Imi explica cum ca daca nu schimb filtrul de aer o sa-micresca consumul ... zic ok, faceti oferta de pret pt. revizie si vad eu ce schimb. Mergem intr-un birou alaturat si seful ii cere unui nenea sa-mi scrie oferta. Nenea in cauza ia un post-it de 5 x 5 cm si incepe sa scrie, moment in care eu le explic ca nu sintem la "ocsko piata" si ca vreau oferta pe o coala A4, cu antet si stampila. Dupa ce probabil m-au injurat bine in gind s-au apucat de treaba si a rezultat urmatoarea oferta:



Filtrul de aer costa nici mai mult nici mai putin decit 109 "lei grei" (cu tva cu tot) ... personal ma steptam la max. 60 lei ... da' asta este ... (restul erau uleiul, filtrul de ulei si manopera)

Dupa ce am primit oferta scrisa si stampilata (fara antet ... da' ce mai conteaza  :D ) am cerut sa mi se faca programarea ... care programare a fost pt. vineri 22 mai la ora 9:00.

La ora stabilita m-am prezentat la locul faptei ... am dat talonu' si cheia masinii la receptie si tanti mi-a facut o fisa pe care m-a rugat s-o semnez ... Cind ma uit pe fisa ... "surprize surprize" adica "total plata manopera" 190.00 Ron ... Ii spun ca pe hirtia primita marti scria altceva ... nu ma crede asa ca ii arat hirtia ... se uita ... apoi reface fisa cu "pretul corect".

Vine nenea mecanicu', ma ignora, ia cheia si de duce la masina ... eu dupa el ... il ajung linga masina chiar cind voia sa urce la volan ... il intreb daca el se va ocupa de masina, imi confirma, moment in care ii pun 10 "lei grei" in buzunar (asa ca pt. inceput, intentia fiind ca functie de cum evolueaza lucrurile sa mai suplimentez suma) ... multumeste si se razgindeste (adica nu mai urca la volan asa cu salopeta direct pe scaun ci se duce dupa o husa speciala de nylon) ...
Dupa ce aduce masina in hala se apuca sa verifice luminile, aerul conditionat, instalatia audio, stringe putin suruburile de la caroserie (la aripi, la faruri si stopuri ... adica nimic important), greseaza putin balamalele la portiere, verifica presiunea in roti si schimba filtrul de aer. Apoi ridica masina pe elevator si aduce un bidon de ulei Castrol SLX 5w30.
Iau bidonul si ma uit la el ... vad ca scrie ceva de genul "Castrol - a BP group brand" apoi cu bidonul in mina ii zic mecanicului " nici nu stiam ca astia fac parte din BP" ... la care mecanicul zice "da' sa stiti ca nu e ce scrie pe bidon" ... eu intreb "da' ce e ?" iar raspunsul primit ma face sa vad negru in fata ochilor "este 10w40 din butoi" ...
Zic "stop" si ma duc spre receptie cu intentia de a discuta cu seful de service. Il intreb pe sef ce ulei mi se pune in motor ... putin mirat de intrebarea mea imi spune ca exact ce scrie pe bidon ... ii povestesc ca mecanicul a spus ceva de 10w40 din butoi ... moment in care mecanicul o da la intors si spune ca a gresit ... (la care eu vreau scot telefonul spunind ca de acum incolo tot ce se vorbeste se va inregistra, dar renunt ...)
Inca suparat incerc sa gindesc ce e de facut si nu-mi vin in minte decit 2 variante:
- sa zic inca o data "stop", sa iau masina si fisa de intrare in service si sa ma duc la protectia consumatorului si eventual un telefon pe la Suzuki Romania ...
- sa solicit un bidon nou si sigilat de ulei 5w30

Aleg varianta mai simpla (nu stiu daca si cea buna) si cer un bidon nou si sigilat de ulei 5w30 ... seful se duce in magazie si apare imediat cu un bidon identic cu cel adus de mecanic ...
Iau bidonul, il examinez ... era curat la exterior ... si desurubez capacul ... se pare ca era sigilat (adica atunci cind l-am desfacut s-au rupt firicelele de plastic care legau capacul de inelul care ramine pe gitul bidonului ... da' recunosc ca nu stiu daca sub capac trebuia sa mai fie sau nu un sigiliu de aluminiu - ceva in genul celui de la borcanele cu cafea solubila).
Ii spun sefului ca e ok si ca poate sa puna uleiul respectin in motor ... moment in care seful imi spune ca trebuie sa plec din service si sa ma duc la receptie. Il intreb daca au ceva de ascuns ... se cam enerveaza si spune ca trebuie sa semnez normele de protectia muncii ... ii spun "ok, aduceti-le aici si le semnez" ... se uita la mine si zice "dureza 8 ore sa va instruiasca" ... ii povestesc ca primul instructaj de protectia muncii l-am facut in septembrie 1985  (asta era la prima angajare in fabrica, de cele facute cu ocazia practicii din liceu am uitat ...) ...
Pina la urma seful face o concesie si ma lasa sa stau la intrarea in hala de unde puteam vedea cit de cit masina. Dupa ce se face schimbul de ulei ma apropii de masina si-l rog pe mecanic sa "traga" putin de rotile din fata. Se conformeaza si dupa ce examineaza putin imi spune ca nu sint probleme ...
Si cu asta gata revizia ... cheama un coleg care scoate masina si o duce in parcare iar eu ma duc la receptie sa platesc si sa iau "carnetul de garantie si evidenta service".
Daca nu era ciufut si colabora nenea mecanicul mai primea ceva de la mine ... asa ... asta a fost.

Din bidonul asta a turnat uleiul:



« Ultima Modificare: 23.Mai.2009, 03:46:39 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline danker

Re: REVIZIA 15000KM ori 1 AN
« Răspuns #138 : 23.Mai.2009, 05:33:15 p.m. »
- Suntem niste tristi..... asta este romanica, din pacate  :(
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline miocrl

Re: REVIZIA 15000KM ori 1 AN
« Răspuns #139 : 23.Mai.2009, 08:41:10 p.m. »
sa inteleg ca cei fara protectia munci semnata au inghitit ulei din butoi nu ? :(